اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

1404-04-01-حجت الاسلام عابدینی- روایت های زمینی و الهی از جنگ شناختی

اعوذو بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ملایی: سلام و درود به پیشگاه شما مخاطبان عزیز برنامه سمت خدا خانم ها و آقایان کوچکترها و بزرگترها و بینندگان و شنوندگان چه به صورت زنده الان از شبکه سه سیما چه از هر طریقی که ممکن است تصویر و صدای برنامه را دریافت کنید الهی که به حق امیر المومنین علی علیه السلام دلها و قلب هایتان در نهایت اوج آرامش باشد علی بذکر الله تطمئن القلوب ذکر این روزها همین آیه ای است که خیلی خیلی تکرارش می کنیم ا

معرفی برنامه

" ولاتهنوا ولاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین" مردم عزیز ایران خیلی خوش آمدید به امروز سمت خدا و این در حالی است که از بامداد امروز همه مون دنبال خبرهاییم از طریق شبکه های اجتماعی از طریق کانال ها و خبرگزاری ها و سیمای جمهوری اسلامی ایران ببینیم چه اتفاقی افتاده دم دمدهای صبح امروز اتفاق اتفاق تازه ای نبود و خبرها ممکن است یک کمی خبرهای جدیدی باشند والا اصل ماجرا این است که از لحظه قطعی شدن پیروزی شدن انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام رضوان الله علیه نه لحظه اعلام پیروزی نه از لحظه پیروزی اونها به قطعیت رسیدند که کارشان تمام است اونها حملاتشان را به این انقلاب نوپا آغاز کردند و تا ادامه ای باشد و نبرد حق و باطل باشد ادامه خواهد داشت اتفاق تازه نیست اما ممکن است یک شکل جدیدی روی داده باشد مطمئن هستیم انشاالله خدای متعال با ماست و یاری خواهد کرد جبهه حق را به پیروزی حق بر باطل نشان به اون نشان که خود خدا فرمود ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم خیلی خوشحالیم می توانیم روز یکشنبه چهره ای خدمتشان باشیم هم من و هم دوستانم دلتنگ دیداری تازه ایشان بودیم بفرمایید حاج آقای عابدینی عزیز اینجا هستند و سلام عرض می کنم و خوشحالی خودم را پنهان نمی کنم از اینکه امروز خدمت شما رسیدیم.

حجت الاسلام عابدینی: سلام عرض ادب و احترام خدمت بینندگان عزیز انشاالله خدای سبحان در هر حالی که هستید شما را مورد قبول خودش قرارداده باشد و موردی تایید و مورد رضای خدای سبحان باشید

ملایی:  اصل حالتان چطوره دلتنگ تان بودیم در خدمت شما هستیم

حجت الاسلام عابدینی: بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کن لولیک الحجۀ ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائداً و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه أرضک طوعا و تمتعه فیها طویلا انشاالله از یاران و یاورن و بلکه سرداران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم عرضه سربازی و سرداری امروز الحمدلله بابش بسیار مفتوح است هر چند همیشه باز بوده ولی امروز این مسئله آشکارتر و بازتر و الحمدلله اون هم نه اختصاص فقط به مردان در مرزها داشته باشد این مسئله الحمدلله به طوری است که کودکان و بزرگسالان زنان و مردان و خانواده ها و همه جا جبهه شده و همه جا امکان مجاهدت برقرار شده و این یک توفیق الهی است که اگر فرموده بودند ان الجهاد بابٌ من ابواب الجنه فتح الله لخاصت اولیائه امروز خدا همه مردم ما را به عنوان خواص اولیائش برگزیده و امکان جهاد را برای همه اینها الحمدلله فراهم کرده و لذا یک توفیق الهی است که هر کسی می تواند در این عرصه قدمی بردارد از این که گاهی یک پدر و دختر کوچکش به سمت پمپ بنزین ها می روند و شربت به راننده هایی که در صف هستند می دهند و از این که یک کسی خانواده هایی می نشینند بسته های غذایی را فراهم می کنند و بسته های تنقلاتی آماده می کنند و می روند به کسانی که در پدافندها مشغول پاسداری هستند اونجا هم مجاهدت است و از این که رعد و برق های پدافندهای ما و موشک های ما را می شنوند و با خوشی و با نگاه خوشحالی نگاه می کنند که چطور مجاهدان در مقابل کافران ایستادند همین خوشحالی هم مجاهدت است پس اگر در روایت شریف می فرماید که اگر کسی در راه جهاد الهی قطره ای باران بر سرش ببارد یا سر دردی بر او عارض شود کتب الله له شهادتاً خدای سبحان برای او شهادت را با در حقیقت بهانه های ساده لذا امروز برای همه مردان و زنان و کودکان و بزرگسالان ما امکان جهاد و رسیدن به مقامات قرب را خدای سبحان فراهم کرده و چطور شاکر خدا باشیم که این نعمت را برای ما فراهم کرده که حتی اگر یک صدایی می شنویم و ممکن است ترسی در دل ابتدا ایجاد شود همین هم خدا می فرماید چون در راه جهاد هستید اجر شهادت برای شما محسوب می شود چقدر زیباست که همه اینها نبض و تحملش و در راه خدا محاسبه کردنش اینها همه ما را به قرب الهی می رساند.

