اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

97-08-07- حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد - نکاتي پيرامون زيارت اربعين

معرفی برنامه



موضوع برنامه: نکاتي پيرامون زيارت اربعين

كارشناس: حجت الاسلام والمسلمين فرحزاد

تاريخ پخش: 07- 08- 97


مجري: بسم الله الرحمن الرحيم

مهر تو را به عالم امکان نمي‌دهم *** اين گنج پر بهاست، من ارزان نمي‌دهم

گر اختيار جنت و کويَت به من دهند *** کوي تو را به جنت و رضوان نمي‌دهم

اي خاک کرب و بلاي تو مُهر نماز من *** اين مُهر را به ملک سليمان نمي‌دهم

جان مي‌دهم به شوق وصال تو يا حسين *** تا بر سرم قدم ننهي جان نمي‌دهم

«السلام علي الحسين و علي علي بن الحسين و علي اولاد الحسين و علي اصحاب الحسين» سلام مي‌کنم خدمت شما اهالي عزيز و با صفاي سمت خدا، انشاءالله خوب و سلامت باشيد. جاي شما در مسير کربلاي معلي خالي است. اينجا موکب حرم کريمه اهل‌بيت حضرت فاطمه معصومه(س) عمود 1080 است و عاشقان اهل‌بيت و أبا عبدالله در حال سرازير شدن به اقيانوس کربلا هستند. اين تعبير زيبايي است چرا که آب مايه پاکي است و وقتي عاشقان حسيني، ارادتمندان ابي عبدالله الحسين در مسير اقيانوس قرار مي‌گيرند و در رود خروشان پاک مي‌شوند و به محضر سيد و سالار شهيدان حضرت أباعبدالله الحسين مشرف مي‌شوند. دعاگو و نايب الزياره عزيزان سمت خدا هستيم. انشاءالله به زودي زود نصيب همه شما هم شود و کربلايي شويد. حاج آقاي فرحزاد سلام عليکم. قبول باشد.

حاج آقاي فرحزاد: خدمت جنابعالي و بينندگان و شنوندگان عزيز عرض سلام دارم. از طرف همه عزيزاني که جا ماندند و آرزوي کربلا دارند، نايب الزياره هستيم. وعده هميشگي ما اين است که دسته جمعي و شراکتي و با همديگر براي زيارت و همه کارهاي خير قدم برداريم. انشاءالله بانيان خير همت کردند، حدود هزار نفر از زوار اولي‌‌ها در همين ايام اربعين داريم، بقيه هم بعد از ايام اربعين را خواهيم فرستاد. همينطور که اشاره کرديد ديدن اين مناظر خيلي عجيب است و نمي‌توانيم حضور ميليوني زائرين از سر تا سر دنيا را به تصوير بکشيم. انشاءالله خداي متعال اين آرزو را براي همه عزيزان برآورده بکند و از نزديک بيايند و ببينند. صدها هزار نفر مشغول خدمتگزاري هستند و اسم خودشان را نوکر گذاشتند و قطعاً ثواب اينها از زيارت بالاتر است. عزيزاني     هستند در طول بيست روز نتوانستند زيارت نجف يا کربلا بروند. ولي با دل و جان مشغول خدمت مي‌کنند. انشاءالله ما هم جزء خدمتگزاران حضرت باشيم.

مجري: کوچکترين زائر کربلاي امسال محمد حسين 20 روزه بود که امروز ديدم. از زيارت براي ما بگوييد. اين سيل خروشاني که در راه است براي زيارت أباعبدالله و سفارش‌هاي بسيار زيادي که براي زيارت اربعين أباعبدالله شده است.

