خدمت شما بینندگان عزیز عرض میکنم آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، مردم مشتاق مردم دوستدار آل الله امروز سمت خدا رو در شبستان امام خمینی رحمت الله علیه تو حرم حضرت معصومه همراهی میفرمایند، شما هم از طریق امواج الان مهمان این بانوی بزرگوار هستید. بانویی که تو ایام رحلتشون و تسلیت و تعزیت عرض میکنم خدمت همه تون این روزها رو، خب توی حرم حضرت معصومه منتظر شمایی که ممکنه از اینجا به بعد اراده کنید برنامه رو دنبال بکنید هستیم تا پایان برنامه.
شنبه هامون از این روز به بعد انشالله جناب حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عزیزی که کلی خاطره خوب داریم از حضورشون تو برنامه سمت خدا کلی یاد گرفتیم ازشون توی فصلهای گذشته و سالهای قبل و خب از این شنبه هم انشالله من و شما بینندهها شنونده ها شما دوستداران برنامه حاج آقا رو خواهید دید و محضر شما خواهیم بود آقای عابدینی با تمام احترام طرف خودم همکارانم دوستانم: سلام علیکم
حجت الاسلام عابدینی: سلام علیکم و همچنین عرض ارادت سلام و ادب خدمت همه بینندگان و حضار گرامی و همچنین عرض سلام ما خدمت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که انشالله اذن میگیریم از ایشون و اجازه میخواهیم که اجازه بدن در حرمشون بتوانیم کلماتی رو روایات و آیاتی رو اینجا بر زبان جاری کنیم که راضی باشند ایشون و انشالله بتوانیم گفتگویی داشته باشیم که مورد رضای خدای سبحان باشد انشاالله
ملایی: پس حاج آقا اجازه بدید من یه کاری بکنم یه تک بیت تقدیم کنم مردم عزیزی که تو الان تو حرم هستن زائرین مجاورین بینندهها پای تلویزیون خود من و شما و همکاران یه صلوات بفرستیم و مردم اونقدری این صلوات بلند عنایت کنید که میکروفون منو حاج آقا صداتون رو بگیره و مخابره کنه به همه دلهای عاشق تق حضرت معصومه و بعد بحث حاج آقا رو بشنویم . گفت که تو پارهای ز تن پاک احمدی بانو تو پارهای ز تن پاک احمدی بانو تو مادر قوم آل محمدی اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم ماشاالله حاج آقا چه مردم با صفایی در خدمت شما هستیم
حجت الاسلام عابدینی: بسم الله الرحمن الرحیم اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قاعدا و ناصرا و دلیلا وعینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا انشالله خدای سبحان همه ما را یاران و یاوران و بلکه سرداران حضرتش قرار بدهد الهی آمین، انشالله حضرت معصومه سلام الله علیها هم توفیق زیارت با معرفتشون در دنیا و هم روزی شفاعتشون در آخرت برای همه مشتاقان اهل بیت انشالله قرار داده بشود. خوب خیلی خوشحالیم از اینکه بار دیگری در خدمت بزرگواران سمت خدایی هستیم که انشالله این اسم با مسمای خودش که یه حرکتی به سوی خدا همراه باشه که بزرگواران با اخلاصی تا کنون در این برنامه از تهیه کننده و مجری و کارشناس و دست اندرکاران همه بودند و اخلاص شان تاکنون باعث شده که این برنامه الحمدلله توفیق پیدا بکند که خدمتی در راست گسترش معارف دین پیدا بکند.
انشالله در این اهل اخلاص ما رو هم راه بدند تا بتونیم خدمتی داشته باشیم تشکر هم میکنیم از جناب آقای حاج آقای حسینی عزیزمون که مدتها در شنبهها بودند و بالاخره برای اشتغالاتی که داشتند با اصرارشون فعلاً از حضورشون محروم هستیم، انشالله که باز هم در خدمت حاج آقای حسینی عزیزمون برادر عزیزمون باشیم.
انشاالله بحثی که در خدمت دوستان میخوایم باشیم به این مقدمه وارد بشیم این است که تو عالم وجود هر خلقی که خدای سبحان ایجاد کرده "الذی اعطا کل شی خلقه ثم هدا" ماموریتی دارد. این مأموریت اینگونه نیست که به سادگی برای همه ما روشن بشود بلکه این ماموریت فقط هم مخصوص زمان خودش نیست بلکه هر موجودی یه نبات درخت یه حیوان یه انسان حتی یه سنگ... همه اینها نسبت به کل هستی در کل زمان ماموریتی دارند . اگر موجودات رو انسان با این نگاه ببیند و چه موجوداتی که الان نیستند چه اونهایی که هستند که یک ماموریتی داشتند تا کنون و دارند با این نگاه همه عالم به هم مرتبط میشود مثل یک بدن واحدی که این بدن دست و پا و چشم و ابرو و قلب و مغز و همه اعضا و جوارح به هم مرتبط است، اگر کسی اینها رو تک تک ببیند و کنه اینها فقط جز جز و جدا جدا هستند کسی که اشراف دارد اینها رو با هم میبینه میفهمه که این چقدر دید کوتاهی است. تو نظام وجود هم انسانها هم ماموریتی جهانی و فرازمانی دارند لذا هر انسانی یه ماموریت تو زمان خودش دارد که انجام میده یه ماموریتی عظیمتر دارد نسبت به کل عالم، لذا تمام اشخاصی که قبل از این بودند در زمان خودشون کارایی داشتند نتایجی داشتند اما یه نقشی هم در رابطه با آخرالزمان دارند باید نقش آخرالزمانی آنها هم دیده بشود اینا رو دارم تیتر وار میگم که هر کدوم جای بحثش رو داره اما خلاصه تا به نکتهمون برسیم تو این نگاه اگر این باور شکل گرفت انسان موجودی به خصوص انسانهای بزرگ رو که میبیند دنبال این است که نقش آخرالزمانی اینها چیست .
ما زندگی همه انبیا و اوصیا رو که در طول تاریخ میبینیم یه موقع منفصل در زمان خودشون میبینیم یه موقع نقش اینها رو در آخرالزمان و ظهور میبینیم لذا اگر به ما فرمودند که تمام انبیا بزرگوار و اوصیا و اولیاء الهی تمامشون کمالاتشون در وجود مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف موجوده و در وجود حضرت فعلیت پیدا می کند ظهور پیدا میکند یعنی اونها در زمان ظهور نقش دارند نقششون همون ظهور کمالی است که داشتند لذا اگر قرآن کریم بیش از ۲۲۰۰ آیه در رابطه با انبیا میفرماید داره نقش اونها رو در ظهور آشکار میکند در روایات داریم وقایعی که در گذشته اتفاق افتاده تعبیر روایته جز به جز در آخرالزمان تکرار خواهد شد. لذا تاریخ گذشته تاریخ گذشته نیست بلکه درس برای آینده و آمادگی برای آینده است یعنی دارند ما را آماده میکنند برای آینده از جمله حالا اینا رو مقدمهست از جمله اینها جریان حضرت معصومه سلام الله علیهاست که امروز ما در محضر این بزرگوار در حرم این بزرگوار نشستیم و روزی خور سفره این حضرت هستیم نقش حضرت در آخرالزمان نقش بی همتا و بی نظیری است اگر بتوانیم ترسیمی از این نقش حضرت که در زمان خودشون و به تبع زمان خودشون در آخرالزمان داشته باشیم این میتواند زیارتهای ما رو که برای دیدن حضرت و زیارت حضرت میایم پر معناتر کند.
ما همونجوری که در رابطه با امام حسین علیه السلام این فراز زیبا در زیارت عاشورا که السلام علیک و علی الارواحتی حللت به فنائک علیکم منی جمیعا سلام الله ابدا ما بقی و بقی اللیل و النهار بیان میکنیم که هر کسی به زیارت حضرت مشرف میشود در آستانه ی حضرت اثری از وجود و روح او باقی میماند حللت به فنائک یعنی کسانی که آمدن به زیارت امام حسین و اثری از وجودشون رو اونجا باقی گذاشتند که جمع شدن این آثار متراکم شدن این حقایق یه چیزی رو ایجاد میکند که دنبال او ظهور است یعنی حقیقت ظهور تراکم زیارات مومنین نسبت به حضرت است!
حتی یک السلام علیک یا اباعبدالله که میگیم ما فقط یه لفظ زیارت نیست یک تراکم انرژی و نیرو و توان است در نهضت امام حسین علیه السلام خوب این رو ما از زیارت عاشورا این درس رو داریم اما نسبت به تمام مشاهد مشرفه نقشی که دارند زیارت اون حضرات باید با اون نقش توأم بشه، نقشی که حالا تو نظام زیارتی حضرت معصومه سلام الله علیها میبینیم که نقش آخرالزمانیست که از مسائل بسیار مهم است حضرت به عنوان یک به اصطلاح عضو خانوادهای که خواهر اطلاق میشود دختر اطلاق میشود این نگاهی که به عنوان یک خانم نمونه زن نمونه ی مسلمان در تاریخ اسلام دیده میشود در کنار ستارگان و خورشیدهای دیگری مثل حضرت زهرا سلام الله علیها، حضرت زینب سلام الله علیها، حضرت خدیجه سلام الله علیها و بسیاری از ستارهگان آسمان تبعیت از ولایت که در دایره زنان مسلمان ولایی درخشیدند یه نقش ویژه در قلب عالم اسلامی در مرکز شیعه در مهد علم به عهده دارد.
این اتفاق نیست که حضرت معصومه سلام الله علیها کنارش حوزه علمیه شکل میگیرد یعنی یه نقش آخرالزمانی در برای حضرت تعریف شده که حوزه علمیه ظهور اون نقشه است که از رشهات و از اون شئونات وجودی حضرت شکل گرفته لذا این همه امامزادهها بزرگ در سراسر ایران و غیر ایران هست اما چنین نقشی برای اونها دیده نشده. اونها هم نقشهایی دارند اما این نقش توسعه علم این نقش معارف الهی از قبل حضرت معصومه سلام الله علیها یه نقشه الهی است یک نگاه الهی است که خیلی کار رو بزرگ میکند خیلی عظیم میکند یه حوزهای مثل حوزه علمیه قم که صدها سال است سابقه بزرگانی اینجا سر به آستان حضرت ساییدند مثل علامه طباطبایی، مثل امام خمینی مثل آیت الله بهجت، امثال این بزرگواران آمدند اینجا با یه حال زار و تضرعی در درگاه حضرت طلب علم میکردند تا بتوانند علم و معارف الهی را در عالم گسترش بدهند یعنی قلبی در عالم در اینجا شکل گرفته که این قلب تپنده تپشش به واسطه حضرت معصومه سلام الله علیهاست.
یک زن مسلمان ولایی دختر امام خواهر امام که به عشق امام حرکت میکند اون جریانی که نسبت به امام کاظم و حضرت هم نقل می شود مؤید است که عدهای آمدند سوالاتی از امام کاظم علیه السلام داشتند آمدن حضرت نبودند تشریف نداشتند سوالات رو به فاطمه معصومه سلام الله علیها دادند تا به پدر برساند وقتی اینها عجله داشتند و روزی که خواستند بروند هنوز حضرت تشریف نیاورده بودند سوالات پس گرفتن که بعدا بیان اما جوابها رو خود فاطمه معصومه سلام الله علیها برای آنها نوشته بود که وقتی اینها خبر به امام کاظم علیه السلام در بین راه رسید اونجا حضرت سه بار فرمودند: "فداها ابوها" که به قربان این دختر پدر خیلی زیباست
ببینید یه نقش عظیمی که تو تاریخ برای آخرالزمان به صورت زنده به عهده دارد لحظه به لحظه این داره نقش پررنگتر میشود که روای ما هم به عنوان اینکه قم مرکزی میشود برای احیای معارف اهل بیت و محل زندگی اهل بیت، به عنوان اون سرزمین اهل بیت علیه السلام بله این با وجود مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها خودش رو آشکار میکند. اگر این نگاه رو ما به عنوان یک ماموریت برای حضرت ببینیم اون وقت هر نفری که برای زیارت اینجا مشرف می شود باید ببیند تو این زیارتش چه نقشی در راستای استحکام این ماموریت حضرت پیدا میکند .
اگر زیارت با معرفت می خواد باید تو راستای ماموریت حضرت قدمی بردارند دنبال این باشد استمداد کند از حضرت تا جز یاران گسترش علم حضرت قرار بگیرد ببینید چقدر زیبا میشه
ملایی: پس حاج اقا میشه گفت من زارها عارفاً به حقها رو اینطوری هم میشه ترجمه کرد
حجت الاسلام عابدینی: بله عارفا بحقها شناختن حضرت و قدم برداشتن در راستای تحقق اهداف است. لذا اگر میخواهیم همونجوری که به امام حسین علیه السلام عرض میکنیم السلام علیک وعلی الارواح التی حلت بفنائک که به زیارت میان مومنانی که به زیارت میان اگر قدمی در راستای گسترش علم اهل بیت معارف اهل بیت که ماموریت ویژه فاطمه معصومه سلام الله علیهاست بردارند این سلام بر آنها هم صدق میکند گسترش علم هر چقدر در اینجا شکل بگیرد اینکه این در گوشهای از او دخیل بوده اما برای این هم محسوب میشود هر معرفتی برای مومنان در هر جای عالم محقق بشود چون این تو این نگاه و ماموریت خودش را شریک کرد برای اون هم ثبت میشود.
خب این یه شان است شان دیگری از وجود مبارک حضرت معصوم سلام الله علیها این است در آخرالزمان نقش زنان و نقش جوانان مورد توجه ویژه شیطان است لذا در روایات ما شاء الله ذکر شده که در آخرالزمان شیطان برنامههای ویژهای برای این دو قشر دارد. به همین مناسبت خدای سبحان هم برنامههای ویژهای برای جوانان و زنان دارد که برای تحقق اون برنامه الهی زنانی به عنوان الگو و اسوه که قابل اقتدا هستند که قابل ارتباط هستند قابل این هستند که انسان از اونها یاد بگیرد و مرتبط بشود و خودش رو در ارتباط با اونها در آخرالزمان حفظ بکند از جمله نقشهای ویژه نقش حضرت معصومه سلام الله علیها در قلب عالمی است که امروز توجه به ایران است شاید نقش خفته و پنهان حضرت زهرا سلام الله علیها که ما دسترسی به قبر مبارک حضرت نداریم اون بروز و ظهورش در قبر مبارک فاطمه معصومه جلوهگر شده و اون نقش آخرالزمانی که زنان به عنوان یک ماموریت ویژه باید پیدا کنند رو از فاطمه معصومه سلام الله علیها و کنار حرم مبارک ایشون باید این نقش رو پیدا کنند و ایفا کنند.
اگر این باور را کردیم میایم زیارت غیر از اون نگاه اول در نگاه دوم ماموریت آخرالزمانی دیگر حضرت چی هستش؟ تشکیل هستههای زنان مومنهای است که این هستهها میتوانند نقشه دشمن را خنثی کنند لذا باید قلب تشکیل هستههای ربیون که اون هسته در قرآن ذکر میکند برای زنان باشد.
من یه مثالی بزنم اینجا براتون در زمان موسی علیه السلام قارون نقشههای زیادی میکشید علیه بنی اسرائیل با اینکه خودش از بنی اسرائیل بود توطئههای مختلفی اما به برکت وجود مبارک موسی کلیم بسیاری از اینها خنثی می شد و اما یه طرحی رو به فرعونیان داد گفت این طرح رو اگر اجرا کنید بنی اسرائیل از درون میپوسد کاری که کرد که تعبیر قرآن هم دلالتی برایش دارد اشارهای بهش دارد و یذبحون ابنائهم و یستحیون نسائهم که بسیاری از مفسران یستحیون رو نه به معنای زنده نگه داشتن بله که بردن حیا معنا کردن یعنی پسران اینها را بکشید تا اینها قدرت و قوامی نداشته باشند برای اینکه اینها را از بین ببرید زنانشون رو به سمت بی حیایی سوق بدید برای این کار طرحی رو به اصطلاح انجام داد و پیشنهاد داد که دختران بنی اسرائیل رو بیارن به عنوان خدمتکاران فرعونیان که در دستگاه به اصطلاح عیش و نوش اینها خدمت کنند که خود به خود ابتلائات ایجاد شود از این کاری که کردند ۵۰۰۰ ولد غیر مشروع به دنیا آمد. اینها رو دارم میگم تاریخ خیلی عجیبه که این ۵ هزار ولد غیر مشروع لشکری شدند که هرجا موسی کلیم قدم اصلاحی میخواست بردارد اینها مانع بودند حتی گاهی چون از درون بنی اسرائیل هم بودند از خود بنی اسرائیل هم بودند حتی نقشه ی قتل موسی را هم اینها کشیدند اما در مقابل این حرکت، زیبایی اینجاست که در مقابل این حرکت مادر موسی علیه السلام و خواهر موسی علیه السلام که در قرآن هر دو ذکر شده که به ما در خطاب میکند که اوحینا الا ام که به مادر موسی ما وحی کردیم که این فرزند را در نیل بنداز و قلبش رو مرتبط کردیم با خودمون که بچه رو بندازه تو نیلی که آب در به اصطلاح وسیعی است که موجودات دریایی هم داشته که باعث چیزی از عنوان حیات برای این احتمالش نمیماند اما خدا امر کرده، اونجا این مادر وقتی این فرزند به نیل انداخت که با دل مادر هم خیلی این بازی کرد در بعضی نقلها دارد این فرزند موج برش میگرداند دوباره طرف مادر، دوباره ما در دل میکند و این فرزند را به آب می سپرد یعنی یک بارهم نشد چند بار این دل کندن پیش آمد تا به کمال نهایی برسد، مادر خطاب میکند به این خواهر به دخترش بله از دور برو اینم تنها جایی است که یک دختری در قرآن ذکرش شده به عنوان خواهر به عنوان خواهر که دنبال این پنهانی برو تا ببینی کجا میرود چه میشود بتوانی موثر باشی تا وقتی فرعونیان او را می گیرند او هم مخفیانه دنبال این بود میتواند خودش رو به اونجا برساند وقتی که موسی هیچ به مرضعی را قبول نکرد که شیر بخورد این پیشنهاد داد من یه خانمی رو می شناسم خیلی پاک و طاهر است شاید بچه اون را بپذیرد که اونها یه خورده هم شک کردند.اما حل شد مسئله و موسی به واسطه همین حرکت خواهر زیرکانه به پیش مادر برگشت این حرکت زیبا که جریان خواهر موساست. اینجا هم یه جریان خواهری در کار است که حضرت معصومه سلام الله علیهاست یه نقش عظیمی رو این مادر و خواهر در تشکیل جلساتی در اینکه زنان رو تو حلقههایی شکل بدن جلساتی تشکیل بدن در مقابل حرکت قارون در مقابل بی حیا کردن که اونها قصد داشتند کل بنی اسرائیل را از درون بپاشانند حرکت مادر موسی و حرکت خواهر که اسم خواهر کلثوم بود و بعدا هم مورد مدح پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجه قرار گرفت و بشارتهایی برای این خواهر داده شد، این مادر و دختر توانستند حرکت مرموز برنامهریزی شده فرعونیان و قارون رو خنثی کنند.