بحثی که قصدمان است در این دقائقی که در خدمت دوستان هستیم این را عرض کنیم که هر چقدر دوران به سمت آخر الزمان نزدیکتر می شود اون جنگ شناختی شدیدتر می شود سرعت حوادث بیشتر می شود و شدت حوادث بیشتر می شود و اون چیزی که حقیقت جنگ را و سرنوشت جنگ را معلوم می کند اون اراده های مردم است که اون را تعیین می کند نه فقط سازوکار در صحنه ی نظامی اونچه که در صحنه نظامی شکل می گیرد یک مقدمه است تا اراده ها بر حول او شکل بگیرد یک بحث دقیقی است که اگر ما نگاه مان به صحنه به گونه ای باشد که روایت الهی از صحنه را داشته باشیم نه فقط روایت زمینی، روایت زمینی این است که ما مثلا می گوییم پنجاه تا موشک زدیم اونها سی حمله کردند ما غالب هستیم پنجاه بر سی غالب است این یک روایت یک روایت دیگر این است که ما چند جا را زدند و اصابت کرد اونها چند جازدند و اصابت کردند اونها چند کشته دادند و ما چند شهید دادیم اینها روایت زمینی مسئله هست که اعداد حکایت از آن می کنند این شدت های حوادث به کثرت اعداد تلقی می شود اینها روایت زمینی است نمی گوییم روایت زمینی غلط است می گوییم روایت زمینی به تنهایی غلط است اگر روایت زمینی را تنها دیدید خسران کردیم و این روایت الهی نیست روایت الهی این است که از روایت زمینی شروع می کنیم اعداد تاثیرگذار هستند اعدوا لهم ما استطعتم فی القوه در کار هست در کمال آمادگی آماده باشیم آخرین لبه های فناوری را باید داشته باشیم باید داشته باشیم در هیچ صحنه ای نباید عقب باشیم باید این گونه باشیم اما در نگاه الهی امر بالاتر از این است این مربوط به مرتبه جسم مومنان است که این حفاظت ها شکل بگیرد اما یک مرتبه نفسی و روحی انسان دارد که نسبت بدن به نسبت او مثل یک انگشتر در بیابان یعنی تمام این محاسبه ها طبق روایات ما داریم این را می گوییم که می فرماید که حلقت فی فلات یا فی فلوات یا مثل یک انگشتر در بیابان چه نسبتی دارد؟ یک انگشتر در بیابان بیفتد اصلا قابل دیدن نیست به چشم نمی آید در محاسبات گنجانده نمی شود انچنان لذا می فرماید نظام روحی و نفسی انسان هم یک جنگی درش محقق می شود که اون جنگ شناختی بر می گردد به این مرتبه ی انسان لذا عرضش خیلی گسترده است نسبت کار در اونجا خیلی عظیم است در حد وحیطه جنگ های زمینی که موشک ها و هواپیماها و تحقیر اینها نیست اینها در اوج عظمتشان و اون قداستی که حتی پیدا می کنند در نظام اسلامی که باید باشد و عبادت است کسی که این کار را انجام می دهد چه استفاده می کند ازش و چه می سازد مبدئیت داشته خدا رحمت کند همه سرداران و جوانان و دانشمندان ما که در این راه چه سختی ها و زحمت ها و مرارت هایی کشیده اند تا ما امروز با افتخار به عنوان کسی که با لبه تکنولوژی لبه فناوری عالم دارد مقابله می کند یعنی دیگر از این از جهت فناوری در عالم از جهت نظامی بالاتر نداریم لذا حتی اون چیزی که در اسرائیل به کار گرفته می شود در نظام پدافندی اش یا نظام حمله اش آخرین لبه های فناوری است که به کار رفته ما داریم تنه می زنیم به اون تنه با یک اسرائیل طرف نیستیم با لبه فناوری عالم طرف هستیم و لذا یک کار ابر قدرتانه است که نه فقط کم نیاوردیم و نه فقط مساوی بودیم بلکه به اقرار خود اونها غلبه کردیم در این مسئله این خودش خیلی زیبایی دارد سر جای خودش محفوظ است عظمتش در وصف و عظمتش تحلیل گران خوب داد سخن دادند و می دهند ما الان به این مسئله را می گذاریم به عهده اون دوستان فقط اقرار داریم بهش نه اینکه بی اعتنا باشیم اما یک روایت دیگری از مسئله که این روایت توش معجزات الهی خیلی دیده می شود طبق پیش بینی که دشمنان داشتند نحوه عملیاتی را که شروع کردند و تحلیلی که از جامعه ما داشتند این بود که به سرعت یک واگرایی در جامعه پیش می آید که این به اصطلاح حالت یاسی که ایجاد بشود با زدن فرماندهان ما در ابتدایی که سامانه های ما را هم هک کرده بودند که نتوانیم درست ابتدا پیش بینی شان هم این نبود که به زودی برگردد لذا یک یاسی را بر مردم می خواستندحاکم بکنند که با عرصه های قبلی و زمینه های قبلی این یاس به یک واگرایی و دنبالش یک حالت در حقیقت از دست دادن