حاج آقاي فرحزاد: بسم الله الرحمن الرحيم. «الحمد  لله رب العالمين، اللهم صل علي محمد و آل محمد و عجل فرجهم، السلام عليک يا أباعبدالله و علي الارواح التي حلت بفنائک» چرا اربعين را فوق العاده بزرگداشت مي‌گيريم؟ اربعين مخصوص امام حسين(ع) است. براي پيغمبر خدا و حضرت زهرا و باقي امامان اربعين و دستور نداريم ولي اربعين به چند جهت فوق العاده است، يکي اينکه در روايات داريم چهل روز عالم هستي عزادار أباعبدالله است، يعني اوج عزا بوده است. امام صادق(ع) فرمودند: «ان السماء بکت علي الحسين عليه السلام اربعين صباحا» آسمان چهل روز بر أباعبدالله(ع) گريه کرد. آقا امام حسن عسکري فرمودند: علامت مؤمن زيارت اربعين است. در همين موکب و اطراف فراوان زن و مرد به من رسيدند، چون ما دو هفته با آقاي حسيني قمي فراوان براي زيارت فراخوان داديم. بسياري گفتند: ما قصد زيارت نداشتيم ولي روايت‌هايي که شما خوانديد، ثواب نود حج رسول الله دارد. ثواب يک سبحان الله پيامبر را درک نمي‌کنيم. شاگرد پيغمبر يک ضربتش بالاتر از عبادت جن و انس است. مي‌گويند: پاک شدي و خدا گذشته تو را بخشيد. ما خيلي آرزو داريم همه عزيزان خصوصاً در اربعين بيايند. آنهايي که توان مالي دارند مي‌توانند ديگران را پشتيباني کنند، حتماً اين کار را بکنند. علامت مؤمن زيارت اربعين است. جابر بن عبدالله انصاري، حضرت زينب و امام سجاد و اهل‌بيت براي زيارت آمدند.

جابربن عبدالله انصاري که هفت معصوم را درک کرده بود، اواخر عمر پير و نابينا شده بود. در اين مسير من جانبازي را ديدم که با يک پا و عصا دهها کيلومتر را آمده بود. پيرمرد هفتاد ساله با قد خميده از بوشهر به بصره آمده بود و از بصره پياده تا اينجا آمده بود. بسياري از اين عزيزان مي‌گويند: تا محل کارمان حال پياده روي نداريم ولي جذبه اينجا و امام حسين خيلي فوق العاده است. جابر پير شده بود و نابينا شده بود ولي عطيه شاگردش دستش را گرفت و او را براي زيارت قبر أباعبدالله آورد و در آب فرات غسل کرد و قدم‌هايش را آهسته برمي‌داشت. عطيه گفت: چرا آهسته قدم برمي‌داري؟ گفت: بخاطر اينکه از پيغمبر خدا شنيدم  هر قدمي که براي زيارت أباعبدالله      برداشته مي‌شود ثواب حج عمره دارد. ما چقدر آرزوي حج عمره داريم ولي اين توفيق نصيب ما نمي‌شود. بعد از اربعين هم بياييد قبول است. مسئولين مملکت اگر مي‌خواهيد خدا به شما نظر کند به زوار قبر أباعبدالله تسهيلات بدهيد. بعضي جاها بعد از يک هفته ويزا دادند. مرزها بعضي از عزيزان را خيلي معطل کردند. چرا زوار را معطل کرديد و اينجا ارز را داديد؟ در همان ايران ارز را مي‌داديد. اينها جاي گلايه دارد.

وقتي جابر بن عبدالله انصاري به کربلا رسيد، نگاهش افتاد و گفت: قسم به آن خدايي که پيغمبر، حضرت محمد(ص) را فرستاده، من در ثواب شهداي کربلا شريک هستم. عطيه مي‌گويد: من خيلي تعجب کردم و گفتم: اصحاب امام حسين بدن‌هايشان تکه تکه شده و سرها از بدن جدا شده، بچه‌هايشان يتيم شدند. خانم‌هايشان بيوه شدند، شما که صدمه نديدي. دو تا نکته مهم را پيغمبر خدا نقل کرده که واقعاً جمله کليدي و کاربردي است. فرمود: «سمعتُ حبيبي رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم» از حبيبم پيغمبر خدا(ص) شنيدم که فرمود: «من أحبَّ قوماً حشرُ معهُم و من أحب عمل قومٍ أُشرکَ في عملهم» چقدر جمله زيبايي است و نويد بخش است. پيغمبر خدا فرمود: هرکس، هر قوم و گروهي را که دوست دارد با همان محشور مي‌شود. دل ما با کيست؟ اويس قرني پيغمبر خدا را نديد ولي عاشق پيغمبر بود. در همه عمرش پيامبر را نديد. ولي چون عاشق و شيفته پيغمبر بود، پيغمبر ما بارها رو به يمن مي‌کرد و مي‌فرمود: من بوي خداي رحمان را از يمن استشمام مي‌کنم. نفسش براي خدا و پيغمبر بود. پيغمبر فرمود: به شفاعت اويس قرن هزارها نفر وارد بهشت مي‌شوند. عشق و محبت راه ميانبر است و فاصله‌ها را برمي‌دارد. جُون غلام سياه بود. حَسب و نَسَب آنچناني نداشت، ولي يک غلامي بود که عاشق امام حسين بود. أباعبدالله اجازه ميدان به او نمي‌داد و دل شکسته بود. به حضرت فرمود: هرچقدر من بدنم بو مي‌دهد، رنگم سياه است، حسب و نسب ندارم، ولي دوست دارم خون من با خون شما قاطي شود. اينقدر التماس کرد که حضرت به او اجازه داد. وقتي جون خودش را فدا کرد، آقا أباعبدالله به بالين او آمد و کاري که با فرزندش علي اکبر کرد، با هيچ‌کدام از صحابي نکرد. اينجا عشق و محبت و ايثار و فداکاري و گذشت مي‌خرند! آقا أباعبدالله صورتش را به صورت اين غلام سياه گذاشت و دست به دعا برداشت «اللهم طيّب نفسه، طيّب ريح» خدايا بدنش را معطر کن. صورتش را نوراني کن. روز دوازدهم که آمدند بدن شهدا را دفن کنند، ديدند بوي مشک و عنبر از اين بدن مي‌آيد و صورتش مثل ماه مي‌درخشد. بعد فرمودند: او را با پيغمبر و آل پيغمبر محشور کن. گفت:

بنازم به بزم محبت که آنجا *** گدايي به شاهي مقابل نشيند

زليخا چه سنخيتي با يوسف داشت، هيچ سنخيتي نداشت. بت پرست بود و حضرت يوسف خدا پرست بود. زليخا سلطان بانو بود و او غلام و برده بود و فرزند پيغمبر بود. ولي عشق يوسف او را به جايي رساند که همسر يوسف صديق شد. محبت فاصله‌ها را برمي‌دارد. انشاءالله خداوند جانباز و پدر شهدا آقاي زکزاکي را هم نجات بدهد و کمکش کند. چقدر ايشان شهيد تقديم کرده و يک روحاني در آنجا هزارها نفر را با امام حسين آشنا کرده و آنجا نماد پياده‌روي اربعين را پياده مي‌کنند با اينکه زير ظلم و ستم زياد آن کشور هستند. شهداي مدافع حرم، شهدايي که در اين مسير، چقدر شهداي ما در مسير کربلا شهيد شدند و به ظاهر آرزوي کربلا را بر دلشان گذاشتند و رفتند. کسي را که دوست داري شک نکن اين محبت را بايد شعله ور کرد، گفت:

ديو اگر عاشق شدي آن گوي برد *** جبرئيلي کرد         و آن ديوي بمرد

بس که او در عشق فاني گشته بود *** آن زميني آسماني گشته بود

عشق و محبت ما به کيست، با همان‌ها محشور مي‌شويم. لذا پيامبر خدا فرمود: «من أحبَّ قوماً حُشرَ معهم» هرکس را که دوست داري با آنها محشور مي‌شوي. «و من أحبّ عمل قومٍ أَشرک في عملهم» گاهي مواقع خيلي از اعمال هست که ما نمي‌توانيم انجام بدهيم و فرصت و توانش را نداريم. فرمود: هر عملي را تأييد کنيد، نيت يک شرکت بين المللي است. هرجاي عالم کسي احسان مي‌کند، سفره مي‌اندازد، حسينيه و مسجد مي‌سازد، به زوار امام حسين خدمت مي‌کند، دستمان را دراز کنيم که خدايا من هم هستم. پيغمبر ما وعده داده که عمل هرکسي که نيت مي‌کني در پرونده عملت هست و ثبت مي‌شود. خيلي بودند که نتوانستند محل کار را ترک کنند، بچه داشتند و پدر و مادر پيسر داشتند، ولي واقعاً پاي اين گيرنده‌ها نشستند و با آه و ناله و اشک دارند زوار قبر أباعبدالله را بدرقه مي‌کنند. پيامبر ما حضرت محمد(ص) فرمود: «نيت المؤمن خير من عمله» چه بسا نيت از عمل هم بالاتر است. گاهي عمل خودش را موفق مي‌داند و ممکن است غروري به او دست بدهد ولي نيت خالصي که دارد، خدا برايش ثبت مي‌کند. در ايران هم جاهايي که امامزاده هست، زيارت حضرت عبدالعظيم هم ثواب زيارت امام حسين را دارد. راهپيمايي عظيمي در تهران هست که مي‌توانند شرکت کنند. اجتماع عظيمي در شهر مقدس قم، در جمکران بعد از ظهر فردا برگزار مي‌شود. عزيزان شرکت کنند. در دل دوست به هر حيله رهي بايد کرد!                      بعضي از اين موکب‌ها آدم‌هاي فقير هستند، خانم عربي تمام توانش به اندازه يک پرس غذا است. آمده يک پُرس غذا درست کرده به زائر داده و رفته است. انشاءالله مردم عراق براي ما الگو باشند. با دل و جان خدمت مي‌کنند. آدم‌هايي در عراق هستند در طول سال پول مرغ را کنار مي‌گذارند و به خانواده خود مرغ نمي‌دهند. به احترام زوار قبر أباعبدالله! عشايري در اين نزديکي هستند، گفتند: بخاطر اربعين أباعبدالله خانه و زمينشان را فروختند و رفتند از بانک عراقي قرض کردند و موکب زدند. امام حسين با اينها چه خواهد کرد؟ جان ما به قربان اين خدمتگزارها!

در همين اطراف دوستان ما وانت و ماشين مي‌گرفتند، زوار را سوار مي‌کردند، سي چهل خانه روستايي، استقبال و جارو زدند و با دل و جان تا صبح بيدار بودند که به زوار خدمت کنند. خوش به سعادت آنهايي که اگر جا ماندند، خيلي از عزيزان دير به کربلا رسيدند، موکب‌هاي دم مرز، عزيزاني که در خوزستان و مرزهاي کشور هستند، موکب‌ها را جمع نکنند، تا چهار پنج روز از زائرين پذيرايي کنند. خيرين کمک کنند، خيرين فراواني داريم. امام حسين مظهر همه خوبي‌هاست ولي بعضي‌ها خيلي ظهور و بروز کرده است، «لو کان سخاء شخصاً لکان الحسين عليه السلام» اگر سخاوت و ايثار و گذشت و فداکاري تجسم پيدا مي‌کرد، تجسم کامل سخاوت وجود نازنين أباعبدالله الحسين (ع) است. انشاءالله خدا توفيق بدهد هر شکلي که مي‌توانيم در مسير أباعبدالله کار کنيم. تبليغ پياده روي اربعين، تبليغ زيارت اربعين، تبليغ هدف و مکتب آقا أباعبدالله را داشته باشيم. جابر قسم خورد که نيت من و اصحاب من بر همان نيت اصحاب امام حسين است لذا همان ثواب و پاداش را به ما خواهند داد. به عطيه گفت: در هر صورت سعي کن عشق و محبت اهل‌بيت را در دلت پرورش بدهي. عاشق اهل‌بيت اگر هم گناهي داشته باشد، بخاطر محبت پاي او ثابت است و خدا نجاتش مي‌دهد. سعي کن دشمن اهل‌بيت نباشي، دشمن اهل‌بيت در قعر جهنم خواهد سوخت. انشاءالله هرچه بلا و نکبت است به دشمن اهل‌بيت بخورد و دوستداران اهل‌بيت روز به روز بهتر و پر برکت‌تر باشند و زيارت اربعين نصيبشان شود.

مجري: عزيزي چون پول و سرمايه نداشت پذيرايي کند، مي‌آمد در مسير راه مي‌ايستاد تا مردم و زائرين امام حسين غذا بخورند اما آفتاب به صورتشان نتابد. سايه‌بان زائر امام حسين مي‌شد. عزيزي را ديدم که ظرفي در دستش هست و خلال دندان دست گرفته است. وقتي عشق امام حسين به ميان مي‌آيد ديگر هيچکس نمي‌تواند اين مسير را خلوت کند.

حاج آقاي فرحزاد: ديدن اين صحنه‌ها آدم را احياء مي‌کند. دو روز گذشته ا     ُسقف اعظم کشور گرجستان اينجا آمد و خيلي مهم است. جايگاهي که يک کشيش دارد، بيايد پياده قدم بزند. پياده اينجا آمد و با او مصاحبه کردند، گفت: من فکر کردم چيزي که مي‌تواند جهان را نجات بدهد و همه را زير يک سايه جمع کند، حبّ الحسين است. «حبّ الحسين يجمعنا» حس من اين است که اين محبت امام حسين نژادها و مليت‌هايي که هستند. ديشب امام جمعه تربت جام اينجا بود گفت: 33 نفر از برادران اهل سنت از تربت جام همراه ما آمدند. يهودي‌ها و مسيحي‌ها، زرتشتي‌ها  براي زيارت قبر أباعبدالله پياده مي‌آيند. اين محبت و اجتماع عظيم، صدها هزار انسان خدمت مي‌کنند و هزارها کيلومتر رستوران است. الآن اين موکبي که هستيم خياطي و نانوايي و پزشکي و کفاشي دارد. دوستان مي‌گفتند: پشت موکب‌ها منزل يک پيرزن عراقي بود، آنقدر از رسيدن ما خوشحال شد. يک اتاق گلي داشت، ساکمان را گذاشتيم. يک دو روزي که شب مانديم و از ما پذيرايي کرد، از بس وضع مالي اينها ضعيف بود از رفقا خواهش کردم يک هديه‌اي به او بدهيم. وضع مالي خوبي نداشتند. گفتيم: اينها قبول نمي‌کنند، ناراحت مي‌شوند. واقعاً با نيت خالص هستند. خيلي از اين عزيزان عراقي بخشي از درآمدش طول سالشان را براي زوار خرج مي‌کنند. پولهاي عراقي زيادي جمع شد و چند ميليون شد، قبول نمي‌کرد. گفتم: من سيد هستم و اين پول هديه است.  گفت: وقتي اينطور گفتم، پير زن قبول کرد. پولها را که داديم و قبول کرد، گفت: من تا به حال زيارت اميرالمؤمنين نرفتم، اجازه بدهيد با اين پول‌هايي که به من هديه داديد، به زيارت آقا اميرالمؤمنين بروم. خانمي که تا به حال توان نداشته خرج کند و به نجف برود، ولي براي زوار قبر أباعبدالله مال و جان و هستي‌اش را در طبق اخلاص گذاشته است. انشاءالله اين روح ايثار و همدلي در بين ما زياد شود.

ما در دنيايي زندگي مي‌کنيم         که تمام اهل دنيا دنبال دنيا هستند. مال، پست و مقام، عياشي، ولگردي، چقدر کشورهايي مي‌روند که براي عياشي پول حرام خرج مي‌کنند. ولي در اين ظلمت عالم هستي کره زمين يک نوري در کربلا دميده و يک جاذبه و چراغ هدايتي روشن شده و اينجا ديگر کسي براي دنيا نمي‌آيد. من به درمانگاه موکب رفتم و بسياري از عزيزان پاهايشان مجروح شده و پرستاران مشغول مداوا هستند. مال و جان مي‌دهند، همياري و همدلي مي‌کنند، شب و روز بيدار هستند و دارند براي زوار قبر أباعبدالله خدمت مي‌کنند. انشاءالله اين يگانگي و همدلي و نوري که جذبه امام حسين ايجاد کرده از ما نگيرد و روز به روز زيادتر بکند که اين اجتماع بزرگ دهها ميليوني زمينه‌ساز آمدن و ظهور آقا و مولاي ما امام زمان(ع) باشد.

مجري: طبق رسم برنامه سمت خدا، چقدر خوب است که ثواب تلاوت آيات امروز را به سيد و سالار شهيدان حضرت أباعبدالله الحسين هديه کنيم و نذر تعجيل در فرج مولايمان، امام زمان کنيم. امروز صفحه 486 قرآن کريم را تلاوت خواهيم کرد.

«ذلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ قُلْ لا أَسْئَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبى‏ وَ مَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيها حُسْناً إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ «23» أَمْ يَقُولُونَ افْتَرى‏ عَلَى اللَّهِ كَذِباً فَإِنْ يَشَإِ اللَّهُ يَخْتِمْ عَلى‏ قَلْبِكَ وَ يَمْحُ اللَّهُ الْباطِلَ وَ يُحِقُّ الْحَقَّ بِكَلِماتِهِ إِنَّهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ «24» وَ هُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبادِهِ وَ يَعْفُوا عَنِ السَّيِّئاتِ وَ يَعْلَمُ ما تَفْعَلُونَ «25» وَ يَسْتَجِيبُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ يَزِيدُهُمْ مِنْ فَضْلِهِ وَ الْكافِرُونَ لَهُمْ عَذابٌ شَدِيدٌ «26» وَ لَوْ بَسَطَ اللَّهُ الرِّزْقَ لِعِبادِهِ لَبَغَوْا فِي الْأَرْضِ وَ لكِنْ يُنَزِّلُ بِقَدَرٍ ما يَشاءُ إِنَّهُ بِعِبادِهِ خَبِيرٌ بَصِيرٌ «27» وَ هُوَ الَّذِي يُنَزِّلُ الْغَيْثَ مِنْ بَعْدِ ما قَنَطُوا وَ يَنْشُرُ رَحْمَتَهُ وَ هُوَ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ «28» وَ مِنْ آياتِهِ خَلْقُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ ما بَثَّ فِيهِما مِنْ دابَّةٍ وَ هُوَ عَلى‏ جَمْعِهِمْ إِذا يَشاءُ قَدِيرٌ «29» وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثِيرٍ «30» وَ ما أَنْتُمْ بِمُعْجِزِينَ فِي الْأَرْضِ وَ ما لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَ لا نَصِيرٍ «31»

ترجمه: اين (فضل بزرگ) چيزى است كه خداوند به بندگانش، آنان كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند بشارت مى‏دهد. (اى پيامبر! به مردم) بگو: من از شما بر اين (رسالت خود) هيچ مزدى جز مودّت نزديكانم را نمى‏خواهم و هركس كار نيكى انجام دهد، براى او در نيكويى آن مى‏افزاييم. همانا خداوند بسيار آمرزنده و قدردان است. آيا مى‏گويند (كه محمّد) بر خدا دروغى بسته است، پس اگر خدا بخواهد بر قلب تو مهر مى‏نهد. خداوند باطل را محو و حقّ را با كلمات خويش استوار مى‏سازد همانا او به راز سينه‏ها آگاه است. و اوست كه توبه را از بندگانش مى‏پذيرد و از گناهان در مى‏گذرد و هر چه را انجام مى‏دهيد مى‏داند. و (دعاى) كسانى را كه ايمان آورده و كارهاى نيكو انجام داده‏اند اجابت مى‏كند و از فضل خويش بر آنان مى‏افزايد و براى كافران عذابى شديد است. و اگر خداوند براى بندگانش رزق را توسعه مى‏داد در زمين طغيان مى‏كردند ولكن آنچه را مى‏خواهد به اندازه‏اى (معيّن) نازل مى‏كند. زيرا كه او به بندگانش آگاه و بيناست. و اوست كه پس از نا اميدى مردم باران مى‏فرستد و رحمت خويش را گسترش مى‏دهد و اوست سَرور ستوده. و از نشانه‏هاى قدرت او آفرينش آسمان‏ها و زمين است و جنبندگانى كه در آن دو پراكنده‏اند و او هرگاه بخواهد بر گردآورى آنها تواناست. و آنچه از مصيبت به شما رسد پس به خاطر دست آورد خودتان است و او از بسيارى (گناهانتان) در مى‏گذرد. و شما نمى توانيد (خدا) را در زمين به عجز آوريد (و از سلطه او خارج شويد) و براى شما از غير خداوند هيچ سرپرست و ياورى نيست.

حاج آقاي فرحزاد: از اعمال زيارت قبر أبا عبدالله زياد گفتن ذکر صلوات است. انشاءالله اين ايام عزيزان چهارده هزار صلوات هديه کنند به روح مطهر أباعبدالله و شهداي کربلا و ثوابش کمتر از زيارت نيست. پيغمبر عظيم الشأن فرمودند: «يَا عَلِيُّ مَنْ صَلَّي عَلَيَّ كُلَّ يَوْمٍ أَوْ كُلَّ لَيْلَةٍ وَجَبَتْ‏ لَهُ‏ شَفَاعَتِي وَ لَوْ كَانَ مِنْ أَهْلِ الْكَبَائِرِ» (جامع الاخبار، ص 59) فرمود: بر من رسول الله واجب مي‌شود شفاعت کنم از گنهکاراني که هر روز و هر شب صلوات بر محمد و آل محمد مي‌فرستند.

قطعاً بعد از شکستن دلها و ريزش اشک‌ها و در مسير کربلا دعا مستجاب است. خدايا به حق محمد و آل محمد قلب امام زمان به مژده ظهورش شاد بگردان، به حق محمد و آل محمد گناهان ما را ببخش و بيامرز. حق هرکس گردن ما هست به فضل و کرمت حقش را ادا بگردان. به حق محمد و آل محمد همه ما را جزء بهترين شيعيان و ياران اهل‌بيت قرار بده. به حق محمد و آل محمد آنهايي که تا به حال زيارت کربلا نيامدند، مکرر نصيبشان بگردان. ثواب زيارت خالص و با معرفت در پرونده اعمال ما ثبت بفرما. مريض‌هاي روحي و جسمي شقفاي عاجل عنايت بفرما. زنداني‌هايي که مشکل دارند و گرفتار هستند، به حق أباعبدالله نجات بده. قرض قرضمندان ادا بگردان. حاجت حاجتمندان روا بفرما. خدايا به حق محمد و آل محمد آنهايي که مريض دارند، خودشان مريض هستند، پرستار هستند، همه مريض‌ها مخصوصاً مريض‌هاي مد نظر به زودي شفاي عاجل عنايت بفرما.     آنهايي که اولاد ندارند به حق اولاد أباعبدالله به آنها مرحمت بفرما. آنهايي که مسکن و شغل ندارند همه را حاجت روا بگردان. سفر زوار و مسافرين را بي خطر بگردان. توفيق خدمتگزاري کامل به زوار قبر أباعبدالله به ما مرحمت بفرما. اموات و درگذشتگان و امام و شهداء و حق داران، آباء و اجدادي که آرزوي کربلا داشتند، مهمان سفره أباعبدالله قرار بده. انشاءالله کاري کنيم که در مملکت ما همه زيارت أباعبدالله بيايند. انشاءالله به ياري مسئولين و کمک مردم و خيرين، باز هم هزارها نفر را خواهيم آورد.

مجري: انشاءالله برنامه سمت خدا فردا هم از کربلاي معلي تقديم شما خواهد شد. حسن ختام برنامه ما سلام بر امام حسين خواهد بود.

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها