اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده محتوا

1400-12-16-حجت‌الاسلام فرحزاد-شرح دعای ۳۴ صحیفه سجادیه (پرده پوشی خدای متعال) و نکاتی پیرامون حضرت اباالفضل العباس علیه‌السلام

آقای شریعتی: بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم روزی شعر من امشب دو برابر شده است، چون که سرگرم نگاه دو برادر شده است، شاه بانوی کَلابیه پسر آورده، چشم وا کن پدر خاک قمر آورده، زور بازوی تو بی حد و عدد خواهد شد، بعد از این ام بنین ام اسد خواهد شد، با وجود تو زمین حیدر دیگر دارد، کعبه جا دارد اگر باز تَرَک بردارد،


سلام به قمر منیر بنی هاشم، سلام به باب الحوائج، سلام به حضرت ابوالفضل العباس، و سلام به شما که دلتان هوای کربلاست، سلام به حضرت ام البنین و سلام به هر کسی که از آن بانوی بی نظیر و نازنین می‌خواهد.
به سمت خدای امروز خوش آمدید.
حاج آقای فرحزاد سلام عیدتون مبارک خیلی خیلی خوش آمدید.
حجت‌الاسلام فرحزاد: علیکم سلام و رحمة الله خدمت شما و همه‌ی بینندگان عزیز و مهربان. عرض سلام داریم و ایام بسیار فرخنده و خجسته میلاد سه شخصیت بسیار بزرگ آقا اباعبدالله الحسین که روز پاسدار هم بود و امروز هم ولادت حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز خدمت همه‌ی جانبازان عزیز عرض تبریک داریم و از خدا می‌خواهیم که این جانبازی آن‌ها مورد پذیرش قرار بگیرد و ان‌شاءالله با حضرت ابوالفضل محشور باشند.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله
حجت‌الاسلام فرحزاد: و امشب هم که ولادت سر تا سر نور امام سجاد زین العابدین علیه السلام ان‌شاءالله خدای متعال به همه توفیق بدهد که از بهترین برکات این ماه تعبیر خیلی زیبایی است ان‌شاءالله عزیزان ظهرهای ماه شعبان مستحب است صلوات شعبانیه و شب نیمه شعبان که یک جمله‌ی خیلی بلندی در آن هست شعبان الذی حَفَفْتَهُ منکَ بالرحمه و رضوان. یعنی خدایا این ماه شعبان پر کردی یعنی جای خالی نگذاشتی تمام ماه شعبان پر است از رحمت و رضوان، رحمت یعنی خدا به ما مهربانی کند، رحمت او شامل حال ما بشود و بالاترین مقام‌ها هم مقام رضوان است. ما فوق یقین و ایمان در این ماه سفره‌ی رحمت و سفره‌ی بالاترین مقامات که رضوان راضیة مرضیه. پایان دعا هم باز می‌گوییم قَدْ أَوْجَبْتَ لِی مِنْک الرَّحْمَةَ وَ الرِّضْوَانَ وَ أَنْزَلْتَنِی دَارَ الْقَرَارِ وَ مَحَلَّ الْأَخْیارِ، تو این ماه شعبانیه کاری کنیم این سفره پهن است، سفره‌ی رحمت، سفره‌ی رضوان خود این‌ها را بخواهیم یک جلسه وقت می‌برد. اگر کسی واقعاً تو این ماه اعمالی که فرمودند یک روز روزه گرفتن آن بهشت را واجب می‌کند، دعاها و مناجات شعبانیه که تک تک جملات آن فوق‌العاده است و سؤال کردند افضل اعمال در ماه شعبان چیست؟ فرمودند صدقه و استغفار، اعمال هر سه ماه هست صدقه و استغفار. من خواهش دارم عزیزان تو ماه شعبان و ماه رمضان هم که همین دستور هست صدقه هر روز و نزدیک عید نوروز هم هست یک درصدی نمی‌گوییم که فراوان و زیاد 5 درصد، دو درصد از حقوقی داریم، درآمدی داریم حتی آقای شریعتی عزیز ما در قرآن و در روایات داریم که حتی آن‌هایی که ندارند وَمَنْ قُدِرَ عَلَيْهِ رِزْقُهُ فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ، قُدرَ یعنی کسی که معیشت و اقتصاد به او فشار می‌آورد در تنگنا قرار دارد و فقیر است و مسکین است. قرآن می‌فرماید کسی هم که مسکین و فقیر است فَلْيُنْفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ
آقای شریعتی: باز هم صدقه بدهد.
حجت‌الاسلام فرحزاد: باز هم بدهد یکی از چیزهایی که رزق و روزی را زیاد می‌کند همین است.
آقای شریعتی: می‌گویند با صدقه تجارت کنید حتی اگر دستتان تنگ شد.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله، نهج‌البلاغه آمده است إِذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللَّهَ بِالصَّدَقَةِ. ما الان برنامه‌ی همین قربانی که ان‌شاءالله در ماه شعبان امید داریم برای نیمه شعبان هم عزیزان بیشتر چند برابر و نزدیک عید هم هست ان‌شاءالله قربانی انجام بشود و بحمدللَّه دارد خوب پیش می‌رود داریم که به اصطلاح از آتش جهنم فاصله بگیرید و لو به نصف خرما، ولو به شربت من الماء، ما مددجویان کمیته امداد داریم که خودشان از کمیته امداد کمک می‌گیرند ولی در طرح قربانی شرکت می‌کنند ماهی 10 تومان، 5 تومان، 20 تومان می‌ریزند.
آقای شریعتی: حاج آقا حسینی پریروز گفتند حتی اگر کم هم هست بهتر از هیچی است.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله، حضرت امیر می‌فرماید که از اعطای کم حیا نکنید چون محرومیت بدتر از کم است. لذا هم صدقه را خواهش دارم جدی بگیرید میلیون سال نماز و عبادت اگر صدقه و زکات کنار آن نباشد فایده ندارد و بالا نمی‌رود. و یکی هم استغفار که حالا راجع به این باید یک موقعی بیشتر صحبت کنیم. یک پاکسازی که واقعاً آماده بشویم برای پذیرش رحمت و رضوان الهی و ایام درختکاری هم هست بیایم خواهشاً یک باغیات و صالحات برای خودمان بگذاریم حالا در خانه‌هایمان، بیرون، باغ‌ها الحمدلله شهرداری‌ها منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امثال این‌ها هم می‌توانند کمک کنند، امکاناتی در اختیار بگذارند واقعاً ما این صدقه جاری را فراموش کردیم یعنی فکر می‌کنیم که صدقه جاریه فقط مسجد و حسینیه هم خوب است اما خود امیرالمؤمنین چقدر درخت کاشتند، خود اهل بیت چقدر مقید بودند به این کارها. ان‌شاءالله صدقه جاریه ایام درختکاری هم یادمان نرود ولو یک درخت، ولو یک گل و گیاهی که فضا را زیبا می‌کند و عطرآگین می‌کند و آلودگی هوا را کم می‌کند ان‌شاءالله، بچه‌هایمان را یاد بدهیم هر کدام یک درخت بکارند.
مساجد، مؤسسه ها، هیئت‌ها و تکیه‌ها یک بسیج همگانی ان‌شاءالله برای درختکاری هم انجام بشود.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله. زیارت کربلاتون قبول باشد.
حجت‌الاسلام فرحزاد: سلامت باشید.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله مکرر مشرف بشوید و ان‌شاءالله ما را هم بطلبد.
حجت‌الاسلام فرحزاد: ان‌شاءالله، آقای شریعتی چند سال هست نرفتند. من هم البته دو سه سال بود نرفتم این اخیرا الحمدلله به برکت شبکه‌ها و رسانه‌هایی که برنامه پخش مستقیم گذاشتند دعای کمیل، دعای ندبه، مناسبت‌ها، مخاطب خاص و امثال این‌ها الحمدلله دعوت کردند برای سخنرانی می‌رویم واقعاً عرض می‌کنم در جای جای زیارت و دعاها همه‌ی بينندگان سمت خدا شریک هستند به برکت دعاهای شما و لطف شما ما مشرف شدیم و فراوان آقای شریعتی عزیز اصلاً یک مستندی می‌شود بسازی که ما چه در فرودگاه چه در هواپیما، چه در مشاهد مشرفه بينندگان سمت خدا ما را محاصره می‌کردند یا التماس دعا یا تشکر یا عکس بگیرند و سلفی بگیرند.
آقای شریعتی: حاج آقا بینندگان ما، مردم عزیزمان خیلی خوب هستند خیلی با محبت و با معرفت هستند.
حجت‌الاسلام فرحزاد: یعنی واقعاً من نمی‌دانستم سمت خدا اینقدر طرفدار دارد یعنی واقعاً می‌گویند ما اصلاً لحظه شماری می‌کنیم که ساعت سمت خدا بیاید و برویم بهره بگیریم و استفاده کنیم.
در واقع یک خانواده‌ی جهانی است حتی برای من جالب بود آقای شریعتی عراقی‌هایی که فارسی متوجه می‌شوند مخاطب بودند، پاکستانی‌ها چه در فرودگاه چه در آنجا چون یک عده‌ای طلبه بودند یا فارسی یاد گرفتند می‌گفتند ما استفاده می‌کنیم و بهره می‌گیریم خیلی تشکر کردند.
آقای شریعتی: الحمدلله
حجت‌الاسلام فرحزاد: ان‌شاءالله این برنامه پایدار باشد، روز به روز بهتر شود، محتوای آن، کیفیت آن، حال آن، خروجی آن ان‌شاءالله، شما هم بينندگان کمک می‌کنید از نظر معنوی و از نظر مادی که ان‌شاءالله این سنت‌های خوب هم بیشتر احیا بشود.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله، بچه‌های خوب مخاطب خاص، هادی جان آشتیانی، آقا رسالت بوذری هم که مشرف هستند حتماً دعاگوی ما و نائب الزیاره ما و همه‌ی دوستان عزیز و مخاطبان جان ما باشند ان‌شاءالله و ان‌شاءالله زیارت کربلای معلا نصیب همه‌ی ما بشود. که در شب میلاد امام سجاد مهمان سفره‌ی حضرت هستیم دعای 34 صحیفه نورانی سجادیه.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
عمده‌ی دعای 34 درباره‌ی ستاریت و اینکه خدا گناهان و عیب‌ها را می‌پوشاند و از ما هم می‌خواهد که بپوشانیم. اصلاً بینندگان عزیز توجه کنند ما برای آمرزش گناهان در عربی که می‌خواهیم دعا کنیم می‌گوییم اللهم المغفر یا می‌گوییم کَفِر عَنا سیئاتنا، هم غفران ماده‌ی غفران و هم ماده‌ی کَفَرَ به معنای پوشاندن است. اغفر ما در فارسی ترجمه می‌کنیم بیامرز بپوشان یعنی ندیده بگیر، شتر دیدی ندیدی.
یا کَفر کافر هم که کافر می‌گویند چون خدا را می‌پوشاند، حق را می‌پوشاند و واقعیت را می‌پوشاند. کَفر سیئاتنا یعنی خدایا بپوشان، ندیده بگیر، نشنیده بگیر بپوشان این پوشاندن را خدا خیلی دوست دارد.
در یکی از فرازها حضرت می‌فرماید که فَاجْعَلْ مَا سَتَرْتَ مِنَ الْعَوْرَةِ ، وَ أَخْفَيْتَ مِنَ الدَّخِيلَةِ خدایا قرار بده آن عیب‌هایی که از ما پوشاندی، مخفی کردی و گناهانی که اخفا کردی و مخفی کردی این اختفا و پوشاندن تو را وسیله‌ای قرار بده وَاعِظاً لَنَا که ما از خواب غفلت بیدار بشویم، پند بگیریم که این کارها را تکرار نکنیم.
وَ زَاجِراً عَنْ سُوءِ الْخُلُقِ این پوشاندن خدا باعث بشود ما بداخلاقی نکنیم چون یک سری بیرون جلو جمع خوش اخلاق هستند در خانه و جاهای خلوت بد اخلاق هستند. این باعث بشود که خدا می‌پوشاند عیب ما را بیرون پوشانده است بداخلاقی نکنیم.
وَ اقْتِرَافِ الْخَطِيئَةِ این پوشاندن تو باعث بشود که ما دیگر گناه را ترک کنیم، وَ سَعْياً إِلَى التَّوْبَةِ الْمَاحِيَةِ وسیله‌ای بشود پوشاندن خدا که ما به توبه‌ای که تمام گناهان را محو بکند برسیم و راه محمود و حسن و پسندیده را برویم.