نظام اراده و به دنبالش یک حرکت های ضرب العجلی و از هم پاشیدن صورت بگیرد اما برعکس اونچه که اینها نگاه کردند در جنگ شناختی این جنگ شناختی است تا مسئله شهدای ما پیشامد که فرماندهان عزیز ما را سرمایه های گرانبهای ما را شهید کردند یک اتحادی بین مردم ایجاد شد که شاید بتوانیم بگوییم بعد از اول انقلاب چنین اتحادی نداشتیم که این طور همه در هر عرصه ای حتی کسانی که با ما کاملا بریده بودند در خارج از کشور اونها هم وقتی این حالت پیش آمد اونها هم ملحق شدند این جنگ شناختی را ما در این جا برنده شدیم و پیروز شدیم نه پیروز می شویم اصلا پیروز شدیم یعنی این پیروزی که اگر جنگ را به ده قسمت و ده درجه تقسیم کنیم نه دهم این جنگ در روزهای آخر الزمانی هرچی داریم می رویم به جنگ شناختی بر می گردد یک دهمش به جنگ سخت افزاری و جنگ زمینی و أرضی میدان نبرد زمینی عشر می گیرد اگر در این نه دهم هر کی برد اون برنده میدان است با همین تعبیری که بسم الله الرحمن الرحیم لا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین این پرچم بر افراشته ای که خدا در جنگ احد وقتی که تو جنگ احد مومنان یک شکست اجمالی بعد از پیروزی خوردند اون هم به لحاظ عدم تبعیت از امام و رهبری داشتند اون جا یک شکستی عارض شد یک دفعه مومنان احساس کردند در صحنه بیرونی و نظامی عرصه را از دست دادند خدا اونجا خطاب میکند و لا تهنوا حق ندارید سست باشید این نهی است حق ندارید سست باشید و لا تحزنوا حزن انسان وقتی یک چیزی را مالک شده باشد بعد از دست بدهد می گویند حزن نه چیزی را که نداشته و حالا هم ندارد هیچ تلاشی را بهش نمی رسد چون اینها به پیروزی رسیده بودند در جنگ احد بعد از اینکه یک تخلفی در عدم تبعیت کردند از دست دادند پیروزی را اونجا خطاب می شود و لا تحزنوا حق ندارید محزون باشید چرا؟ و انتم الاعلون ان کنتم مومنین چون علو به ذات مربوط به خداست و هر کسی به مقدار انتسابش به خدا از علو بهره مند هست نمی شود کسی به خدا منتسب باشد ولی علی و برتر و پیروز نباشد ببینید این جنگ شناختی است یعنی این طور جنگ در صحنه میدان نیست امام حسین علیه السلام به ظاهر در میدان در محاسبات عادی هفتاد و دو نفردر مقابل چند ده هزار نفر به ظاهر هیچ  عِده و عُده با هم تناسب ندارد عددی و زمینی به ظاهر این است که حضرت اونجا به شهادت هم رسید اما گفتمان امام حسین از جریان محرم عاشورا تا جریان اربعین با حرکت حضرت زینب سلام الله علیها تمام نقشه ی دشمن را در مقابل این پیروزی زمینی ظاهری اصلا به طوری دگرگون کرد که مجبور شدند هی گناه را بندازند گردن همدیگر یزید بگوید من نگفتم و ابن زیاد بگوید دستور از جای دیگری یعنی همشون مجبور شدند بگویند ما نمی خواستیم اینطور بشود یک دفعه شد به عهده نگیرند جوری شده بود که علیه شان و این پیروزی در مقابل این جنگ این نگاه که اگر ما این باور را بکنیم به خصوص که این جنگ بین غدیر و محرم آغاز شده و از غدیر شروع شده به محرم ختم می شود این عظمت شناختی را در این امت بالاتر می برد به همین مناسبت بد نیست که رسیدیم به این نکته عرض کنیم دوستان برای اینکه این جنگ شناختی به اوجش برسدوغلبه و پیروزی ما در نهایتش بهتر از سابق قرار بگیرد مراقبت در این داشته باشیم که جلسات محرم مان را بسیار با شکوه بگیریم از حالا به استقبالش برویم این روزها را همه را روزهای استقبال به محرم آماده شدند اون هم با نهضت امام حسین علیه السلام وباز رسالت زینب سلام الله علیها که این جنگ هم عرضه میدان و هم نگاه الهی و رنگ الهی به صحنه را کاملا بتوانیم با مکتب امام حسین علیه السلام جلوه گر کنیم که بگوییم نهضت ما و این جریان مبارزه و معارضه حق و باطل الان یک مظهری از جریان کربلاست و یک نمودی از جریان غدیر است که اونجا پیغمبر بر امیر المومنان را اونجا نصب کردند که در کربلا دفاع از این انتصاب شکل گرفت در نبرد حق و باطل حتما دوستان مراقب باشند که هر چقدر با شکوه تر امسال باید هیچ شباهتی با سال های قبل از جهت شکوه نباشد شکوهمندتر باشد همان گونه که نماز جمعه این هفته بسیار با شکوه برگزار شد و با تمام احساس انشاالله

