حجت الاسلام رفیعی: سلام دارم خدمت بینندگان عزیز و جنابعالی و همه دوستان عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله علیه السلام و یارانش و تسلیت دوم به واسطه همین روزهایی که روزهای در واقع افشاگری و تبیین نمی گویم اسارت اما خوب با سختی در کوفه و در شام و بعد هم گرامی می دارم یاد و خاطره همه شهدا و گذشتگان و به ویژه سرداران شهید و دانشمندان هسته ای و عزیزانی که از زنان و مردان و کودکان در این ح وادث اخیر به شهادت رسیدند و انشاالله دعا می کنم خداوند ثمره خون اینها را نابودی دشمنان و صهیونیست ها قرار بدهد نائب الزیاره دوستان در سفر حج و دعاگو بودیم البته من خیلی دلم می خواست که جناب آقای بهشتی ادامه بدهند خواهش هم کردم از دوستان برنامه و واقعا هم من استفاده می کنم از فرمایشات ایشان آثار ایشان خیلی دلم می خواست که این اتفاق بیفتد ولی به هر حال دوستان شرایط را اینگونه دیدند که ما مجددا بشویم به قول ما طلبه ها بشویم بعث البدل جانشین بدی ایشان قابل استفاده بودند و من هم از ایشان ممنونم انشاالله خداوند توفیق شان بدهد هر دو مان را دعوت کند یک کاری می کنند آقای بهشتی ما در کانال برنامه روزهای سه شنبه از قبل از ایام موسم حج حتی ا یشان یک بخشی دارند خیلی جذاب به اسم قهرمانان توحید معرفی می کنند بحثی که یکشنبه ها مطرح کردند جدا نشده
ملایی: خداوند توفیق بدهد و ما هم در خدمت شان هستیم هر وقتی امر بفرمایند ما هم خواهش می کنیم برنامه را واگذار می کنیم که از محضرشان استفاده کنیم عرض می کنم که اگر اجازه بفرمایید وارد بحث بشویم ما بحث مان در شرح دعای مکارم الاخلاق بود امروز فرازی را مطرح می کنیم که طبیعتا موضوع روز هم هست و و باید یک مقداری بهش بیشتر پرداخته شود امام سجاد در بخشی از این دعا به خدا عرض می کنند خدایا به من قدرتی بده در مقابل دشمن بایستم اگر به ما ظلم می کند ما ظلمش را بهش برگردانیم اگر با ما با زبان و تبلیغات برخورد می کند بتوانیم تبلیغاتش را خنثی کنیم و اگر در سرش سودای پیروزی بر ما را در واقع می گذراند ما بتوانیم اون پیروزی اش را به شکست تبدیل کنم اول عبارت را بخوانم واجعلنی یدا من ظلمنی ید یعنی قدرت قدرتی بده که ظالم را طرد کنم و کسی که به من ظلم کرده را کنار بزنم و لساناً علی من خاصمنی به من زبانی بده با اونی که با من دشمنی و خصومت میکند برخورد کنم و ظفراً بمن عاندنی اونی که به من معانده می کند و می خواهد من را زمین بزند و می خواهد من پیروز شوم این بحث را استخراج می کنم تحت یک عنوان به عنوان دشمن شناسی دشمن با روایات با کلمه عدو آمده بیش از 1500 آیه قرآن دارد بیش ازده سوره قرآن راجع به دشمن شناسی است فراوان در روایات ما و در آیات اشاره به دشمنان شده غالبا هم دشمنان را که می شمارند چند تاست در نقل هم دارد یکی کافر، کافری که با انسان می جنگد و درگیری می کند و می خواهد انسان را زمین بزند و دوم منافق، منافقی که مخفی کاری می کند و کیدش را می پوشاند و سومین دشمن توی منابع دینی ما خود شیطان است که عدو مبین است قرآن می گوید این عدو آشکار است سوگند یاد کرده دشمنی کند نفس خود ماست نفس هم مادر بت ها، بت نفس شماست و امام سجاد در مناجات شکایت کنندگان در مفاتیح هم هست اونجا پانزده تا مناجات مناجات خمس عشر شکایت می کند از چند تا دشمن إلهي ، إليكَ أشكو نَفسا بالسُّوءِ أمّارَةً اماره یکی اش نفس است شکایت می کند از قلب قصی، قلب قصی هم دشمن است چون مانع رقت و طراوت انسان می شود شکایت می کند از شیطان پس این بحث مهمی است و واقعا هم باید خوب بهش پرداخته شود من امروز نگاه می کردم دیدم یک کتابی را از رهبر انقلاب چاپ کردند البته فرمایشات ایشان هست
ملایی: یعنی مجموعه فرمایشاتی که
حجت الاسلام رفیعی: بله این هم کار قشنگی شده در این کتاب و ایشان این کتاب در واقع کسانی که جمع آوری کردند حربه های دشمن و راهکارهای دشمن و عواملی که دشمن را در واقع تحریک می کند و جنگ روانی و نظامی دشمن خیلی زیباست ما امروز نیاز داریم