وَ قَرِّبِ الْوَقْتَ فِيهِ نزدیک کن که ما به این توبه برسیم و از غفلت بیرون بیاییم و داغ غفلت به ما نخورد.
إِنَّا إِلَيْكَ رَاغِبُونَ ، وَ مِنَ الذُّنُوبِ تَائِبُونَ خدایا ما به تو رغبت داریم و میل می‌کنیم و از گناه توبه می‌کنیم.
پایان دعا هم باز صلوات است، وَ صَلِّ عَلَى خِيَرَتِكَ اللَّهُمَّ مِنْ خَلْقِكَ مُحَمَّدٍ وَ عِتْرَتِهِ الصِّفْوَةِ.
آقای شریعتی: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
حجت‌الاسلام فرحزاد: بر برگزیده از خلقت پیغمبر و عترت او درود بفرست و همچنین آل پیغمبر از الطَّاهِرِينَ ، وَ اجْعَلْنَا لَهُمْ سَامِعِينَ، ما را هم شنونده و حرف شنوی آن‌ها قرار بده وَ مُطِيعين كما امرت، همانطوری که امر کردی که ما از این‌ها اطاعت کنیم.
بحث ستاریت چون خطبه کوتاه بود و تمام شد. دعای خیلی مهمی است و نکته‌ی مهمی که در روایات ما هم خیلی به آن اشاره شده است. یک اشاره‌ی کوتاهی هفته قبل کردیم، عید مبعث بود که أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَسَتَرَ الْقَبِيحَ خیلی خوشم آمد آقای شریعتی من از شما خواهش کردم این دعای أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَسَتَرَ الْقَبِيحَ را حفظ کنید بینندگان فراوان در این سفر عتبات رسیدند و گفتند حاج آقا این دعا را ما حفظ کردیم و خوشبختانه آن دوست شما هم در مشهد به من چند بسته داده بود خدا خیرش بدهد. این‌ها را داده بود و ما همراهمان بود و می‌دادیم و آثار و برکاتی که این دعا دارد. خیلی ان‌شاءالله باز هم بینندگان به سایت مراجعه کنند دعای أَظْهَرَ الْجَمِيلَ بزرگان ما می‌فرمودند از آن دعاهایی است که فوق‌العاده هرچی بگویم فوق‌العاده کم است جبرئیل با صورت بشاش و بشارت برای پیغمبر ما آوردند و عرض کردند که این از گنج‌های عرش است و یاد مده مگر به مؤمنین، به منافقین یاد مده این دعا مستجاب است خیلی دعای فوق‌العاده ای هست.
و این دعا را خواهش میکنم بینندگان عزیز به بچه‌های خودشان و به دوستانشان بخوانند و حفظ کنند زمان ندارد در نماز، بعد از نماز، نشسته، خوابیده، ایستاده دو خط هست. متأسفانه در مفاتیح عین این دعا نیست مشابه آن هست ولی این نیست. خیلی بزرگان ما سفارش کردند ان‌شاءالله یک گنج بزرگی است این ایام عید است این عیدی شما باشد أَظْهَرَ الْجَمِيلَ دو خط هست که راجع به آن عرضی داشتیم.
راجع به ستاریت آنقدر سفارش شده است حکمت 30 نهج‌البلاغه کلمات قصار، امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید فوالله اول می‌فرماید الْحَذَرَ الْحَذَرَ یعنی حواسمان جمع باشد، مواظب باشید حواستان جمع باشد یعنی توجه به این نکته بکنید. فَوَاللهِ لَقَدْ سَتَرَ، حتَّى كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ، می‌فرماید به خود فا دارد، واو قسم دارد، اسم جلاله آورده است، لام دارد، قد دارد، 5، 6 تا تأکید در آن هست. فَوَاللهِ لَقَدْ سَتَرَ، یعنی هر آینه البته خدا همش پوشانده است همش می‌پوشاند، اینقدر پوشانده که انگار آمرزیده اصلاً گیر نمی‌دهد. یک جمله‌ای از جملات مناجات شعبانیه درباره‌ی همین است اِلـهي قَدْ سَتَرْتَ عَلَيَّ ذُنُوباً في الدُّنْيا وَاَنَا اَحْوَجُ اِلى سَتْرِها عَلَيَّ مِنْكَ في الاُْخْرى خدایا در دنیا میلیون میلیون، هزارها گناه پوشاندی اگر مردم بفهمند در فرحزاد چه خبر است یا کسی دیگر فرقی ندارد خیلی وضع عوض می‌شود. حضرت امیر می‌فرماید اگر پرده‌ها کنار برود کسی کسی را دفع نمی‌کند ما زیر پرچم و چتر ستاریت خدا زندگی می‌کنیم. حالا اولیا خدا استثنا هستند ولی عموم مردم خطاهایی دارند. خودمان حقیقتمان را ببینیم شاید فرار کنیم.
آقای شریعتی: پریشب حاج آقا یک نگاه به آسمان انداختم و عرض کردم خدایا اینقدر پوشاندی که کم کم باورمان شد هیچ عیبی نداریم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: دعا همین را می‌گوید یعنی اینقدر  و غرّنی سترک المرخی علی، خدا می‌گوید چی تو را مغرور کرده است؟ امام سجاد عرض می‌کند خدایا این پرده پوشی تو هی مثل زبردستی باشد که هی خلاف کند و تو ندیده بگیری آقا او فکر کند هیچ گناهی ندارد. این من را مغرور کرده است، من را گول زده است.  و غرّنی سترک المرخی علی، در مناجات شعبانیه امیرالمؤمنین علیه السلام که مناجاتی که امام‌های دیگر هم می‌خواندند می‌گوید خدایا در دنیا عیب‌ها و گناهان من را پوشاندی ولی من در آخرت خانه ابدیت بیشتر نیاز دارم آنجا بپوشانی يَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ آنجا دیگر پرده‌ها می‌رود کنار و علنی می‌شود آنجا خیلی بپوشان.
 این حدیث هم خیلی حدیث نابی است، جان ما به قربان محمد مصطفی، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
یعنی در عالم هستی ببینید خیلی قشنگ است بعثت وارد شدیم به محضر پیغمبر خدا ماه شعبان ماه پیغمبر خداست، ماه رمضان هم ماه خدا یعنی مهمان پیغمبریم و ما را تحویل خدا می‌دهد. هیچ شخصیتی در عالم نیامده است در عالم هستی که اینقدر دلسوز و مهربان و خیرخواه امت باشد.
آقای شریعتی: حَريصٌ عَلَيكُم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله، حریص به بدها وگرنه خوب‌ها که خوب هستند حریصی که بدها را نجات بدهد.
در شب معراج پیغمبر عظیم الشأن علیه السلام درخواست‌هایی از خدا داشتند، ملاقات خصوصی بوده است، یک درخواست ایشان این بود خدایا امت من حسابشان را به من واگذار کن لا یفتظهو عند الامم، یهود و نصاری و امت ابراهیم و امت نوح و بقیه امت‌ها ببینند این‌ها چیکار کردند آبروی این امت نرود. ببینید مال خدا چقدر بالاتر است، پیغمبر ما عرضه می‌دارد خدایا حساب امت را به من واگذار کن بقیه‌ی امت‌ها نفهمند و آبروی آن‌ها نرود. خدای مهربان که همچین پیغمبری خلق کرده است و مهربانی در او گذاشته است فرمود یا محمد اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم، بل انا احاسبهم لکیلا لا یفتظهوا عندک، حالا ببینید خدا چقدر مهربان است، چقدر ستار است، ستار هست‌ها یک چیزی ما از ستاریت ذهنیتی رد می‌کنیم خیالی ولی خیلی بالاتر از این حرفهاست. بخدا اگر پرده‌ها کنار برود سنگ رو سنگ بند نمی‌شود و عالم به هم می‌ریزد.
آقای شریعتی: خدا چی فرود به پیامبر ما؟
حجت‌الاسلام فرحزاد: خدا به پیغمبر فرمود ای پیغمبر تو می‌ترسی که پهلوی امت‌های دیگر آبروی آن‌ها نرود من خودم حساب این‌ها را میرسم پهلوی شما هم آبروی آن‌ها نرود و لذا روایت داریم خدا به خلوت عبد و بنده‌ی خودش می‌رود تو فلان کار را نکردی، بعد خطاب می‌کند که تمام این سَیئات تبدیل به حَسَنات بشود طرف اقرار می‌کند و قبول می‌کند که فرمود این معنی آیه‌ی فَأُولَئِكَ يُبَدِّلُ اللَّهُ سَيِّئَاتِهِمْ حَسَنَاتٍ یعنی میلیون گناه کرده خدا می‌گوید تبدیل بشوید به حَسَنَات.
آقای شریعتی: حاج آقا یک نکته‌ای داشتند راجع به آن آیه اقْرَأْ كِتَابَكَ.
حجت‌الاسلام فرحزاد: احسنت خیلی نکته‌ی قشنگی است، ببینید عرضم به حضور شما که این نکته‌ای که خدا در قرآن گفته است باز بالاتر است، بالاتر یعنی چی؟ خدا می‌گوید من نمی‌خواهم پیش من هم خجالت بکشی، پیش من هم شرمنده بشوی من کتابت را می‌دهم دست خودت و خودت بخوان و ببین چیکار کردی، خودت و خودت. هر چند کسی نمی‌تواند از خدا و اولیای خدا جدا بشود. اقْرَأْ كِتَابَكَ باز رو دست است بالاتر از این حدیث قدسی است، خودت ببین چیکار کردی. یک بزرگی یک حرف قشنگی میزد امروز صبح اتفاقا این کلیپ‌های قشنگ خیلی خوب است، نوشته بود که این‌هایی که مثلاً سیگار می‌کشند، این‌هایی که عادت بد دارند، کارهایی که می‌خواهند امروز انجام بدهند بنویسند. امروز من مطالعه می‌کنم، سرکار میروم، گل کاری می‌کنم، بعد در فلان ساعت سیگار می‌کشم نه ننویس خیلی زشته جور در نمیاد تو گل میکاری و نماز میخونی و سیگار میکشی؟ نوشابه چیز خوبی نیست ضرر داره نه نمی‌خورم، کارهایی که میخوای بکنی می‌گفت بنویس، تنظیم کن، آن وقت کارهای کرده را که پرونده دست ما می‌دهند درون خودمان می‌کشم بیرون از درون خودمان در می‌آید یعنی اینجا ثبت شده است. خدا می‌گوید اقْرَأْ كِتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا خدا می‌گوید من خودت را قاضی قرار میدهم خدایی این همه به تو خوبی کرده تو هم این کارها را کردی ولی خواهش میکنم این نکته‌ی مهمی است می‌خواهم عرض کنم خدا می‌گوید هرچی خودت قضاوت کردی من قبول دارم قضاوت عوضی نکنی بگو خدایا من باید بروم جهنم نه بگو خدایا من بدی کردم، خدا می‌گوید من مطابق حسن ظن بنده‌‌ام عمل می‌کنم. آخه فرعون جبرئیل آمد به او گفت که من یک بنده‌ای داشتم به او ملک و سلطنت دادم بهترین همسر را دادم این سر یاغی‌گری با من گذاشت من با این غلامم چیکار کنم؟ فرعون گفت او را باید در آب غرقش کنی گفت بنویس و امضا کن فرعون نوشت یک غلامی هیچ کاره بوده و هیچی ندار بوده است همه چیز مولا به او داده است بعد این ادعای خدایی کرده و ادعای مولایی کرده است و مقابل مولای خودش ایستاده جزای آن غرق شدن در آب است مهر زد و امضا کرد.
این نکته‌ی قشنگی است بینندگان مواظب باشند اگر گناهکار‌‌ترین انسان‌های روی زمین هم باشیم که بنده هستم ولی مهر و امضا نزنیم خدا می‌گوید كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا هرچی که خودت حساب کردی بر علیه خودت من می‌نویسم و قبول می‌کنم ننویس چه در دنیا چه در آخرت نگویی جهنم میروم. یک موقعی یک کلیپ قشنگی بود مصاحبه می‌کرد به افراد که شما فکر می‌کنید که جهنم اکثراً می‌گفتند می‌رویم ای بابا یعنی چی می‌روم بگو لطف تو من را بهشت خواهد برد. یک بزرگی کلامش خیلی زیباست، ما در دعاها و دعای عرفه داریم و عدلکَ مهلک خدایا به عدلت با من رفتار نکن یعنی اگر بخواهد پای حساب در کار بیاید صد در صد، یک استاد بزرگواری می‌فرمودند اگر خدا بگوید بیا عدل و حسابرسی من خودم راه جهنم را مستقیم میگیرم و میروم یعنی محکومم اصلاً شکی نیست که محکومم همه محکوم هستند. لذا فرعون وقتی که داشت غرق میشد گفت خدایا غلط کردم و توبه می‌کنم و اشتباه کردم جبرئیل آمد گفت این چیست نوشتی و امضا کردی؟ خودت برای خودت بریدی، روایت می‌گوید اگر فرعون به جای اینکه این غلام را غرق کند بیاورد پایین، چیزهایی که به او داده است بگیرد و توبه کند همان میشد اصلاً فال خوب، نیت خوب، فکر خوب. بچه‌ای که حضرت موسی از رود نیل گرفتند آوردند در خانه‌ی فرعون و حضرت آسیه فرعون گفت غلط نکنم این قاتل من هست حضرت آسیه گفت فکر کنم این روشنی چشم ماست و ما را خوشبخت می‌کند. خیلی نکته‌ی مهمی است، یک زن و شوهر فرعون و حضرت آسیه یک اتفاقی افتاده و یک بچه‌ای در صندوق بوده آوردند بچه ناخوانده پسر ناخوانده، آمده آسیه می‌گوید که این روشنی چشم من است این بچه من را عاقبت به خیر می‌کند فرعون می‌گوید غلط نکنم این من را در آب غرق می‌کند. هر دوتا همان شد، به زبان نیاوریم البلا موکل بالمنطق خیر بخواهیم برای خودمان، برای دیگران، فال خوب بزنیم همیشه. این اقْرَأْ كِتَابَكَ واقعاً یک جلسه می‌طلبد خیلی بشارت در آن خوابیده است و خیلی لطیف است. اینها را خدا رحمت کند آقای دولابی واقعاً آقا یک کلمات عجیبی ایشان گاهی می‌گفت که شب معراج که جبرئیل منتهی نتوانست برود حاج آقا فرمودند پیغمبر به او گفت بیا برویم اگر می‌رفت رفته بود ولی جبرئیل حدش همینقدر است این‌ها خیلی عمیق است. لذا به اصطلاح خدا می‌گوید من حساب را به دست خودت میدهم خودت قضاوت کن كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا.
خواهش میکنم بینندگان عزیز این را یک جایی بنویسند، در ذهنشان، در قلبشان، حساب را می‌دهند دست ما خودمان هرچی قضاوت کردیم نگو من باید بروم جهنم مستحق هستم این اقرار خوب است ولی بگو خدایا من به فضل تو، به رحمت تو من را ببخش و بپوشان. این را بخواهیم از خدا.
آقای شریعتی: من اصلاً باورم نمی‌شود که تو مرا ببری جهنم. مستحق هستم ولی میدانم نمی‌بری من را.
حجت‌الاسلام فرحزاد: احسنت آره، حتی روایت آن را خواندیم چند بار حسن ظن دروغکی، یعنی تا حالا حسن ظن نداشت الکی لاف میزند، تو قلبش خدا می‌داند قسم خورد تا حالا این به من خوشبین نبوده است حتی خوش‌بینی دروغکی را خدا می‌گوید عزیزُ کذبَ و ادخلوا الجنة.
آقای شریعتی: چه خدای خوبی داریم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: خیلی خدای خوبی داریم به خودش قسم خدای خوبی است. آقای دولابی می‌فرمودند اینکه ما را در قبر بگذارند 50 تومان بدهند به یک قبر کَن برای ما تلقین بخواند که این مهم نیست که، آن دیگه کار گذشته دیگر کارهایش را کرده است. الان تلقین کنیم به خودمان حبیب الله، ابن فضل الله، واعلم انَ الله تبارک و تعالی نعم الرد و انَ الرسول نعم الرسول، امام‌ها خوب امام‌هایی هستند به خودمان تلقین کنیم الان تلقین کنیم.
خب این هم یک حدیث، اینقدر ستاریت مهم است در روایت داریم يَجِبُ لِلمُؤمِنِ عَلَى المُؤمِنِ أن يَستُرَ عَلَيهِ سَبعينَ كَبيرَةً واجب است بر مؤمن از برادر مؤمن خودش 70 تا گناه کبیره هم دید بپوشاند. البته عدد 70 هم یعنی زیاد هرچی گناه دید، نه اینکه حالا 71 دید نه برملا کند. یعنی هرچی میتوانی از پدر، مادر، همسر، دوست، رفیق، مؤمن حتی غیره، حتی اجنبی ببینید استثنا داریم ما.
یک کسی که می‌خواهد مملکت را رو هوا ببرد، اختلاس‌های کذایی آن‌ها معلوم است. ولی گناهان شخصی، گناهانی که ضرر آن به من می‌رسد جامعه را رو هوا نمی‌برد.
آقای شریعتی: حاج آقا اگر اینجا پوشاندیم آنجا می‌پوشانیم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: احسنت، بپوشانیم خدا ستاریت را، ببینید غیبت این حدیث معروفی که غیبت بدتر از فحشا است. آقا گناه فحشا خیلی گناه بزرگی است حد دارد زن و شوهر باشند سنگ سار دارد ولی می‌گوید شما که می‌آیی عیب این‌ها را می‌گویی گناه تو بیشتر است. این‌هایی که می‌آیند تو این فضاهای مجازی خبیث‌ترین، ملعون‌ترین، قبیح‌ترین، بدترین آدم‌های عالم هستند که فیلمی عکسی از کسی می‌گیرند برای روز مبادا که منتشر کنند. که حالا گناه نکرده که هیچی تهمت است گناه کرده هم گفتنش آن کسی که می‌رود رابطه نامشروع به پا می‌کند گناه بزرگی می‌کند که گناه حتماً هست ولی آنی که می‌آید افشا می‌کند هزارها برابر گناهش بیشتر است نگویند من پاکم، تو دامنت آلوده نشده است ولی آمدی دامن آلوده را آبرویش را ریختی که نمی‌شود هم برگرداند.
آقای شریعتی: منتظر باش این بلا دامن تو را خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام فرحزاد:بله، خدا جای حق نشسته است مواظب باشید. این فضای مجازی من خواهش دارم هر کسی که این صوت ما، تصویر ما را می‌بیند خواهش دارم عیب اشخاص، خانواده‌ها، هنرپیشه ها، ورزشکاران، هر کسی گناهی دارد همانی که پخش هم می‌کند میلیون خودش هم دارد چطور خودت را نمی‌بینی عیب خودت را. خوشا به حال کسی که عیب خودش او را باز بدارد از عیب دیگران تو هم در خلوت بیفتی مثل همانی. این جمله خیلی قشنگ است امروز خدا لطف می‌کند جمله‌های قشنگ خیلی می‌آید.
آیت الله بهجت فرمودند هر گنهکاری که زمین خورده و مبتلا شده است که گناهی که در درون او بوده است بالقوه می‌توانسته به فعلیت رسیده است یعنی خارج هم انجام شده است. آن گناه بالقوه در ماها هست یعنی زمینه‌ی آن در ما هست میدان پیدا نکردیم تو هم اگر میدان پیدا کنی در شرایط او قرار بگیری حتماً مثل او یا صد برابر، شما رئیس نشدی، مدیر نشدی، شما هم هنرپیشه نشدی اگر میشدی شاید صد برابر او تو هم میکردی تو در آن شرایط قرار نگرفتی نمی‌شود کسی را ملامت کرد.
آقای شریعتی: آیت الله بهجت می‌فرمودند یک کسی چند تا الاغ داشت یک تعدادی از این الاغ هایش فرار کرده بودند آن‌هایی که مانده بودند را میزد گفتند این‌ها رو دیگه برای چی میزنی گفت این‌ها هم اگر دستش برسد فرار می‌کنند.
حجت‌الاسلام فرحزاد: آره، یعنی این کلام خیلی کلام حقی است آن گنهکار درونش به فعلیت رسیده است مال من نرسیده است وگرنه من هم همان هستم صد در صد من هم می‌کردم.
آقای شریعتی: می‌گویند آب نیست وگرنه شناگر ماهری هستیم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله، آیت الله بهاءالدینی چند نفر آمدند دیدن ایشان از این سران حالا داستان مفصل است نمی‌توانم همه‌ی آن را بگویم یک نگاهی به آن‌ها کردند فرمودند همه‌ی شما صدام هستید زمان جنگ‌ها این‌ها وا رفتند خیلی هم خدمت کرده بودند آقا ما صدام هستیم؟ ما آمدیم درس اخلاق بدهیم، فرمود خود صدام هستید نفس شما صدام است میدان پیدا نکردید. لذا شما به یک سرباز زور می‌گویید، به خانمت زور می‌گویی. تو اگر میدان پیدا کنی قدرت صدام را به تو بدهند با آن امکانات چند برابر صدام همین کارها را می‌کنید منتهی خب خدا یک سدی زده بسته این خیلی مهم است.
من خواهش دارم. التماس می‌کنم خودمان را جهنمی نکنیم. آن‌هایی که آن طرف آب نشستند هی برنامه می‌سازند برای افرادی که آبروی آن‌ها را ببرند یعنی یک تیم‌هایی تشکیل می‌شود این‌ها واقعاً معاند هستند واقعاً خبیث هستند واقعاً از اسرائیل بگویم بدتر هستند. اسرائیل می‌گوید من می‌جنگم این‌ها شاید هم پشتوانه‌ی همان اسرائیل باشند که ما برنامه سازی می‌کنیم مدام برای آبروریزی فلان هنرپیشه، فلان روحانی، فلان آدم.
آقای شریعتی: اصلاً از انسانیت به دور است.
حجت‌الاسلام فرحزاد: اگر دروغ است که تهمت است اگر راست هم هست بزرگترین گناه است و بزرگترین جنایت است مواظب باشید.
ببینید این برای من جالب است، من یک موقعی مشاوره وقت داشتم و وقت می‌دادم افراد می‌آمدند یک خانمی آمد خیلی گریه میکرد با دخترش، گفت حاج آقا شوهر من مؤمن، باتقوا، اهل نماز و عبادت، یک روز آمدیم خانه دیدیم خودش را حلق آویز کرده است خودکشی کرده است. خیلی ناراحت شدم اورژانس خبر کردیم آمد و گفت خودش این کار کرده است. گفت حاج آقا غیر از من و دخترم و بچه‌هایم، هیچ کسی را نگذاشتیم بفهمد فقط اورژانس فهمید و ما تمام شد. گفتیم ایست قلبی کرده است، شوهرمان از دنیا رفته است ختم گرفتیم و فلان گفت الان هم برای مشاوره و مشورت دارم به شما می‌گویم که ما کار خوبی کردیم و چیکار کنیم؟ گفتم مرحبا آفرین ببینید اگر بگویند فرحزاد خودش از دنیا رفته است یا بگویند خودکشی کرده است دیدها و بینش‌ها خیلی عوض می‌شود و ممکن است بعضی‌ها لعن هم بکنند من را.
میگفت یک جوری وانمود کردیم که ایست قلبی کرده است دمشان گرم مرحبا، ما گاهی خودکشی نکرده را می‌خواهیم گردن بگذاریم و گاهی هم خودکشی واقعی را می‌خواهیم همش پخش کنیم.
آقای شریعتی: و بعد هم اصرار می‌کنیم که حرف ما درست است.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله، آقا دیده را می‌گوید ندیده بگیر ما ندیده را می‌خواهیم اصلاً دید کنیم و بعد گردن بگذاریم به قول شما این روایت خیلی زیباست من راجع به حضرت ابوالفضل خیلی مطلب دارم میترسم وقت کم بیاید.
آقای شریعتی: این را بگویید یک چند نکته‌ای هم راجع به حضرت ابوالفضل بشنویم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: آدرس حدیث را می‌گویم، من معمولاً آدرس نمی‌گویم ولی برای اینکه بینندگان بدانند که این هست، مستَدرَک جلد 12 صفحه 426، پیغمبر عظیم الشأن صلی الله علیه و آله و سلم، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند که یا علی اگر داری رد میشوی یک گنهکاری دارد گناه می‌کند چیکار میکنی؟ فرمود او را می‌پوشانم چشمانم را می‌بندم نبینم کسی نبیند رد می‌شوم. حضرت فرمودند بار دوم اگر دیدی چیکار میکنی؟ فرمودند اگر ملافه‌ای پارچه ای باشد روی او می‌اندازم می‌پوشانم. فرمودند بار سوم اگر دیدی چیکار میکنی؟ امیرالمؤمنین فرمودند: عبایم را در می‌آورم و روی او می‌اندازم که هیچ کسی نبیند من هم نبینم و کسی دیگر هم نبیند. پیغمبر ما آنقدر خوشحال شد فرمود  لافَتی الا علی، جوانمرد این امت حضرت علی علیه السلام است جوانمردی یعنی این، اینکه آدم عیب مردم را ظاهر بکند، آبرو ریختن که هنر نیست که بدترین کارهاست. آبروداری، حفظ، ستاریت، ما داشتیم خانواده‌هایی که بچه‌ی آن‌ها معتاد بوده هیچ کسی نگذاشتند بفهمد مرحبا آقا مرده شور خانم یا آقایی که غساله است اگر بدنش را دارد غسل می‌دهد بدن آن مرده را عیبی در بدن هست چیزی هست حق ندارد بیاید آقا بعد از مردن که نمی‌خواهد استخدام بشود که، نمی‌خواهد که ازدواج بکند.
می‌گوید ای جانم به قربانت خدا چقدر ستاریت را دوست دارد حتی می‌گوید مرده بدنش عیبی دارد نباید افشا کنيم. آن وقت ما می‌آییم یک کسی که یک عمر می‌خواهد زندگی کند راحت آن هم این فضاهای مجازی به همه دنیا صادر می‌کنیم. می‌خواهید بگذاریم بعد از قرآن.
آقای شریعتی: بله موافقم. ما روز سیزدهم دی ماه شهادت حاج قاسم عزیزمان یک قراری گذاشتیم با مخاطبانمان.
حضرت حتماً خوشحال خواهند شد با این نکاتی که شما گفتید.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله خیلی راجع به حضرت ابوالفضل دلم می‌خواهد یک چند دقیقه ای صحبت کنیم.
آقای شریعتی : ما گفتیم بچه‌هایی که نام آن‌ها نام حاج قاسم است و اسم قاسم را دارند برای ما پیامک بفرستند امروز می‌خواهیم یک قرعه کشی مختصری انجام بدهیم تقریباً 73 نفر برای ما پیام فرستادند و نامشان را به همراه مشخصات خودشان 12 نفر آن‌ها را امروز انتخاب می‌کنیم و ان‌شاءالله انتخاب می‌کنیم و هدیه‌ای را خواهیم داد. بعد از تلاوت قرآن ان‌شاءالله خدمت شما هستیم.
در روزهای ابتدایی ماه شعبان المعظم هستیم ماه رسول خدا، پر از عید، پر از نور ان‌شاءالله بر همه‌ی شما مبارک باشد. قربانی این ماه بناست خیلی باشکوه باشد، به شکوه و عظمت تمام موالیدی که در این ماه قدم به چشم ما گذاشتند عزیزانی که می‌خواهند مشارکت کنند در آستانه‌ی سال نو هم هستیم خیلی‌ها چشم به راه کمک من و شما هستند ان‌شاءالله با مساعدت و همدلی شما این اتفاق مبارک در این ماه مبارک هم با شکوه هر چه تمام‌‌تر اتفاق بیفتد. به سایت ما و به کانال ما در سروش و ایتا می‌توانید مراجعه کنید و یا با شماره گیری کد دستوری *780*3131# در این طرح ان‌شاءالله شرکت بکنید.
حجت‌الاسلام فرحزاد: من اضافه کنم آقای شریعتی عزیز قربانی ماه شعبان که صدقه خیلی سفارش شده است برای امام زمان، سلامتی حضرت، نیمه شعبان هم پیش رو داریم و عید نوروز خواهش دارم ده برابر ماه‌های دیگر ان‌شاءالله عزیزان کمک کنند که واقعاً گره‌ای حل شود، یکی از کارهای خوبی که کردند این است که قربانی‌ها را از مناطق محروم تهیه کردند.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله گزارش آن را امروز خواهیم دید. اتفاق خیلی مبارکی است که ان‌شاءالله گزارش این کار بسیار قشنگ و ایده‌ی جذاب را امروز تقدیم نگاه شما خواهیم کرد.
صفحه‌ی 467 را امروز باهم تلاوت بکنیم و ثواب آن را هدیه کنیم به روح بلند حضرت ام البنین که به دنیای ما یک قمر بنی هاشم هدیه داد. آیات ابتدایی سوره‌ی مبارکه‌ی غافر و آیه‌ی پایانی سوره‌ی مبارکه‌ی زمر را امروز تلاوت می‌کنیم برمی‌گردیم همراه شما و در کنار شما عیدتان مبارک باشد بفرمایید خواهش می‌کنم.صفحه467قرآن کریم

آقای شریعتی: باب حاجات، کعبه‌ی خیرات، بر تو و قد و قامتت صلوات، اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: از اعمال مهم ماه شعبان زیاد گفتن این ذکر است.
پیغمبر عظیم الشأن فرمودند قَالَ أَوْلَى النَّاسِ بِي فِي يَوْمِ الْقِيَامَةِ أَكْثَرُهُمْ عَلَيَّ صَلَاةً فی الدنیا. یعنی نزدیک ترین، سزاوار‌‌ترین افراد به من روز قیامت کسانی هستند که در دنیا زیاد صلوات بر محمد و آل محمد می‌فرستند.
آقای شریعتی: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: یک بار دیگر هم تأکید می‌کنم دعای أَظْهَرَ الْجَمِيلَ وَسَتَرَ الْقَبِيحَ را در کانال می‌گذارند در سایت می‌گذارند حتماً حفظ کنید بسیار بسیار فوق‌العاده است.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله خیلی از شما ممنون و متشکرم.
دوستان ما رفتند در این طرح قربانی ماه رجب یک بخشی از مشارکت و مساعدت عزیزانمان را اختصاص دادند به خرید دام از مردم عزیز و نازنین تایباد در شرق استان خراسان رضوی نزدیک مرز ایران و افغانستان است خب این‌ها خیلی برایشان سخت بود در این دام پروری فروش دام‌هایشان. بالاخره با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد این اتفاق افتاد و این کمک بسیار بسیار مهمی بود برای مردم آن منطقه و خیلی ممنون و متشکر بودند. گزارش آن را امروز حسن ختام برنامه خواهید دید.
خیلی خوب قاسم‌هایی که متولد 13 دی 1400 بودند 73 نفر برایمان مشخصات خودشان را فرستادند 12 تا شماره حاج آقای فرحزاد انتخاب کنند که من اسامی آن‌ها را بخوانم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: بله شماره 1، شماره‌ 5، شماره 14، شماره 18، شماره 27، شماره 35، شماره، 42، شماره 49، شماره، 55، شماره 63، شماره 73، شماره 72
آقای شریعتی: بسیار خوب من اسامی را می‌خوانم حالا ان‌شاءالله دوستان با عزیزان ما تماس خواهند گرفت و هدیه آن‌ها را برایشان ارسال می‌کنند.
قاسم مشکی عزیز، قاسم صفوی، قاسم پور رضای بیلندی، قاسم جعفرپور، قاسم فاضل اصل، قاسم کوهی، قاسم سلیمانی، قاسم حاجی محمدی، سید محمد قاسم فغانی، قاسم لطیفی، قاسم خواجه افضلی و قاسم شجاعی نصب.
ان‌شاءالله مبارکشان باشد و همه‌ی آن‌ها زیر سایه‌ی حضرت قاسم بن الحسن حسینی باشند و ان‌شاءالله عاقبت به خیر.
از حضرت ابوالفضل بفرمایید.
حجت‌الاسلام فرحزاد: اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ الْمُطِیعُ للّه وَلِرَسُولِهِ وَلاِءمِیرِالْمُؤمِنِینَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَینِ علیه السلام. البته دوست داشتم سمت خدایی‌ها به همه‌ی قاسم‌ها این هدیه را بدهند ولی بضاعت کم بود.
آقای شریعتی: حالا همین هم مغتنم است.
حجت‌الاسلام فرحزاد: مستی من از شراب وصل توست،
هستی دریا نمی از فضل توست،
باز می‌خوانم تو را با شور و شین،
دل دَخیلَت کاشف الکَرب الحسین،
جمله اربابان عالم نوکرند،
پادشاهان چون گدا دور و بَرَت.
بعد از مقام چهارده معصوم مقام حضرت زینب، حضرت علی اکبر، حضرت ابوالفضل بالاترین مقامات است. این‌ها با یک نگاه می‌توانند سلمان درست کنند، ابوذرها درست کنند. حضرت ابوالفضل ویژگی‌های فراوانی دارد که من می‌خواستم مطرح کنم متأسفانه بحثمان به جای دیگر کشید از حضرت عذرخواهی می‌کنیم از مردم عزیزم ان‌شاءالله فرصت دیگری این تعبیر امام سجاد با توجه به اینکه امام قولکم حکمٌ و‌هَد حقیقت محض است. فرمود انَ للعباس عند الله منزلة یَقبطُ بها جَمیعُ الشهَدا یوم القیامة، استثنا نکردند. فرمود عمویم عباس خوب جانبازی کرد، خوب فداکاری کرد خدا دو بال به او داده است مثل جعفر طیار پرواز می‌کند و برای عمویم عباس در نزد خدا منزلت و مقامی است که تمام شهدای عالم از اولین و آخرین به عظمت بلندی مقام او غبطه می‌خورند که چه مقامی است، چه عظمتی است. مرحوم علامه طباطبایی که ذکر خیر ایشان را ما سمت خدا زیاد داریم واقعاً اگر نگوییم بی نظیر کم نظیر‌‌ترین بزرگان ما بوده است در حوزه. ایشان یک جمله‌ی عجیبی دارد خیلی تکان دهنده. ایشان می‌فرماید که سرمایه‌ی من شب اول قبر قیامت چیست؟ کسی که المیزان نوشته است، عموم مراجع ما مدرسین ما شاگرد ایشان بودند. کسی که این همه عبادت کرده است، ذکر و دعا و کتاب و امثال این‌ها. نمی‌گوید سرمایه‌ی من شاگردانی که تربیت کردم، تفسیر قرآن نوشتم، عبادت کردم، سرمایه‌ی من آن ارادت و محبت خالصانه به قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام است مثل آن‌هایی که صاف و پاک بی شیله و پیله هستند هیچ سوادی ندارند تا گرفتار می‌شود می‌گوید یا ابوالفضل. نذر حضرت ابوالفضل حاجت هم می‌گیرد. مثل آن صفای دلی که افرادی که دور افتاده هستند زندگی می‌کنند توسل به حضرت، من آن علاقه و مهر و محبت خالصانه ای که به حضرت ابوالفضل دارم این سرمایه‌ی من است که از من دستگیری کند.
آقای شریعتی: ان‌شاءالله همه‌ی ما جزء محبین و مریدان حضرت ابوالفضل العباس باشیم و ان‌شاءالله حضرت دست‌های خالی ما را با لطف و نظر و کرمشان پر بکنند.
خیلی روز خوبی بود همراه شما و در محضر حاج آقای فرحزاد دعا کنید و خداحافظی کنیم.
حجت‌الاسلام فرحزاد: خدایا تو را قسم می‌دهیم به باب الحوائج قمر بنی هاشم رفع هَم و غَم و گرفتاری از همه‌ی گرفتارها بفرما، قلب امام زمان از ما راضی، فرج او را نزدیک و ما را جزو یاران واقعی او قرار بده. مریض‌ها روحی و جسمی لباس عافیت بپوشان، شر دشمنان به خودشان برگردان. به حق قمر بنی هاشم آن‌هایی که شغل، مسکن، همسر و اولاد ندارند به فضل و کرم خودت به آن‌ها مرحمت بفرما. باران رحمت خودت را معنوی و مادی بر ما نازل بفرما. اموات، درگذشتگان، امام، شهدا، عزیزانی که سمت خدایی بودند از دنیا رفتند همه‌ی آن‌ها را سر سفره‌ی اهل بیت مهمان بگردان. به برکت صلوات و توسل به حضرت ابوالفضل علیه السلام.
آقای شریعتی: خیلی از شما ممنون و متشکرم.
برویم تایباد این کار قشنگ را ببینیم تا فردا که ان‌شاءالله با حضور حاج آقای کاشانی به شما سلام خواهیم کرد.
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.
متشکرم از شما حاج آقای فرحزاد.