امسال در جریان محرم ما با تمام وجود امام حسین را لمس می کنیم و انشاء الله با همه وجود با کاروان حسینی حرکت می کنیم و این را احساس می کنیم قبل از اینکه بخش بعدی را وارد شویم می گوییم تا نام حسین برلب مردم ماست در معرکه ها شکست دشمن پیداست معنای بلند لعن بر شمر و یزید امروز شعار مرگ بر آمریکاست

ملایی:  انشاالله در همین عزاداری در خیمه اباعبدالله الحسین مشت ها را گره می کنیم همانطور که سینه می زنیم یا حسین می گوییم مرگ بر آمریکا را به این جهت که اون بنیۀ شناختی ما و معرفت مان نسبت به شرایط به قول فرمایش حضرت روایت الهی انشالله به جانمان بنشیند و باورش کنیم

حجت الاسلام عابدینی: بحث خیلی مهم این است که اگر بخواهیم یک خورده مصداقی تر نگاه کنیم ببینید به ظاهر این است که وقتی اینها به صدا و سیما حمله می کنند یک خانمی در اونجا در نقش مجری نشسته محکم و پا برجا و این نقش پا برجایش با شعار حماسی و تکبیری که در اون لحظاتی که بمباران دارد صورت می گیرد به ظاهر این یک مسئله ی خیلی زیبایی هست اما از این بالاتر است یعنی یک امداد غیبی الهی که ملائکه یثبت الله الذین آمنوا ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ان لا تخافوا و لا تحزنوا چقدر زیبا ببینید این جلوه ای از امداد غیبی الهی است که در جنگ بدر به عنوان روایت الهی که وقتی مسلمان ها به دنبال کاروان قریش بودند اما یک دفعه مواجه شدند به اینکه باید در مقابل لشکر قریش قرار بگیرند که خدا می فرماید شما دوست داشتید اون باشد ان غیر ذات الشکوت تکون لکم می خواستید لشکر دشمن نباشد می خواستید در مقابل راحت تر بود خدا این را برای شما صلاح دید این نتیجه بخش است برای شما لذا اون پیروزی بدر رقم خورد این جریان این خانم یک پیروزی در جنگ شناختی است که نشان داد که نماد یک کشور است نه فقط یک فرد باشد نشان داد که در اوج اون سختی مومنانی که در این کشور هستند کسانی که در این کشور زندگی می کنند که این یک فردی از افراد این کشور بود یک کسی ویژه ای نبود که در اوج مثل آقای بهجت باشد این نمی خواهد تحقیر ایشان نیست تکمیل است که نشان بدهیم همه ی مومنانی که در کشور هستند فراگیر حالت اینطوری را دارند لذا حتی اگر یک مرد بود این جور این شوکت الهی آشکار نمی شد این که یک خانم امامی با این شوکت یعنی واقعا این یک اراده الهی و امداد غیبی الهی بود اگر انسان این را به عنوان امداد غیبی الهی ببیند بعد می بیند مردم وقتی در صحنه هستند اونها چه کار می کنند؟ در مقابل بمباران و موشک باران های ما چطور اراده هایشان از دست رفته و چطور در حال فرار هستند با هر جوری که می توانند از کشورشان خارج بشوند ولی مردم ما با یک آرامش و متانتی و با یک حالت طمأنینه ای این پیروزی است نه پیروزی بعدا می آید پیروزی این قدرت همبستگی است و این اراده در صحنه ماندن است این که وقتی مردم در نماز جمعه می آیند هر کسی را باهاشون مصاحبه می کنند از کسانی که در راهپیمایی آمدند می بینی به ظاهر اگر این را می دیدی باور نمی کردی که کلامش اینقدر متقن و اینقدر مجاهدانه باشد این درون یک کشور را دارد آشکار می کند این اون روایت الهی از مسئله است یعنی وقتی ما اینطوری می بینیم منتظر نیستیم که بعداً پیروزی را ببینیم پیروزی محقق شده و هر چقدر سخت تر بشود این در حقیقت جوهره ی وجودی مردم آشکارتر می شود چون در جنگ ها یکی از خصوصیات این است که در جنگ ها اون قوای خفته ی انسان بیدار می شود کمالات سرعتش خیلی می شود علم جواهر الرجال فی تخلق الاحوال گاهی پس و پیش خواندم معنا یکی است فی تغلب الاحوال یا عند تقلب الاحوال علم جواهر الرجاله یعنی تازه جوهره ی مردم اونجا آشکار می شود لذا الحمدلله از یک حالت خفته یک حالت ترس مردم به یک حالت اراده شجاعت و طمأنینه رسیدند و این