لذا جریان آخرالزمان از این سنخ است. دشمن تمام توانش رو میگذارد تا جریان جوانان و زنان رو مورد آسیب قرار دهد اما به برکت وجود مبارک حضرت معصومه سلام الله علیها و طهارت وجودی ایشان حلقههایی از کنار مزار ایشون به گستره همه عالم شکل می گیرد مرتبط با این مزار که امداد ایشون رو به همراه داشته باشد تا پاکی و طهارت برای زنان و ماموریتهای اجتماعی زنان که با پاکی و طهارت محقق بشود و نقشه دشمن رو خنثی بکنند از کنار همین مزارشریف و با توجه به اینکه ما قائلیم حضرات زندهاند امداد میکنند کمک میکنند، همونجوری که نسبت به امام معصوم داریم که ما باور داریم که یرون مقامی و یسمعون کلامی وسلامی و اگر خدای سبحان گوش ما را از شنیدن عجب کلامهم گوش ما از شنیدن کلام و جواب سلام آنها محجوب است اما بلذیذ مناجاتهم حال نجوای با آنها را به ما میدهی.
ما تو اینجا که میایم کنار حضرت نجوامون برای انجام مأموریتها چه در جانب علمی چه در جانب اون مبارزه آخرالزمانی که میتواند به خصوص در رابطه با خانمها یه نقش ویژهای به تاسی از مادر موسی و خواهر موسی علیهما السلام شکل بگیرد اینهم میتواند یکی از نقشهای دیگر آخرالزمانی باشد که باید تشکیلاتی به این عنوان شکل بگیرد، تا بتواند قدرت ارتباط با همه مکانهایی را که کسی میخواد این ماموریت رو داشته باشد انجام بدهد.
اگر ما این باور را کردیم که قدرت زنان در نظام هستی که خدا قرار داده ماموریت زیباست ببینید تو وجود انسان ما قدرت جذب و دفع داریم یعنی غذا رو انسان جذب می کند ،زائد رو دفع میکند و بالاتر میایم شهوت داریم و غضب داریم شهوت ملایمها رو برای انسان به سمت انسان میآورد، غضب آنچه که با انسان سازگار نیست رو دور می کند. میایم بالاتر محبت داریم و بغض، محبت انسان رو به سمت محبوبش میکشاند حالا دیگه از غذا و سطح عالم مادی فراتر رفته، میتواند محبوب انسان اولیا الهی باشند کمالات و قرب به سوی خدا باشد مبغوض انسان شیطان باشد شیطان دشمن شماست با او بغض داشته باشد میاد بالاتر در یه زندگی بالاتری این محبت و بغض که در درون هر فرد بود و او را به کمال میرساند، در درون یه خانواده مظهر محبت میشود زن مظهر بغض و دفاع از این خانه میشود مردو
این مظهر اسم جمال حق میشود و او مظهر اسم جلال حق میشود لذا و قوت و توان مربوط به مرد است که این مظهر جلال حق است و لطافت و محبت و ظرافت مربوط به زن است که مظهر اسم جمال و مظهر اون اسماء جلالیه خدای سبحان است که یه خانه مثل یه فردی که درونش محبت و بغض مکمل هم بود درون یه خانواده یه حقیقت واحدی شکل میگیرد که اونجا محبت میشه مظهرش زن که باعث پیوست این خانواده می شود ارتباط این خانواده می شود و دفاع از این خانه در مقابل هر چه که او را تهدید میکند و هر جایی که قدرت لازم دارد می شه مظهرش مرد.
مرد و زن مثل اینکه یک وجود به محبت و بغض نیاز داشت به شهوت و غضب نیاز داشت به جذب و دفع نیاز داشت مرد و زن در خانه نقش یک حقیقت واحده رو که مکمل هم هستند و هم رو تکمیل میکنند بازی میکند. لذا مرد باید دنبال استکمال نقش زن و ظاهر شدن نقش زن باشد زمینه را فراهم کند تا خانه مظهر ظهور محبت خانمها باشد، حالا این خانمها گاهی نقششان همسری است گاهی نقششون فرزندی است گاهی نقششون مادری است گاهی نقششون دختری است که لطافت خانه به این در حقیقت نقش محقق میشود. بعضی از دوستان می گفتند که ما تا دختر دار نشده بودیم هنوز محبت رو نچشیده بودیم دختر که میاد توی خانه تازه اون حال محبت توی خانه لطافتهای تو خانه دیده می شود چیده میشود. این نقش رو خدای سبحان قرار داده، اگر ما این باور را کردیم تو نقش اجتماع هم اجتماع عمومی که فراتر از خانه است باز میبینیم نقش زن ایجاد لطافت در اجتماع است و نقش مرد ایجاد ستووت و دفاع و قدرت در جامعه است هر قدر خانواده استحکامش بیشتر باشد، اجتماع سالمتر میشود.
یعنی حضرت معصومه سلام الله علیها، حضرت زینب سلام الله علیها و حضرت زهرا سلام الله علیها که پدرشون ایشون رو محور خانه قرار میده اگر میگن کی در این به اصطلاح اینجا هست میگه هم فاطمه و ابوها و بعلها و که مح این خانواده تحت کسا کیا هستند بر محوریت فاطمه سلام الله علیها میچرخد و یا میفرماید ام ابیها که ام ابیها مادر پدرش میشود و یا وقتی که این نگاه رو در اون جریان مباهله میبینیم اونجا بحث نساکم نساءنا و نسائکم به عنوان یک زن که پنج نفرند یه خانواده است در مقابل قدرت مسیحیان نجرانی که میخوان اونجا در حقیقت نفرین بکنند پیغمبر این پنج نفر رو فاطمه سلام الله علیها رو امیرمومنان را حسنین رو و خود وجود مبارک حضرت علیهم السلام حاضر می شن به عنوان یک خانواده عاطفی محبتی قوی که می تواند تمام توطئههای دشمن رو خنثی کند یعنی لعنت الهی با رحمت بین این خانه در مقابل شکل میگیرد. این نگاه به به اصطلاح نقش زن و نقش آخرالزمانی زن میتواند با تبیین نقش فاطمه معصومه سلام الله علیها و لطافتهاش انشالله بهتر از قبل هم شکل بگیرد انشاالله
ملایی: یه جملهای رو من از فرمایشات حضرت عالی چون که من درکم در سطح درک مردم فرهیخته نیست من خیلی کم متوجه می شم ساده میفهمم یه جملهای رو از فرمایش حضرت عالی انتخاب کردم که بگم اگر قرار باشه یادگاری بنویسم از سمت خدای امروز که حالا یه حسن مطلعی شد برای حضور حضرت عالی تو فصل تازه و اولین برنامه اینجا و به فال نیک هم میگیریم و اینها اون جمله خیلی جمله سادهایه یادتون هست احتمالاً شما حضار بینندهها شنوندهها حاج آقا فرمودند که به این فکر کنیم که حضرت معصومه آمدنشون در قم و قرار گرفتنشون در اینجا و قصه زندگی حضرت اتفاقی نیست این رو اگر متوجه شدیم یعنی اینکه خب اگه اتفاقی یه نقشهایی حالا دیگه بریم فکر کنیم به نقشه الهی و نقش حضرت فاطمه معصومه علیها سلام در این عصر و زمان و نقش آخرالزمانی حضرت و داستان دیگه کاملا روشن میشه من فکر میکنم که خوبه برای تشکر از حضرت معصومه علیه السلام که روشن کردند نه فقط شهر ما و کشور ما دنیای ما رو روشن کردن گذشته و آینده ما رو انشالله روشن کردن برای اینکه محضر این بانو سپاسگزاری کرده باشیم همه با هم، حاضرین در شبستان در صحنها و رواقها زائرین و مجاورین بینندهها و شنوندهها هممون با هم همینطور که تصاویر حرم مطهر حضرت معصومه رو می بینید شما بینندهها یه صلوات جانانه دیگه از جنس اون صلوات اول برنامه بفرستیم.
اللهم صل علی محمد و آل محمد خوب و اما بریم سراغ تلاوت قرآن امروز امروز صفحه ۵۷۶ قرآن کریم تلاوت میشه سوره مبارکه مدثر رو داریم تلاوت میکنیم آیات ۱۸ تا ۴۷ رو و خوب این خیلی خوشحال کننده است که تلاوت امروزمون به صورت زنده همین جا توسط قاری ارجمند برادر خوبم قاری همین حریم و حرم جناب آقای فروغی عزیز انجام می شه.
با ما باشید و انشالله گوش جان و دل بسپاریم جناب آقای فروغی سلام عرض میکنم خط آقای فروغی رم باز کنن. مجدداً سلام و درود صفحه ۵۷۶ قرآن کریم یه صلوات دیگه بفرستیم تا اشکال فنی برطرف بشه. حاج آقای عابدینی حالا تا درست شد میخواستم یه نکتهای رو بگم که بعد از تلاوت قرآن یه طرح بحثی میخوام بکنم یه چهار پنج دقیقه اونایی که با ما هستید بعد قرآن بمونید جای قشنگی میخوایم بریم با حاج آقای عابدینی آقای فروغ سلام و ادب دارم خدمت شما
قاری (فروغی): علیکم السلام خدمت شما به همه بینندگان عزیز و زائرین محترم حضرت کریمه باشیم در ایام وفات و شهادتگونه حضرت ولی نعمت همه ما ایرانیان هستند نایب الزیاره و دعاگوی خاص همه بینندهها هستیم آیات مدثر رو که امر فرمودید
ملایی: آقا خیلی متشکر! جناب فروغی عزیز رفیق همیشه برنامه سمت خدا متشکرم
از شما زائرین مشاورین از شما بینندگان و شنوندگان عزیزم متشکرم که تا این لحظه همراهی فرمودید برنامه خودتون رو ما زمانی داریم که این زمان رو میخوام استفاده کنم باز هم از محضر حاج آقای عابدینی و بگذارید اینطوری عرض بکنم که حاج آقای عابدینی عزیز ما تو این روزها نام شهدای جبهه مقاومت رو مجدداً بلند آوازه و فراوان تکرار میکنیم و میشنویم و میبینیم و ایام سالگرد شهادت شهید بزرگوار حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رو پشت سر گذاشتیم و اونطور که خبر داریم تو اون ایام حضرت عالی لبنان تونستیم بریم و مشرف شدیم به زیارت این شهدای عزیز یه خورده از اونجا و یک خورده از شهید سید حسن نصرالله و بحثی که این روزها تو عالم حول محور نام این رهبر عزیز جبهه مقاومت هست برامون بگید ما یه چیزی هم قرار شده که آخر برنامه یک بسته تصویری پخش بکنیم اونم بد نیست شما هم بدونید اگر نکته شما بگید مردمم خوبه بدونن چون سهم شما مردم پررنگترین سهم تو قصه است که آخر برنامه برای بینندهها پخش خواهد شد. حاج آقا اقدام شد برای کمک به مردم غزه در حوزه اطعام برنامه سمت خدا با مشارکت مردم اطعام کرد مردم غزه یه گزارش تصویری ازش پخش خواهد شد حالا ما با شماییم
حجت الاسلام عابدینی: بسم الله الرحمن الرحیم. خب دهان ما کوچکتر از این است که در رابطه با شهدا به خصوص شهدایی مثل سید شهیدمون که سید عزیز قهرمان ما و نفس زکیه الهی که واقعا ما به عنوان نفس طاهر می شناسیمش حرف بزنیم اما از باب اینکه بخواهیم قدردانی خودمون رو ابراز بکنیم عارضم که الحمدالله خدای سبحان توفیق داد هم تو مراسم تشییع سید عزیز که چند ماه گذشته بود و هم تو مراسم گردش که چند روز گذشته بود خدای سبحان عنایت کردند ما هم اونجا مشرف بودیم حقیقتاً الطاف خفیه الهی برای ما شاید زود روشن نباشد اما با تامل روز به روز آشکارتر میشود از دست دادن سید بزرگوار یه فقدانی بود که به فرمایش آقا هم قابل جبران نیست، اما خدای سبحان در قبال این کاری کرده که اون نتیجه برای ما قابل تحمل میکند این با اینکه سنگین است جریان حزب الله یک قوام محضی به اون سلطه و به اصطلاح شدت وجودی سید داشت، اما وقتی که سید بزرگوار رفت کسی باور نمیکرد به خصوص با اینکه فرماندهان بزرگ دیگری هم از اونها به شهادت رسیدند مثل سید هاشم صفی الدین شیخ نبی القاووق و فرماندهانشون به اصطلاح بزرگانشون مثل شهید کرکی شهید ابراهیم عقیل اینها که هر کدام برای خودشون انصافاً صاحب تجربه بودند اما خدای سبحان یه کاری کرده که بعد از اینکه یک شوکی وارد شد به حزب الله و این شوک باعث شده بود که در بعضی از عرصهها هم عدهای احساس ناامیدی بکنند اما دوباره به تعبیری که بنده عرض میکنم ستارهها خورشید شدند یعنی با افول خورشید که سید بود ستارهها تازه طالع شدند تا خورشید تو آسمان است ستاره دیده نمیشود اون نورانیت خورشید دیگه جایی برای اغیار نمیذاره تا دیده بشن، اما دشمن وقتی که این خورشید را از ما گرفت تازه میفهمید که ستارهها هر کدام خورشیدی میشوند که این خورشیدها میدرخشند. لذا جوانان و کسانی که در حزب الله بودند اینها هر کدام احساس کردند یه بار مسئولیت عظیمتری بر دوششان اومده تواناییهاشون به یک قوت بالاتری تبدیل شد و تونستند حزب الله رو یه بازسازی عظیمتری بکنند که این عظمتی است که دیگه بر دوش یک نفر نیست دهها بار اگر فرماندهان اگر با توطئه کشته شوند دیگه این سازمان به پاست دیگه این قدرتش زائل شدنی نیست. این یه نکته یه نکته هم در رابطه با خود سید بگم حیفم میاد. میگن سید چرا تصمیماتش قابل پیشبینی نبود برای دشمن؟ تعبیر قرآنی این است که قرآن "وَ إِذا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ الَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجاباً مَسْتُوراً "اگر کسی اهل قرآن باشد خدا بین او و دشمنانش حجاب مستور حجاب یه چیزی است که دیوار پرده اینها حجاب است. اما حجاب مستور یعنی دشمن فکر می کنه اشراف و تسلط دارد، اما حجاب مستوری بین او و اون شخص هست قرآن حجاب مست و حجابی که دیده نمیشود و دشمن اونجا کور میشود تعبیر دنبال قرآن این است "وَجَعَلۡنَا عَلَىٰ قُلُوبِهِمۡ أَكِنَّةً أَن يَفۡقَهُوه"ُ و همچنین دنبا له اش که دنبالش هم این است که گوشهای اینها هم چی میشود کر می شود. لذا سید چون اهل قرآن بود این شهدای ما چون اهل قرآن بودند خدای سبحان تصمیمات اینها را غیر قابل پیشبینی قرار داده بود همانجوری که دشمن اقرار می کند .وزیر خارجه اسبق آمریکا که ما تصمیمات سنگین و برنامهریزیهای دقیقی میکنیم، اما مقام معظم رهبری گاهی یک کلام میفرماید همه اینا خنثی میشود این از همون باب است کسی که با قرآن محشور باشد خدای سبحان راههایی رو به او نشون میدهد کارهایی را برای او ایجاد میکند که برای دشمن با همه احاطه و سلطه اش غیر قابل پیشبینی نیست انس مون رو با قرآن بیشتر کنیم.
ملایی: خیلی ممنون شاید این حسن اتفاق باشه که پایان برنامه امروز ما با حضور استاد فروغی عزیز یک چهره ممتاز قرآنی بسته میشه یه تک دعا حاج آقا زمان چون نداریم ولی نمیخوایم که محفل ما در اینجا بدون دعا به پایان برسه که من آقای فروغی همینجا بقیه هم جلوی دوربین تو حرم آمینش رو بگیم و انشالله رفع زحمت کنیم
حجت الاسلام عابدینی: انشالله خدای سبحان به برکت این شهیدان این نام اسلامی و محور مقاومت رو روز به روز عزت بیشتر و دشمنانشون رو ذلت بالاتر عنایت بکند.الهی آمین
ملایی: آقای فروغی خیلی متشکرم مجدد از محضر شما این بسته تصویری که عرض کردم رو بینندهها از طریق تلویزیون میبینند اما اگه کسی دوست داشته باشه هرگونه بسته تصویری اطلاعرسانیها و حرفهای جدید رو تو کانال برنامه میتونید ببینید. گوشیتون همین الان بردارید عدد هشت رو اگه ارسال کنید به 30001515 عضو کانال ما می شید اونجا کلی مطلب هست برای دیدن و خواندن و اینها دست حق یارتون باشه انشاالله عمری باشه و سعادت فردا با جناب آقای دکتر رفیعی عزیز خدمتتون میرسیم و الان در محضر حضرت معصومه سلام الله علیها با یه سلام با شما خداحافظی میکنم السلام علیک یا بنت موسی بن جعفر یا فاطمه المعصومه و رحمت الله و برکاته