ملایی: این کتاب را اگر اجازه بفرمایید توضیحی داشتید قبل تلاوت قرآن ما معرفی بفرمایید می خواهیم بحث قطع نشود
حجت الاسلام رفیعی: جریان دشمن یک جریان مستمر است یعنی روزی که سه نفر روی کره زمین یا چهار نفر بودند می بینید قابیل شد دشمن هابیل روزی که هنوز اینها هم نبودند شیطان شد دشمن آدم یعنی با دشمنی شیطان علیه آدم ابوالبشر آغاز شده و با قابیل علیه برادرش آغاز شده و حتی همینطور شما بیایید شیخ المرسلین حضرت نوح چقدر دشمن داشت و حضرت ابراهیم میان آتش انداختند پس این آیه شریفه ی 112 سوره انعام که می فرماید و کذلک تو قرآن وقتی می گوید کذلک یعنی این یک جریان است جرقه نیست موردی نیست استمرار دارد و وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا (انعام، 112) همه ی انبیا در طول تاریخ دشمن داشتند که البته این که خدا می گوید جعلنا ما قرار دادیم این معنایش این نیست که مثلا خدا هر کسی را که هر پیامبری را قرار داد یک دشمن هم برایش درست کرد نه اصلا پیامبری دشمن ایجاد می کند مثل اینکه شما خانه که می سازید سایه هم دارد وقتی شما طبیعتا یک پیامبری بیاید به مردم بگوید بت نپرستید بت پرست ها بیایند بشوند دشمنش وقتی می گویند ربا و شراب و فحشا نکنید اونهایی که اهل ربا و فحشا می شوند دشمنش طبیعی است ما وقتی خودمان دشمن خدا برای ما دشمن قرار داده نه ما وقتی می گوییم مثلا ما می خواهیم زیر بار ظلم نرویم اسرائیل می شود دشمن ما وقتی می خواهیم مستقل باشیم آمریکا می شود دشمن وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ (انعام، 112) اولا انس اومده دشمن ها بعضی هایشان شیطان انسی هستند و بعضی شیطان جنی هستند بعد می فرماید اینها به هم وحی می کنند و به هم گزارش می دهند و فریب می دهند معلوم می شود مسئله دشمنی مسئله ی مهمی است من یک آیه ای از قرآن را بخوانم عزیزان خوب دقت کنند سوره انبیا آیه سوره نساء ایه 102 وقتی در جنگی جایی هستید قصد حمله دارد نماز هم باید بخوانیم باید نماز خوف بخوانیم نماز خوف اینطور هست که وقتی یک رکعت را امام می خواند یک گروهی بهش اقتدا می کنند خودشان فرادا می کنند رکعت دومشان را می روند سریعتر اون یکی گروه می آیند به رکعت دوم اقتدا می کنند اهمیت نماز را می رساند که نماز چقدر مهم است که حتی در جنگ هم نباید ترک بشود بعضی ها معتقدند اباعبدالله هم روز عاشورا نماز خوف خواندند این آیه می فرماید چرا ما نماز شما را تبدیل کردیم به نماز خوف اولا شکسته می شود دو رکعت نمی شود و بعد توفیق جماعت کامل نیست یک رکعت نماز جماعتی که اینقدر ثواب دارد یک رکعتش را استفاده می کنند و بعد سریع باید خوانده شود عبادت است اما چرا ما به شما می گوییم مثلا یک گروه اقتدا کنند و یک گروه مواظب باشند گروه دوم تمام کنند اونها بیایند جایشان و این گروه بروند مواظب باشند می فرمایند این خیلی آیه دقیقی است امروز شرایط جامعه ما با این انطباق دارد می فرماید علتش این است ود الذین کفروا دشمن ها دوست دارند لو تغفلون ان اصلحتکم و امتعتکم دشمن دوست دارد شما مسلمان ها از سلاح تان و از مطاع تان غافل شوید ما الان سلاح جنبه های نظامی امتعه یعنی جنبه های اقتصادی است اگر یک جامعه ای غفلت پیدا کرد ان اصلحتکم و امتعتکم اون وقت چی می شود ببینید غفلت از اسلحه حرفی که بعضی ها می زدند ما موشک می خواهیم چیکار سلاح می خواهیم چیکار شما همین حملات اخیر فکر کنید هیچی نداشتیم مثل لیبی و مثل بعضی کشورها مثل عراق وقتی که آمریکایی ها حمله می کردند واقعا چه اتفاقی می افتاد اصلا اینی که رهبر عظیم الشان انقلاب میآید پشت تلوزیون می فرماید ما بیچاره می کنیم با تکیه به چی می گوید بیچاره می کنیم؟ با تکیه به جایگاه نظامی که غفلت از جایگاه نظامی کشور پیدا نکنیم کسی نگوید هزینه از اینها بودجه دیدید همه جا را زدند و رهبر و قوا را تهدید کردند و رؤسا را تهدید کردند و بعضی شوراها و مراکز اصلی را و امتعتکم این که آقا می فرمایند تولید سال تولید غافل از متاع تان هم نشوید اگر قرار بود مثلا در کشور ما همه چیز وابسته به ورود کالا باشد گندم وارد بشود و جو وارد بشود همه چیز یک همچین حادثه ای که پیش می آمد عملا با جنگ بسته می شد شما چیکر می کردید در این کشور دوازده روز درگیری و جنگ بوده بالاخره جنگ اسرائیل نبوده که اسرائیل عددی نیست اسرائیل استان ما هم حساب نمی شود امریکایی ها اومدند پشتش اما مردم زندگی شان را می کردند این آیه می فرماید مواظب دو چیز باشید اصلحتکم و امتعتکم یعنی پشتوانه های نظامی و اقتصادی تان چرا مواظب باشیم؟ اگر شما از اینها غافل بشوید فیمیلون علیکم میلتا واحده اگر شما غافل شدید اینها راحت میل می کنند و راحت اهدافشان را پیاده می کنند اینجاست که من عرض می کنم امیر المومنین فرمودند که من نام ان عدوه ان تبهت المکائد کسی که خواب برود از دشمن کید دشمن او را بیدار می کند یعنی شما غفلت کردی حواست نیست یک لحظه که حمله کرد دیگر کاری نمی توانی بکنی لذا فرمودند لاتَستَصغِرَنَ عَدُوّا وإن ضَعُفَ دشمن را ضعیف نشمر ولو دشمن را کوچک نشمر ولو ضعیف شده باشد من یک عبارتی را می خواندم از امیر المومنین علیه السلام که فکر می کنم در خطبه در نامه 53 به مالک اشتر باشد خیلی جالب است این فراز آقا آتش بس را قبول کنیم یا نه اگر دشمن گفت صلح کنید قبول کنیم یا نه؟ حضرت فرمودند که عبارت قابل توجهی است فرمودند و لا تدفعاً صلحاً دعاک اگر دشمن پیشنهاد آتش بس و صلح داد شما رد نکنید چرا؟ دعاک الیه عدوک وقتی دشمن می گوید و لله فیه رضا رضایت خدا هم درش هست بالاخره افراد از بین نمی روند و جامعه حفظ می شود حضرت فرمودند که صلحت و آتش بس با دشمن سه تا اثر دارد مثل اینکه امیر المومنین در شرایط امروز ما دارد سخن می گوید فان فی الصلح دعتاً لجنودک قوای نظامی حفظ می شوند لشکر و سرداران حفظ می شوند و راحتاً من همومک مردم هم یک آرامشی پیدا می کنند بالاخره در شرایط صلح می توانند زندگی شان را ادامه بدهند دغدغه ها کمتر می شود و هم و غم و امناً لبلادک بلادتان هم امن می ماند ولی و لکن الحضر کل الحضر من عدوک بعد الصلح مالک دشمن اگر آتش بس کرد بیشتر ازش نگران باش مواظب باش قابل اعتماد نیست الحضر کل الحضر من عدوک بعد الصلح بعد فرمود فان العدو ربما قارب دشمن گاهی نزدیک می شود و می گوید بیایید مذاکره و گفتگو کنیم و مسائل مان را حل کنیم و قرار داد بنویسیم لیتغفل می خواهد از غفلت شما استفاده کند مگر همان روزی که زدند جمعه صبح یکشنبه اش اعلام شده بود دو روز بعدش من در همین مکه بودم همان موقعی که بحث حمله خود امریکا مطرح شد روزهای آخر عملیات بود یازده روز گذشته بود تمام شبکه های اون طرفی می نوشتند حالا من بیشتر الجزیره را می دیدم نسبتا اخبار را مختلف ما نقل می کنیم که رئیس جمهور آمریکا می نوشت که من راجع به حمله به مراکز هسته ای ایران الاسبوعین مقبلین دو هفته دیگر تصمیم می گیرم پنج شنبه ای بود که نمی دانم روزش یادم نیست به هر حال این اخبار را می نوشت اون روزی که این را اعلام کرد فردا صبحش حمله کرد سه جا مرکز را زد ببین می نوشتند دروغ می گوید دشمن، دشمن دروغ می گوید گولش را نباید بخورید بعد حضرت فرمودند که این را به مسئولین عزیزمان عرض می کنیم که خدا کمکشان کند واقعا زحمت می کشند چه اونهایی که در میدان هستند و دیپلماسی هستند قابل تقدیر است این اتحاد سه قوه و موضع گیری هایی که در این ایام بود فرمود واتهم فی ذلک حسن الظن همین الان هم که ما به شما می گوییم خوش گمان باشید ولی خدایی اینجا خوش گمان نباشید واتهم فی ذلک حسن الظن، حسن ظن ات را متهم کن اگر ظن ات می گوید راست می گویند برو نمی گویم نرو الان گفتم گفتم فرمود صلح را رد نکن سه تا حسن هم دارد ولی مواظب کید دشمن باش این ها مطالبی است که در مناقب آمده در سوره توبه این هم بگویم بعد چند تا نکته را عرض کنم.
آیه 8 توبه می فرماید که دشمن لایرغبوا فیکم الا و لا ظمه نه پیمان حالی اش است نه دوستی خویشاوندی من با فلانی رفیق بودم زمانی که در فلان کشور بودیم باشه دشمن و دوستی علا به معنای خویشاوندی و رفاقت است ضمه به معنای پیمان است لَا يَرْقُبُوا فِيكُمْ إِلًّا وَلَا ذِمَّةً ۚ (توبه، 8) صدام مگر دوست صمیمی آمریکایی ها نبود چه بلایی به سرش آوردند و همین طور موارد مختلف را نگاه کنید لذا اگر بخواهیم این فرمایش امام سجاد را تحققش را ایجاد کنیم واجعلنی یداً علی من ظلمنی خدایا به ما قدرتی بده مقابل ظالم بایستیم و مخاصم را کنار بزنیم یک کار باید بکنیم و اون شناخت دقیق دشمن است و حربه های دشمن توی این کتاب دشمن شناسی که من از مقام معظم رهبری معرفی کردم جالب است دیدم دو نسخه است این یک نسخه اش کوچکتر است و این بعدا کامل شده این کامل شده خیلی زیبا ایشان اشاره می کنند به این حربه های دشمن که من این حربه ها را در ده دوازده قسمت نوشته ام اگر اجازه بفرمایید
ملایی: من می خواستم کتاب را بگذارم برای قبل از ولی چون دفعه دومی است که اشاره می فرمایید نام مقام معظم رهبری هم مطرح می شود با اجازه دوستانم تصویر روی جلد را هم نشان بدهم و رفقا یک نمایشی ازش داشته باشند این کتاب که عنوانش هست دشمن شناسی مجموعه ی فرمایش های رهبر معظم انقلاب هست جمع آوری شده به قول آقای دکتر رفیعی عزیز یک نسخه ی فشرده تر و جمع و جورتر دارد این نسخه کامل تر است اگر دوست داشتید این کتاب را تهیه بفرمایید رفقای عزیز شما کافی است که کلمه کتاب را به 20000303 پیامک بفرمایید دوستان ما راهنمایی تان می کنند که چطور این کتاب تهیه می شود
حجت الاسلام رفیعی: یک نکته ای روی جلدش نوشته
ملایی: شناخت دشمن و روش های مقابله با آن از منظر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی شناخت دشمن و راهکارهای آن این دومی اش مهم است یعنی شناختیمش حالا باید چیکار کنیم پشت جلب هم جالب است فرمودند که دو سه جمله اش را علت دشمنی عمیق و آشتی ناپذیر استکبار و در راس آنها آمریکا و شبکه صهیونیستی دنیا با جمهوری اسلامی این حرف هایی که گاهی گوشه و کنار گفته می شود چه چیزهایی که آنها شعارش را می دهند و چه تصوراتی که بعضی در داخل می کنند نیست مسئله این است که جمهوری اسلامی یک نفی با خود دارد یک اثبات نفی را می فرمایند نفی استکبار و استعمار و اثبات را می فرماید اثبات جمهوریت و هویت و اسلامیت 20000303 کلمه کتاب را پیامک کنید.
حجت الاسلام رفیعی: واقعا سادگی است اگر کسی فکر کند اینها به دنبال برچیدن مسائل هسته ای ما بودند
ملایی: حتی موشکی ما
حجت الاسلام رفیعی: نخیر آقا من در شبکه هایشان خواندم زیر نویس می کردند تغییر نظام و عرض می کنم که آدم هایش هم معرفی کرده بودند ایجاد
ملایی: دنبال جایگزین می گشتند
حجت الاسلام رفیعی: مردم ما الحمدلله آگاه هستند اینها فکر نمی کردند که این نسخه ای که آقا فرمودند یک وقتی بر قصه های گذشته که اینها محاسباتشان اشتباه بود بله نقشه شون درست بود ولی محاسباتشان اشتباه و غلط بود اجازه بفرمایید اگر ما بخواهیم یدی باشیم علی من ظلمنی قدرتی باشیم در مقابل دشمن باید اول بشناسیم ببینید حضرت ابراهیم علیه السلام عمویش دشمن بود البته خیلی سعی کرد بیاورد در راه دید نمی شود دو تا کلمه است اینها را خوب دقت کنند در قرآن قران می فرماید فلما تبین له وقتی روشن شد بر ا براهیم انه عدوٌ لله که این واقعا چی است دشمن است تبرأ تبین تبرأ این دو تا ت یعنی بر ما روشن من اول قبول کنم بعضی قبول نمی کنند بعضی قبول نمی کنند می گوید نه آقا این می خواهد توسعه اقتصادی بدهد با افغانستان و عراق چه کرد با لیبی چه کرد تبین وقتی روشن شد که این عدو است تبرأ این تبرأ خیلی مهم است عزیزان بیننده ما اگر بخواهیم یدی باشیم علیه دشمن باید حربه های دشمن را بشناسیم حالا این حربه ها من یک آدرسی می دهم شاید هم برسم یک اشاره ای بکنم خطبه ی 194 نهج البلاغه را دوستان ببینند اونجا خیلی دقیق امیر المومنین علیه السلام حربه ها را معرفی کرده خیلی زیباست الظالون المظلون الظالون المظلون ضالون اول با صاد و ضاد است ظالون دوم با ر ظ دشمن کی است؟ الظالون خودش گمراه است المظلون شما را هم می خواهد گمراه کند الظالون خودش لغزیده المظلون عرض کردم اولی با صاد و ضاد است و دومی با ر ض می خواهد شما را هم بعد شروع می کند غوغایی است من چون بحثم نهج البلاغه نیست ورود نمی کنم خیلی موارد را حضرت یک دو سه چهار پشت سر هم به معرفی شیوه های دشمن پرداخته اما من اجازه می خواهم برخی از این شیوه ها را از قرآن و روایات بحث کنم که بدانیم اگر خواستیم با دشمن مقابله کنیم حربه هایش چی است و ما باید چه بکنیم شما یک مکانیک هم می خواهد عیب ماشین شما را رفع کند اول باید بداند عیبش چی است این صدا از کجاست ما یک دوری بزنیم در تاریخ ببینیم دشمن با چه شیوه ای می خواهد ما را تخریب کند.
- تضعیف رهبری اول می آید رأس را می زند یعنی پیغمبر از غار حرا می آید پایین می گویند ساحر است و می گویند کاهن است اگر ایشان را زد دیگر کسی دنبالش نمی رود به حضرت موسی علیه السلام نسبت سحر می دهند و لذا شما ببینید به حضرت نوح نسبت خرفتی می دهند حالیش نیست به شعیب نسبت گمراهی می دهند فراوان است در قرآن پس این نکته مهمی است که قرآن کریم جالب است در سوره مدثر دو بار به ولید بن مغیره خدا گفته مرگ بر او ما نداریم در قرآن جای دو تا قتله اینجاست فقط چرا؟ چون طراح و تئوریسین و واژه فارسی اش عرض می کنم کسی که این فکر را انداخت در دهان مردم که پیغمبر ساحر است این ولید بن مغیره است خدا می گوید مرگ بر فکرش ایده پرداز واژه فارسی اش ایده پرداز او بود می گوید مرگ بر ایده او دو بار خدا می فرماید این تضعیف لذا ببینید عزیزان بیننده موسی ابن عمران را زدند که کار سامری گرفت توانست گوساله پرستی و الا به این سادگی مردم گوساله پرست نمی شدند می گفتند موسی دروغ می گوید کو؟ مگر نگفت سی روزه کو پس چرا نیامده و اتممناها بعشر آخه آدم ده روز از کنار رهبرش کنار می رود؟ قرآن به مسلمان ها می فرماید شما را به خدا من می گویم شما مثل قوم موسی نباشید لاتکونوا کالذین ءاذوا موسى فبرّأه اللّه ممّا قالوا (احزاب، 69) ما پیغمبر را نجاتش دادیم ولی مواظب باشید عازروا موسی عاز رسول الله نشوید شایعه کردند برادرش هارون را ایشان کشته برادرش مرد گفتند ایشان مصدومش کرده یک زنی را پیدا کردند بیاید در جمعیت اعلام کند حضرت موسی مرتکب فساد شده خیلی حواس باید جمع باشد عزیزانی که در صدا و سیما می آیند تحلیل می کنند من عرض می کنم این را همین جا اشاره می کنم از همه عزیزانی که زحمت کشیدند کار سختی هم هست بالاخره بحرانی پیش آمده باید کارشناس بیاورند جنگ شده باید بیاورند و تحلیلگر بیاورند یک خورده در پخش های زنده حواس هم کارشناس جمع باشد و هم برنامه ریز و تهیه کننده جمع باشد حالا کارشناس بیاید در برنامه حرفی بزند دیگر نمی شود جمعش کرد حرف هیچ مبنایی ندارد تسویه حساب گروهی دارد تسویه حساب جناحی دارد می کند تسویه حساب تو به عنوان نماد جمهوری اسلامی اومدی اونجا نه به عنوان نماد حزب ات بخواهی بقیه را بزنی یک چیزی تو هوا مطرح کنی یا ایجاد رعب و وحشت این خیلی مهم است تضعیف رهبری لذا شما ببینید این نکته ای که به فضل و لطف خدا دشمن نسبت به مقام معظم رهبری هیچ روزنه اقتصادی و نقص فرزندی مثلا نتونسته پیدا کند خانوادگی
ملایی: هیچ نقطه خاکستری اگر پیدا می کرد سیاهش می کرد و مطرح می کرد نتونسته به حمدلله و به لطف خدا ولی مواظب این داستان باشیم حربه دوم دشمن ایجاد تردید است این هم نکته مهمی است شبهه افکنی تردید شما نگاه کنید قبله مسلمان ها عوض شده می گویند که چرا عوض شد؟ اگر اون درست بود چرا عوض شد اگر غلط بود چرا اول شد قبله پانزده سال بیت المقدس بود دیگر تردید ایجاد کردن وقتی عمار یاسر در صفین شهید شد خوب خیلی ها گفتند که ما سپاه دشمن گفتند معلوم می شود ما ظالم هستیم چون رسول خدا فرموده هر کسی عمار را بکشد ظالم است حدیث است دیگر فرمود تقتلک الفئۀ الباقیه گروه ستمگر یک لحظه عمروعاص تردید ایجاد می کرد گفت ما عمار را نکشتیم عمار را کسی کشت که آورد جنگ کی آورد جنگ؟ امیر المومنین بله یک لحظه ورق را برگرداند این که قرآن می فرماید شیطان هی می آید ایجاد در واقع در امنیه تزئین می دهد این تردید خیلی مهم است عزیزان حواسشان جمع باشد کار دشمن این است در اعتقادات و باورها ایجاد تردید و شبهه کند اون وقت اینجا کار تبیین سخت می شود معلم ها و روحانیون و کارشناسان صدا و سیما هر کسی یک پدر در خانه باید این تردید را با تبیین از بین ببرد وقتی قرآن رفت بالای نیزه طرف می گوید من دیگه با قرآن که نمی جنگم خدا روح امام را شاد کند یک پیامی داد صدام در جنگ که ماههای حرام جنگ حرام است متوقفش کنید شده بود محرم به نظرم یا ذی قعده امام فرمودند جنگ حرام است ما که جنگ نمی کنیم دفاع می کنیم تو زدی ما داریم دفاع می کنیم مگر ما جنگ کردیم؟ لذا این نکته مهمی است که این ایجاد تردید هم باید دقت کنید سومین نکته تفرقه قرآن می فرماید شیاطین منافقین خود شما جریان یهود ببینید جریان یهود یکی از کارهای عمده اش در مدینه همین بود که پیغمبر اکرم شدید با یهود برخورد کردند چهار تا جنگ دارند بنی قینقاع و بنی نظیر و بنی قریظه و بعد هم خیبر اصلا واقعا کوتاه هم نیامدند با اینها البته به شما عرض کنم رسول خدا وارد مدینه که شد با اینها قرارداد نوشت گفت کاری نداشته باشید اما تو خندق رفتند با مشرکین هم دست شدند در بنی قریظه توطئه کردند در بنی نضیر می خواستند پیغمبر را ترور کنند اینها می بینید که رسول خدا محکم این ایجاد تفرقه را ما بعد از رحلت رسول گرامی اسلام دچار این اندیشه نمی شدیم که منا امیر منکم امیر کار را خراب کرد دیگر پیغمبر که امیر را تعیین کرد من کنت مولاه فعلیٌ مولاه من کنت انا امیره فعلی امیره معرفی کرد صف وقتی بشکند وقتی گفت من امیر علی است دیگر چرا منا امیر منکم امیر این اتفاق می افتد لذا این تفرقه در طول تاریخ الان هم اینطور است جهان اسلام نباید کم بیاورد در مقابل صهیونیست ها اینها عددی نیستند ولی متاسفانه هم می ترسند و هم منابع شان در خطر است این سومین حربه دشمن ایجاد تفرقه است خیلی باید مواظب باشند مسلمان ها که در بینشان خود همین حوادث اخیر یک وحدتی در مردم ما ایجاد کرد یا مثلا وحدتی که خیلی پیدا نبود را تجلی بهش داد و مخصوصا خیلی افرادی که حالا انگیزه هم ندارند ولی ممکن بود خیلی هم انگیزه مذهبی اما خود حب الوطن من الایمان می دانید که دوستی وطن نشانه ی ایمان است ایستادند محکم ما نمی گذاریم کشور ما از دست برود جریان به اصطلاح همه را تضعیف رهبری تردید در باورها و تفرقه افکنی ت چهارم ترویج فساد و بی بند و باری ببینید عزیزان بیننده نکته مهمی است بروید تاریخ را مطالعه کنید اونجایی که دشمن مثل حکومت عثمانی توانسته حکومت هشت قرنه را زمین بزند ترویج فساد است که حدیث می گوید من رق الصوبه رق دینه لباس که کم شد دین هم کم می شود چرا؟ وقتی شما کتاب اسد الله علم را قبلا هم گفتم بخوانید رژیم پهلوی با این روش ترویج فساد جوان ها از روحیه دینی جدا کرد گرچه امام برگرداند با تلاش خودش هیئت ها و جلسات این که ما گاهی تاکید می کنیم به خانم های محترم روی حجاب به خدا قسم نه غرض سیاسی است و نه غرض اقتصادی است نه می خواهیم این چهره ی نظام ببینید شما فکر می کنم من یک جایی هم عرض کردم در سیما این روزها شما از کجا می فهمید الان عزای امام حسین از پرچم ها از لباس های مشکی و از عزاداری ها و از موکب ها من خودم تهران بودم این دهه در و دیوار شهر و بالای شهر تهران همه موکب همه می گویند از کجا می فهمید ماه رمضان است؟ از این نخوردن و نیاشامیدن و ما از کجا می فهمیم این کشور اسلامی است؟ اولین بزنگاهش حجاب است نشان می دهد که این که روایت دارد خدا به یکی از انبیائش وحی کرد به مردم بگو سه تا کار نکنید و الا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می ریزد اصلا شما می شوید دشمن دلت نمی خواهد ولی می شوی دشمن ناخواسته اوحی الله الی نبیٍ من انبیائه خدا به یکی از پیامبرانش وحی کرد قل للمومنین به مردم بگو یک لاتلبثوا لباس اعدائی پوشش شما پوشش دشمن نباشد این تیپ، تیپ اسلامی نیست تیپ مسلمان مسلمان زن باید پوشیده باشد حتی آقایان هم فرق نمی کند بعضا در کوچه و خیابان می بینند آقایان هم مراعات نمی کنند یک ادبی شما در همه عرف های بین المللی ببینید سازمان ملل مثلا سازمان حقوق بشر مثلا رؤسای جمهور دنیا می آیند همه کت و شلوار پروتکل دارد من نمی دانستم یعنی یک شیوه لباس دارد دستورالعملی دارد که این لباس باید در واقع اینطور باشد حتی خانم ها من یک وقتی کلیسایی رفته بودم در یکی از این کشورها یکشنبه وقت داشتم هشت تا کلیسا رفتم سر زدم یک ربع بیست دقیقه هم می نشستم متوجه که نمی شدم چیکار می کنند چی می گوید اون آقا زبانشان را متوجه نمی شدم ولی موقع دعا دستم را بالا می آوردم و همراهی می کردم جالب بود این کلیساهایی که من اون روز رفتم یکشنبه هم بود و عرض می کنم نسبتا هم روز شلوغی بود دم در اگر بعضی از خانم های بد حجاب می آمدند یک چیزی بهشون می دادند یک روسری و چیزی می آمدند احترام می کردند کلیسا را مجلس امام حسین را احترام کنیم جو زده نشویم بگوییم اشکالی ندارد نمی گوییم نیاید یک وقت می گویند آقا شما راه نمی دهید اشتباه است مجلس ما نیست که مجلس امام حسین است یک وقت می گوییم امام رضا جلوی کسی را می گیرند راه ندهند؟ نه ولی می گویند با این پوشش بیا یک چادر و حجابی این خیلی مهم است خدا حفظ کند رهبر انقلاب را یک وقتی ایشان فرمودند یک کلیسایی بود در غرب خلوت بود یک کشیشی پیدا شد من شلوغ می کنم اینجا را یعنی جمعیتش را زیاد می کنم سعی می کنم همه جوان بیایند همین کار را هم کرد اومدند گفتند به به چه تجربه ای شما خیلی خوب عمل کردید کلیسا پر شد چه کردی گفت هیچی یک مرکز به اصطلاح تفریحی گذاشتم کنار کلیسا مشروب و کاباره و دختر و پسرها بیایند اونجا تفریحشان را بکنند و بعد هم بیایند کلیسا دعایی بخوانند آقا فرمودند این که اسمش جذب نیست شاید مزاح است نماز صبح مسجد خلوت است گفت اعلام کنید نماز صبح از فردا یک رکعت با صبحانه این که به درد نمی خورد یعنی جذب به مجلس امام حسین این نیست که ما جلوی یک دستور دینی به نام رعایت مثلا حجاب را بگیریم نه تشریف بیارید خانم خوش آمدید تحویل تان هم می گیریم اما پنجاه تا صد تا روسری جلوی در باشد سر کنید تشریف بیاورید.
ملایی: ما یکی دو دقیقه زمان فرصت داریم تا محضر قرآن مشرف شویم
حجت الاسلام رفیعی: دوباره این بحث را باید هفته بعد هم ادامه بدهیم چون این حربه ها زیاد است خدا لعنت کند دشمن را تقصیر ما نیست پس این تا اینجا چهار تا حربه پنجم همین را بگویم و دیگه این هم خیلی مهم است نمی دانم چی بگویم که اون ت درست بشود تا اینجا همه را با ت دو نقطه اومدیم تضعیف رهبری و تردید و تفرقه و آخری هم ترویج بی بند و باری ببینید تقدس تراشی یعنی این دشمن می خواهد شما را زمین بزند یک مسجد می سازد کنار مسجدت برای اینکه مسجد قبا را بزند زمین با مسجد می زند تقدس تراشی، یعنی چی؟ یعنی این دشمن می خواهد شما را زمین بزند یک مسجد می سازد کنار مسجدت برای اینکه مسجد قبا را بزند زمین با مسجد می زند تقدس تراشی بیا نماز بخوانید مسجده به خدا این می شود مسجد ضرار و مسجد تفرقه می آید در قالب هیئت وارد می شود بعضی از اینهایی که اختلاس کرده بودند دیدید صدا و سیما هم اعلام کرده اومده فلان مسجد و فلان هیئت کمک کرده اصلا هیئت دار بوده خدا رحمت کند شهید رئیسی را یک وقتی این را بهش گفتم نگو هیئت دار بگو هیئت باز بوده با هیئت بازی می کرده سامری که نمی تواند به این راحت مردم را از توحید دور کند می گوید اون خدایی که حضرت موسی گفت این همین است گوساله پرست است این می شود تقدس تراشی مواظب باشید گول هر جای سجده ای را نخورید امیر المومنین فرمود امام صادق فرمود به طول رکوع و سجود کسی نگاه نکنید گاهی می بینید این حربه اش است کربلا هم اینطور بود دیگه هذا یومٌ تبرکت به بنو امیه عمر سعد صبح عاشورا اعلام کرد اصلا گفت حمله کنید بهشت در انتظار شماست طرف اومد قتلگاه یک سنگی زد و رفت به همین قسم آقای ملایی وقتی حضرت ابراهیم را در آتش انداختند پیرزنه بچه اش مریض بود نذر کرد یک بسته هیزم بخرد آورد گفت من این را برای شفای بچه ام نذر کردم پیغمبر خدا را بسوزاند با هیزم این می شود تقدس تراشی این پنجمین مورد بود
ملایی: ادامه دارد دیگه
حجت الاسلام رفیعی: بله تا دوازده مورد
ملایی: حالا بعد از قرآن ببینیم چقدر زمان داریم خیلی متشکرم از حاج آقای رفیعی عزیز قرآن کریم امروز ادامه سوره مبارکه زخرف هست صفحه 493 آیات 48 تا 60 این سوره مبارکه تلاوت می کنیم و طریقه صحبتشان یاد کردند دوباره از شهدای جنگ تحمیلی دوازده روزه و انگار که هر بار واژه سرخ شهید را به زبان جاری می کنیم داغ عزیزانی برایمان تازه می شود سلامی ها و حاجی زاده ها و باقری ها و رشیدها و خیلی ها از اول حرکت انقلاب اسلامی ایران تا همین لحظه که ما در مرزها و در امنیت کشور داریم شهید می دهیم چه بسا همین الان و همین لحظه خون مبارک یک رزمنده و سرباز به زمین ریخته می شود ثواب این آیات تقدیم به شهدای عزیز اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
(قرآن کریم سوره مبارکه زخرف صفحه 493 آیات 48 تا 60)
ملایی: اللهم صل علی محمد و آل محمد خیلی ممنونم به خاطر همراهی تان با برنامه نکته ای اگر دارید انتقاد و پیشنهاد و نظری هست در مورد همه اجزای برنامه به 20000303 پیامک کنید حاج آقای رفیعی اینجا هستند یک کوچولو وقت داریم استفاده کنیم از محضرشان مثلا یکی دو دقیقه
حجت الاسلام رفیعی: عرض می کنم که یک روایت می خوانم و بحث را جمع می کنم بحث ما این دعای امام سجاد علیه السلام بود خدایا به ما قدرت بده در مقابل د شمن بایستیم به این مناسبت وارد بحث دشمن شناسی شدیم پنج حربه دشمن را گفتیم و بقیه اش را هم می گذاریم هفته آینده ولی عرضمان را با این حدیث رسول خدا به پایان می رسانیم فرمود عاقل ترین مردم کسی است که دو تا ویژگی دارد ان أعقل الناس عبدٌ عرف ربه فأطاعه اول خدا را بشناسد و اطاعت کند بداند خدا حکیم است ولو سر هم در نمی آورد چرا باید هفده رکعت نماز بخوانیم و چرا این حیوان نجس است و چرا این شراب خوردنش حرام است و چرا هفت تا سنگ باید بزنیم ولی بالاخره کسی که این برنامه ها را برای من قرار داده حکیم و علیم است لابد من سرم نمی شود و حقم همین است حق این است که خدای تبارک و تعالی نفع بندگان را سنجیده پس عاقل ترین مردم کسی است که خدا را بشناسد و اطاعت کند و عرف عدوه فأصاح دشمن را هم بشناسد و باهاش مخالفت کند ما موضوع سخنمان همین عرف عدوه است چطوری شناخت دشمن خیلی مهم است اگر دشمن شناخته نشود می زند و آدم متوجه نمی شود.
ملایی: بله بسیار خوب
حجت الاسلام رفیعی: خدایا به آبروی امام سجاد و این دعای ارزشمندشان قسم ات می دهم کید دشمنان را باطل بگردان و شرشان را به خودشان برگردان و امنیت کشور ما و استقلال کشور ما و آرامش مردم ما و لشکریان و نظامیان و اداریان و مسئولین محافظت بفرما خدایا همانطور که اشاره کردم تضعیف رهبری یکی از حربه های دشمن است به آبروی امام سجاد رهبر عظیم الشأن ما را سلامت و عزت و طول عمر عنایت بفرما همه آنهایی که غلط کردند ایشان را تهدید کردند خودشان را خار و ذلیل و نابود بگردان الهی آمین.
ملایی: متشکرم حاج آقای رفیعی به امید دیداری دوباره عمری باشد و سعادت فردا با حاج آقای پناهیان عزیز خدمت شما عزیزان خواهیم رسید تا اون موقع خدا نگهدار در پناه امام حسین علیه السلام.