هر چقدر جنگ شدتش بالاتر بیاید برافروختگی اراده ها ما جنگ افروز نیستیم ما شعله به جنگ نمی خواهیم بدهیم اما دشمن ما ببیند بداند هر چقدر به این بخواهدش شعله بدهد ما اونجا بر افروخته تر استی شعله ما قاهرتر است و اراده ما آشکارتر است که معصوم علیه السلام در روایت می فرماید که جنگ هم نصرت خداست و هم نصرت خدا نسبت به مردم است یعنی کسی که در جنگ قرار می گیرد دارد خدا را نصرت می کند ناصر خداست و هم از این طرف خدا نصرت کرده مردم را یعنی خود این حالت یک قدرت غلبه که انشاالله ما الان در بین مردم کشورهای مختلف که همۀ مظلومان جهان ببینید این نکته خیلی زیبایی است که جریان غزه رسوایی این صهیونیست ها را آشکار کرد این آشکار شدن رسوایی تا حدی که در دادگاه های بین المللی این طور کم سابقه بوده یک کشوری تحت سیطره آمریکا با همه پشتیبانی که دارد محکوم بشود در دادگاه ها به طوری که قاضی هایشان هم بخواهند تحت فشار قرار بدهند که چرا محکوم کردی اما وجدان بشری اینقدر بیدار شده دیدند نمی شود اینجا سکوت کرد و بی تفاوت گذشت محکومش کردند و به عنوان جنایتکار جنگی معرفی اش کردند حالا ببینید عقبه این کار را اگر ما ابتدا با این کشور صهیونیستی مقابل می شدیم تا جا بندازیم که این چقدر ظالم است چقدر طول می کشد کار می برد خیلی توان چون تبلیغات هم دست اونها بود و رسانه ها هم دست اونها بود به سرعت ما را تخطئه می کردند اما خدای سبحان یک فرصت طولانی که بیش از یک سال و نیم بوده را نشان داد اینها چقدر ظالم هستند تعدی گر الان کی در کشورهای دیگر است در سوریه کی زمین غصب کرده در لبنان کی زمین غصب کرده کاملا مشهود و آشکار است این حرکت را وقتی این موقع به ما ضربه زدند و شروع کردند حمله به ما این جریان یک دفعه یک سرمایه عظیمی شد که اگر گفته می شد محور مقاومت یک حقیقت واحد است حالا خوب نشان داده می شود که یک سرمایۀ عظیمی را غزه و حماس و دوستان در لبنان و همه اینها آماده کردند تا مظلومیت اینها و ظالم بودن اسرائیل آشکار بشود و حالا وقتی او به ما حمله می کند با پیش زمینه ای که همه می دانند این ظالم است می دانند این هم یک ظلم دیگرش است در ادامه ی ظالم بودنش است چقدر متفاوت شده یعنی کار ما خیلی جلو قرار گرفته لذا همراهی مردم در کشورهای دیگر همان طوری که از غزه پشتیبانی می کردند از ما الان دارند پشتیبانی می کنند یک چیزی را دلم نمی آید اینجا بگویم یک سنتی داریم در قرآن کریم اسمش سنت انعکاس است که تعبیر خیلی زیبایی است می فرماید اگر شما نسبت به صغیر و یتیم کسی ظلم کردید یقین بدانید که چه در دوران حیات تان و چه بعد از وفات تان به یتیم و صغیر شما ظلم خواهد شد این سنت انعکاس است و یخشی الذین لو ترکوا ذریۀ در قرآن آمده بترسید اگر می خواهید به او ظلم نشود امروز ظلم نکنید بعد جریان اسرائیل که اسرائیل غاصب که ظلم کرد به مردم غزه خدای سبحان یک دست در حقیقت قادر و مقتدری را مسلط کرد بر این صهیونیست ها تا همان بلایی را که بر کودکان و مادران و بر زنان و در حقیقت مردم مسلمان غزه بر آوردند به طوری که واقعا مظلومیت را در اوجش نشان دادند که اونجا چقدر مظلومیت است که خدای سبحان طولی نکشید به دست خودشان یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المومنین که اینها به دست خودشان حمله کردند به دست خودشان آماده کردند به طوری که می گویند که الان ما وقتی شهر را نگاه می کنیم یک حالت در حقیقت غزه و در حقیقت اون بیت هانون و خان یونس و اینها که ما ویرانش کردیم برایمان تداعی می کند الان این سنت انعکاس الهی است این ها اون جنگی است که وقتی ما موشک می زنیم مردم خوشحال می شوند مظلومان نه فقط در غزه و لبنان و سوریه و اردن و مصرنه فقط در اینجا بلکه کشورهای اروپایی حتی در هلند اظهار خوشحالی می کنند

ملایی:  پرچم ما می شود بوسه گاه کسانی که تا دیروز اصلا

حجت الاسلام عابدینی: اصلا این نگاه را اینها هر چی به این جنگ دامن بزنند عزت ما دارد افزوده می شود و این قهرمانی و پیروزی و اقتدار و فرهنگی که ما همراه این اقتدار داریم به جهان عرضه می کنیم من مثال می زنم ببینید وقتی که با موسی علیه السلام می خواستند فرعون تقابل کند برای موسی یک عرصه جهانی که پیش می آید امکان پذیر نبود که چون در ضعف بودند اونها در قدرت بودند اما فرعون برای اینکه بخواهد موسی را رسوا کند در یوم الزینه همه مردم مثل یک تجمع عالمی جمع می شدند برای جشن بزرگشان در اون روز جریان موسی مقابله اش را با ساحرها قرار داد که جلوی چشم همه اونجا شکست بخورد و طرد بشود اما همان صحنه شد صحنۀ شکست شان به دست خودشان صحن عالمی ایجاد کردند تا موسی بشود غالب و اولین کسانی هم که سجده بکنند همان عالمان و ساحرانی باشند که می خواستند مقابله کنند که چقدر صحنه زیباست یا ابراهیم خلیل است که وقتی می خواست جریان ابراهیم را در جریان شکستن بت ها عقاب کنند آتش را علم می کنند که همه ببینند وسعت زیادی برای این آتش بوده که ابراهیم را در آتش بندازند و بعد صحنه به گونه ای می شود که ابراهیم در آتش، آتش برایش سرد می شود و تا نسل های بعد همه وقتی می خواستند یک کسی را ببرند می گفتند این فرزند ابراهیمی است که آتش برای او سرد شده بود این صحنه را امروز دشمنان ما در جنگ شناختی برای ما اینها امدادهای غیبی است اینها را ما کم توجه می کنیم فقط غلبه و زدن ساختمان های بزرگ امدادهای غیبی نیست این صحنه ی جنگ شناختی از امدادهای غیبی است این روایت الهی از صحنه که با نگاهی که از قرآن کریم آمده حالا اگر فرصت شود

ملایی:  حتما تا اینجای کار ممکن است هر لحظه بیننده عزیز که به جمع ما اضافه می شود کسی که می شنود بشنود پس ما یک روایت زمینی داریم در نبرد که همین ارقام و امارهاست یک روایت الهی داریم که اجزائی دارد که هم نگاه درست و هم برآورد درست از صحنه داشته باشیم و نقش خودمان را در این معرکه بدانیم تا روایت الهی از این نبرد بین حق  و باطل به معنی واقعی کلمه شکل بگیرد ما خطا نرویم

حجت الاسلام عابدینی: بیشتر در ذهنها در روایت الهی خودش رانشان می دهد اراده ها و قلبها شکل می گیرد که این ماندگار است و انها تمام می شوند اونچه که به خدا گره می خورد ما عندکم ینفد و ما عند الله باقٍ این بقا دارد این اراده در تاریخ می ماند لذا امام حسین در تاریخ ماند باطل زاهق شد و از بین رفت اما امام حسین علیه السلام در تاریخ ماندگار شد و جبهه حق در تاریخ ماندگار شده

ملایی:  یکی دو دقیقه می خواهم یک خواهشی از شما داشته باشم حاج آقای عابدینی این بحث به جای خوبی رسید یکی دو دقیقه زمان قبل از رفت و برگشت مان است الان خوب خیلی ها به هر حال توی ادبیات سیاسی اجتماعی دنیا این هست که مثلا می گویند آمریکا آمریکاست اسمش رویش است من می خواهم بگویم ما اصلا دنبال این نبایدباشیم که بگوییم آمریکاها اونقدرها هم شما می گویید بزرگ نیست من می خواهم بگویم آمریکا چیزی نیست شاید مقایسه مگس با سیمرغ حتی باز همین هم باز زیاد باشد که

 ای مگس عرصه سیمرغ نه چولانگه توست        عِرض خود می بری و زحمت ما می داری

ویژه جوان های ما بچه های ما گل دخترها و گل پسرهایی که الان می بینید و احتمالا خبرهایی را دنبال می کنید برای شماها حاج آقا باورشان بشود که واقعا اصلا باطل وجود بسیار بسیار غیرقابل توجهی دارد یکی دو دقیقه

حجت الاسلام عابدینی: اگر ما گره زدیم این روایت را به روایت الهی در مقابل خدا هیچ چیزی کوچک و بزرگ معنی ندارد دیگر همه چیز حقیر است یعنی اینطور نیست که بگوییم این مثلا کوچکتر و اون بزرگتر است نسبت به نامتناهی هر عددی صفر است اگر ما اراده و قلب هایمان را به خدا گره زدیم این یعنی به حقیقت نا متناهی متصل شدیم آیه را کوتاه می فرماید وقتی جنگ احد تمام شد و ظاهرا مسلمان ها شکست خورد ابوسفیان خواست بیاید مدینه را بگیرد وقتی خواست حرکت کند مدینه را بگیرد پیغمبر فرمود فقط کسانی که در جنگ بودند و زخمی شدند نه فراری ها یک عده شهید شدند و یک عده فرار کردند یک عده در جنگ بودند زخمی شدند جنگ حمراء الاسد اینها تعدادشان کمتر شده قبل از جنگ احد اما اراده هایشان وقتی به ابوسفیان خبر دادند اینها دارند می آیند با پا نمی آیند با سر می آیند با سر دارند می آیند اینها با پاهایشان نمی آیند با سر دارند می آیند از بس اینها شیفته پیغمبر هستند و آماده جانفشانی ابوسفیان گفت سری که درد نمی کند دستمال نبندید این جالب است وقتی قرآن می فرماید وقتی به این مردم حرکت کردند الذین قال لهم الناس ان الناس قد جمعوا لکم همه قوا با هم مجتمع شدند همه قبلی ها هم که نبودند آمدند با هم مجتمع شدند در مقابل شما کجا می روید بی کلگی می کنید این چه کاری است می کنید ان الناس قد جمعوا لکم فاخشوهم فزادهم ایمانا اینجا ایمانها گفتند عجب آمریکا اومد دنبالش با این درگیر شویم وقتی لشکر ابوسفیان به سمت مکه دارد حرکت می کند از ترسشان حرکت کردند با اینکه غالب بودند اما می گویند سر لشکر وقتی رسید با ته لشکر فاصله اش چند ساعت بود به طور لشکر

شکست خورده حرکت کردند

ملایی:  بسیار عالی متشکرم حاج آقای عابدینی عزیز بر می گردیم خدمت تان محضر شما دوستان عزیزم و بینندگان گرامی و شنونده های بزرگوار که یک چیز دیگری هم خیلی خوب است ما پدرها و مادرها و معلم ها و بزرگترها و اساتید اینها به بچه هایمان بگوییم و بچه هایمان را یاد بدهیم که اینطوری نیست که هیاهوی جهانی که فرمایش حاج آقا را الان شنیدیم در برابر لایتناهی همه چیز ذره است و اصلا صفر است و لا وجود است و به بچه هایمان بگوییم که ماها مردمی هستیم از نسل حیدر مردمی هستیم تابع فرزند حیدر کرار حسین بن علی علیه السلام دنیا هر چی می خواهد بگوید ماها بزرگ هستیم و

عقاب شکاری نترسد ز بوم جغد       عقاب شکاری نترسد ز بوم

دو مرد خراسان دو صد مرد روم

 این ضرب المثل است از این هم بالاتر است، متشکرم از اینکه به این بخش توجه فرمودید محضر قرآن کریم مشرف می شویم صفحه 472 را تلاوت خواهیم کردو خواهیم شنید و خواند و آیات 41 تا 49 سوره مبارکه غافر ثوابش هم تقدیم به همه شهدای عزیز و گرانقدر با یک صلوات اگر موافق باشید اللهم صل علی محمدو آل محمد و عجل فرجهم.

(تلاوت قرآن کریم صفحه 472 آیات 41 تا 49 سوره مبارکه غافر)

ملایی:  اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم به بخش پایانی برنامه امروز خوش آمدید حاج آقای عابدینی هستند یک کمی زمان داریم سریع خدمت شان باشیم استفاده کنیم بیشتر

حجت الاسلام عابدینی: اگر بخواهیم با توجه به اینکه این جنگ شناختی و فراگیر است و یک روایت الهی برای جنگ ترسیم کنیم ما شاید این جنگ یک انحصاری توش هست که همه می توانند توش شریک باشند از جمله خانم ها نقش تاثیرگذاری دارند چون جنگ فراگیر در همه صحنه است ما با این نگاه که قرآن کریم می فرماید و من آیاته ان خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها و جعل بینکم مودتا ورحمه ان فی ذلک لایات لقوم یتفکرون نقش خانم ها در جامعه ایجاد آرامش است از خانه شروع می شود به جامعه سرایت می کند در این بحران نقش آرامش زایی معرفی کرده که این جهاد خانم هاست امروز یعنی نقش مجاهدانه ای که خانم هادر خانواده ها می توانند داشته باشند غلبه ی بر اون حالت اولیه خودشان است و حال سکون را القا کردن در خانه برای کودکان و برای خانواده و بعد القاء این در جامعه و محله  و همسایگان و فامیل که در ارتباطات و روابط جعل بینکم مودتا و رحمه یک خانمی آمد خدمت امام مادر چهار شهید بود عکس شهیدانش  را نشان امام می داد وقتی به سومی رسید دید امام حالش منقلب شد شاید اشکی از چشمان امام جاری شد چهارمی را نشان نداد گفت آقا جان من این شهدا را دادم که اشک شما را نبینم دیگر اگر اینطوری است جمع کرد ببینید یک خانم در چه اوجی می تواند قرار بگیرد مادران شهدا یک همچین اوجی را ما دائما دیدیم پس نقش خانم ها ببینند چه طراحی می توانند در جامعه داشته باشند چیکار می توانند بکنند اولا داخل خانه و بعد فامیل و همسایگان را نقش کلیت جامعه را سکون را امروز مظهرش باشند در این جنگ شناختی این آرامش بالاترین بهره ای است که پیروزی را به دنبالش می آورد نقش خانم ها در این پیروزی و در این پیروزی نقش منحصر به فردی است که اون کسی که پای پدافند و یا موشک ما نشسته طراحی می کند این نقش کمتر نیست چنان چه من باور دارم نقشی که خانم امامی اجرا کرد در اون برنامه از صد موشک برای کشور ما ارزنده تر بود و اثر گذارتر بود

ملایی:  خدا حفظ کند بانوان گرامی و مادران و خواهران عزیزمان را دعایمان نمی کنید حاج آقا؟

حجت الاسلام عابدینی: انشاالله خدای سبحان امروز که این توفیق را به ما داده در برابر کفر جهانی قد علم کنیم و مظهر مقابله با کفر جهانی و ظلم جهانی باشیم پیروزی ما را به سرعت هر چه بیشتر و با عزت به زودی رقم بزند در این برهه ارتباط ما را با امام زمانمان قوی تر کند ارتباط دعایی ما را با خدای سبحان حال تضرع مان را یکی از مهره های مهم جنگ روانی و شناختی است را انشاالله قوی تر از گذشته قرار بدهد انشاالله و دشمنان ما را هم ذلیل و با ذلت و خوار و خفیف بگرداند

ملایی:  یک سوال جواب تک کلمه ای اگر دوست داشتید جواب بدهید شخصا حاج آقای عابدینی در موقعیت های اینطوری در همچین جاهایی چه دعایی بیشتر می خوانند؟

حجت الاسلام عابدینی: من نگاهم این است که دعای توسل را همانطور که آقا هم فرمودند این دعا خیلی اثر گذار است

ملایی:  خیلی ممنونم از شما و سپاسگزاری می کنم از شما بینندگان و همکاران و شبکه سه سیما و در این مسیر هر کس باعث و بانی رسیدن صدا و تصویر شد در پناه حق باشید خدا حافظتون تا فردا.

 

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها