حجت الاسلام میرباقری: علیکم السلام و رحمت الله خدمت حضرتعالی و همه مخاطبان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم و برای شما آرزوی توفیق می کنم به خصوص حضرت آیت الله عاملی که نشد مردم ازشون بهره مند بشوند و گرفتار ما شدند
ملایی: از اینجا سلام می کنیم محضر آیت الله عاملی عزیز و بزرگوار پنج شنبه ها خدمتشان هستیم دو هفته است که رحمتی شامل حال ما و مخاطبان شده و تجدید دیداری شده حاج آقای میر باقری ما خدمت شما هستیم الحمدلله این روزها برای مردم عزیز ایران و برای امت اسلامی و برای همه ی مسلمانان در سراسر دنیا روز هایی شد که این پرچم اسلام برافراشته تر از قبل شد پرچم جمهوری اسلامی ایران بیشتر حالا باد بهش می خورد و اقتدار ایران اسلامی پس از ده دوازده روز پاسخ دادن به حمله ی جنایتکارانه رژیم صهیونیستی همراه شد با یک حس بسیار بسیار خوب غرور دینی و ملی سرمان را بالا می گیریم و خیلی مؤلفه ها را می توانیم مرور کنیم ما تنها کشوری بودیم و ابرقدرت هایی که مدعی ابرقدرتی هستند و مستقیم حمله می کنیم و نمی توانند بگویند چرا ما کشوری هستیم که کسی دست از پا خطا کند یکی بزند ده تا پاسخش رادادیم ما کشوری هستیم زیر پرچم اباعبدالله الحسین از خون نمی ترسیم و از دفاع کم نمی گذاریم حالا نمی دانم ذهن حضرتعالی کدام سمت است اما خیلی شرایط، شرایط جذاب و خاصی است برای ایران و برای امت اسلامی این روزها.
حجت الاسلام میرباقری: بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائه اللهم کن لولیک الحجۀ ابن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظاً و قاعدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه أرضک طوعا و تمتعه فیها طویلا اللهم انصره نصرا عزیزا و افتح له فتحا یسیرا و اجعل له من یدنک سلطاناً نصیرا
من چند نکته را در این فرصتی که در محضرتان هستم عرض کنم یکی راجع به حوادث اخیر و اتفاقی که افتاده و وظایفی که بعد از این به عهده ما هست اولا من تلقی ام این است که تا اینجا خدای متعال این پیروزی را نصیب ملت عزیز ایران و شهدای بزرگوار و به خصوص مجاهدان میدان و رزمندگان عزیزمان و قوای مسلح مان و قبل از همه روزی رهبری عزیز و بزرگوارمان کردند و ما نباید این پیروزی را روایتش شکست ازش بکنیم این اشتباه است این کار دشمن است نمی خواهم بگویم دشمن دارد ولی دشمن دوست می داردکه این اتفاق بیفتد و ما خودمان فتوحاتی که خدا نصیب مان کرده نبینیم البته إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ ۚ (آل عمران، 140) ضربه ای زدیم و ضربه ای خوردیم ولی اتفاقی که افتاده من اینطوری می فهمم دستگاه محاسباتی دشمن یک مقدار تصحیح شده در موازنه قدرت یک جور دیگری می اندیشید خاطر مبارکتان هست روز اول رئیس جمهور آمریکا گفت بیایید تسلیم شوید شصت روز بهتون مهلت دادم روز شصت و یکم است و بیایید تسلیم شوید و کار تمام است الان لحنش بعد از دو هفته تغییر کرده و دیگر با اون زبان بی ادبی با مردم ایران حرف نمی زند گرچه خودش را قاضی صحنه معرفی می کند بیایید اگر از عدالت خارج شدید بیایید من هستم اینها دیگر همان کُری های میدان است حالا نمی دانم بگویم یا نه انشاالله چون حضرت امام فرمودند خلاف ادب نیست که حتما امام می فرمودند شیر وقتی می ترسد هم نعره می کشد و هم یک چیزی ازش صادر می شود اون دیگر علامت ترسش است این سر و صداهایی که می کند نقطه ضعف هایی که از خودش بروز می دهد ببینید اینها لحن روز اولشان با ایران فرق کرده هم اروپای بی ادب لحنش تغییر کرده هم آمریکا و بعضی سازمان های بین المللی این نشان می دهد موازنه قدرت در نزد اونها تغییر کرده دستگاه محاسباتی شان را تغییر داده و بعضی واقعیت ها را بهشون نشان داده و فهمیدند که مسئله چیست بنابراین نباید ما نباید این پیروزی را ازش تفسیر به شکست کنیم الحمدلله پیروزی خوبی است و آثارش هم ظاهر خواهد شد این باید روایت شود مخصوصا منظورم از روایت این است که چه چیزی زدیم و چه چیزی خوردیم خیلی دقیق نیست و غیب حادثه و مقاومت هایی که در راه خدا شد و اون وحدتی که مردم ایران حول محور دین خدا و منافع ملی شان پیدا کردند و حاضر شدند بایستند اینها چیزهای ساده ای نیست و اتفاقات مهمی است که در درون امت می افتد همان چیزی است که شوکتی خدا در امت ایجاد می کند به تعبیر قرآن نسیمی که به دست دشمن می رود و اونه می فهمند این اقتدار را کما اینکه قرآن می فرماید وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ (انفال، 46) اگر با هم نزاع کنید سست می شوید نسیمی که خدا از ناحیه شما می فرستاد دشمن می فهمید احساس می کرد عزت و قدرت شما را ازتون برداشته می شود دیگر عزت تان در مقابل دشمن از بین می رود و دشمن دستش به سوی شما دراز می شود الحمدلله اتفاقات خوبی افتاده اینها ارزشمند است و اینها باید حفظ شود و روایت شود به خصوص عزیزانی که در صحنه و میدان بودند و امدادها و نصرت های خدا را مشاهده کردند و به نظرم همه ما اگر چشم مان باز بشود باید ببینیم نصرت های خدا را همه ی قدرت ها مقابل ما بودند هر چی هم داشتند آوردند میدان نه اینکه خیال کنید یک جایی اینها می توانستندو کوتاهی کردند اصلا اینطوری نیست نتوانستند البته باز هم ممکن است دنبال تجدید قوا باشند و برگردند و اگر هم برگردند همان سنت قبلی است و این چیزی تغییر نمی کند بنابراین عرضم این است که تا اینجا پیروز بودیم به فضل الهی وآثار پیروزی هم هست عوائدش هم حاصل خواهد شد غنائمش انشاالله به ملت عزیز ایران و به امت اسلامی خواهد رسید و اونهایی که بودند به خصوص در صحنه اون دیدن امدادهای غیبی خدا و نصرت های خدای متعال را اونها را بتوانند حکایت کنند به نظرم یکی از مهمترینش که همه دیدند این است که ما در کمتر از هجده ساعت اون اتفاقی که افتاده بود واقعا فرماندهان ما را زده بودند تدارک کردیم و تدارک شد و به خصوص حضرت آقا خودش از معجزات الهی است یک شخصیتی در این شرایط و هم دو دقیقه صحبت حماسی و بعد از صحبت حماسی پاسخ قاطع به دشمن در میدان و عملیات اینها به نظر من جزو معجزات و عنایات خداست و امدادهای غیبی الهی این امدادها را آدم باید ببیند و خودش را در معرض این نعمت دوباره قرار بدهیم ما اگر شکر کنیم لئن شکرتم لأزیدنکم خدای متعال حتما قولش صادق است خدا ما را یاری کرده باز هم انشاالله ما اگر در مسیر نصرت بایستیم خدای متعال ما را یاری خواهد کرد در این روزها بعضی از امدادهای غیبی که در صحنه دیده بودند نقل کردند منتهی من چون نبودم در صحنه نقل نمی کنم و اونهایی که بودند ودیدند باید مجاهدانه واقعا ما اون مجاهدانی که شهادت طلبی وصف کمی برای اونهاست و ایستادندو جان به کف صبح تا شب نه خستگی و نه خواب و خوراک اینها را باید قدر بدانیم و خدا کمکشان می کند و پیروزی های بعدی هم انشاالله در راه است ان تنصر الله ینصرکم
ملایی: بعضی نکات هم هست حاج آقا که اونها حتی به شهود عینی نیاز ندارد یعنی مثلا می گویم من برآورد خودم این است که شاید گمان می کردند که بین نسل های ما با نظام با رهبری مثلا فاصله است حتی من این تعبیر را قبول ندارم که فاصله ها برداشته شد معلوم شد هیچ فاصله ای نبوده به قول شما ظاهری است
حجت الاسلام میرباقری: یعنی یک موقع آقا می فرمودند یک عده از اینهایی که شما می گویید از اسلام برگشتند مسلمان هستند و مومن هستند و خدا را می خواهند و امام حسین را دوست دارند صحنه که بیفتد خواهید دید که پیش بیاید اینها چطوری پای اسلام ایستادند مردم نشان دادند پای اسلام ایستادند و پای عزت ملی شان ایستادند و پای منافع ملی شان ایستادند و کوتاه نمی آیند و این نکته مهمی است و این یک چیزی است که دشمن در موازنه قدرت رویش حساب نمی کرد این همان جایی است که شوکتی خدا می دهد وقتی ما با هم منسجم باشیم که دشمن می فهمد نسیمش می رسد به دشمن محاسبه می کند بنابراین عرضم این است که واقعا واقعیت های صحنه ای که دیدند و امدادهای غیبی را بگویند خیلی جاهایش واضح است حق و باطل یک جاهایی بین و آشکار می شود این نکته اولی که می خواستم عرض کنم.
نکته دوم، این است که ادامه این پیروزی ها قواعدی دارد جاهای مختلفی خدای متعال در قرآن فرموده بعضی از آیات سوره مبارکه انفال را اشاره می کنم تفصیلش در فرصت دیگری عنایت بفرمایید خدای متعال در سوره مبارکه انفال بعد از اینکه داستان جنگ بدر را توضیح می دهد و بالاخره اون پیروزی غیر مترقبه ای که نصیب مومنین شد خودشان توقعش را نداشتند خودشان نمی خواستنددر صحنه بروند خدا اینها را انداخت در این صحنه و پیروز بیرونشان آورد خدای متعال کانه نمی دانم تعبیر کنم یک بیانیه ای دارد با دو طرف دعوا صحبت می کند به مسلمان ها می فرماید فلم تقتلوهم ولکن الله قتلهم خدا کشته اینها را کار دست خدا بود شما در میدان بودید خدا کار را جلو برد به پیغمبر خاتم فرمود ما رمیت اذ رمیت و لکن الله تو هم که اصلا دست خدا بودی اونجایی که حضرت از امیر المومنین علیه السلام یک ؟؟؟ 14:05 حضرت اینها را پاشیدند به دست دشمن یک جمله ای فرمودند شاهت الوجوه رفت به سمت پیروزی صحنه یعنی کار خودتان ما رمیت اذ رمیت این کار را شما کردید این دو تا لحن فرق می کند مرحوم علامه طباطبایی به این توجه دادند فلم تقتلوهم لکن الله قتلهم به مومنین می گوید خدا کشت شما نکشتید به حضرت می فرماید که پیغمبر ما و ما رمیت اذ رمیت شما این کار را کردید ولی دست خدا بود از آستین شما بیرون آمد یدالله فوق ایدیهم و لکن الله و بعد می فرماید و یبلی من المومنین من حبلاً حسنا خدای متعال یک ابتلایی برای مومنان پیش آورد همان ابتلای حسن بود رشد کردند و پیروز شدند و وارد یک میدان بزرگتری شدند با وجود مقدس نبی اکرم صحنه ها عوض شد این بلا بود ولی بلای حسن بود ان الله سمیعٌ علیمٌ احوال شما را می دانستند و می شنود این دو تا اسم هم اینجا نکته ای دارد ذَٰلِكُمْ وَأَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْدِ الْكَافِرِينَ (انفال، 18) خدای متعال کید کافرین را سست می کند و نقشه های پیچیده ای می کشند برای خودشان خدای متعال سست می کند بنیاد کید و مکر و نقشه اونها را به کفار می فرماید إِنْ تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جاءَکُمُ الْفَتْحُ (انفال، 19) البته این ان استفتحوا چند جور می شود معنا کرد یک معنایی که بعضی فرمودند معنای قابل تاملی است چی بوده شما دنبال چی بودید می خواستید ببینید حق با مومنین است خدای متعال آیه ای بهتون نشان بدهد فقد جائکم الفتح دیدید ما این جمعیت اندک را بر شما پیروز کردیم می خواستید ببینید به شما نشان دادیم و حجت تمام شد آیه ی الهی نازل شد و بعد می فرماید و اما و ان تنتهوا و هو خیرٌ لکم اگر دست بردارید وقتی آیه خدا و نصرت خدا را دیدید که خدای متعال وارد میدان شده خدای متعال یک جوری پیروز کرده اونها هم می فهمند اینطور نیست که اونها نفهمند اونها هم می فهمند موازنه یک جور دیگری دارد تغییر می کند و ان تنتهوا و هو خیر لکم اگر منتهی شوید به نفع تان است یک طرف خدا ایستاده بایستید فان تعدوا نعد اگر برگردید ما هم بر می گردیم یعنی ما که مومنین را یاری کردیم یک بار نبود ان تعدوا باز هم هست برگردید ما هم هستیم خدای متعال می گوید وسط خیلی عجیب است به نفع مومنین به جبهه کفار می گوید می خواستید ببینید دیدید یک بار دیدید بس است دیگر حالا دست بر می دارید به نفع تان است دست بر ندارید ما هم هستیم خیال نکنید ما شما را با مومنین تنها می گذاریم هر کار دلتان می خواهد می کنید همان خداست همان صحنه است و همان سنت و لن تغن عنکم فاتکم شیئا و لو کثرت جمعیت تان هر چی هم زیاد بشوید پشت به هم بروید و بقیه را هم بیاورید همتون بودید کی میگوید ناتو نبود الان هم مثل قبل ناتو آمده ناتو بود با تمام قوایش بود یک مسیر دیگری داشت می آمد ما واقعا موشک هایمان که می رفت چندتا کشور اینها را کنترل می کردند و مهار می کردند درسته؟ بنابراین ولو کثرت اگر برگردید و بروید دنبال لشکر اضافه کنید و بیایید امکانات جدید بیاورید و لن تغن عنکم ان تعدوا نعد فلن تغن عنکم شیئا ولو کثرت زیاد هم باشد شما بی نیاز نمی کند
ملایی: چقدر تطبیق دارد با امروز
حجت الاسلام میرباقری: یک بار دیگر عده و عُده بیشتر بیاورید ببینیم چیکار می خواهید بکنید فرمود و ان الله مع المومنین من با اینها هستم من با مومنین هستم می خواهید بیایید بیایید چه اشکالی دارد یک بار دیگر آزمایش می کنیم بعد یک شرایطی با مومنین می گذارد می گوید ولی شما در ادامه راه اگر می خواهید از این فتح به فتح بعدی بروید قواعدی دارد من اشاره می کنم بعضی هایش را یا ایها الذین آمنوا اطیعوا الله ورسوله باید فرمان خدا را اطاعت کنید و فرمان رسول را مومنین باید اطاعت کنند نباید تخلف کنند تخلف کنید نصرت خدا شاملش نمی شود و لا تولوا عنهم و انتم تسمعون
ملایی: حاج آقا شکر میان کلام شما دوستانم اشاره می کنند هر لحظه ممکن است برویم محضر رهبر انقلاب پیام تصویری ایشان را هر موقع آماده بود و به من اشاره می کنند من جسارت می کنم دوستان به من اشاره کنید هر وقت زمانش شد
حجت الاسلام میرباقری: می فرماید پس ببینید شرطش این است شما مومنین اطاعت می کنید این پیروزی را دیدید پیغمبر خدا اول آیه این بود دیگر که و انتم کارهون یک عده تان دوست نداشتید پیغمبر خدا وارد این صحنه شود مومن هم بودند این یک داستانی است کراهت مومن توضیح بدهیم چی است وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ ۗ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (بقره، 214) خدای متعال دستور جنگ می دهد می فرماید عسی ان تکرهوا شیئا ممکن است خوشتان نیاید ولی به نفعتان است بنابراین می فرمایددیدید اونجا با کراهت وارد شدید حضرت چطوری شما را وارد میدان برد و خدای متعال چطوری دست برتر را به شما داد حواستان جمع باشد از فرمان رسول خدا که فرمان خداست تخلف نکنید ولا تولوا عنهم و انتم تسمعون ما به گوش دادید و می شنوید هنوز گوششان را ازشون نگرفتیم یک جریانی گوششان بسته شده دیگر با اونها نمی شود حرف بزنید شما پیامبر خدا بهتون حرف می زند و می شنوید مواظب باشید شما مثل اونها نشوید یکی از مخاطراتی که امت را تهدید می کند بعد از پیروزی گوش ها به حضرت بسته می شود بروند دنبال مقاصد دیگری اگر اینطوری شد معلوم نیست به فتح بعدی برسید
ملایی:چقدر وظیفه مسئولیت ما حساس است
حجت الاسلام میرباقری: و لا تولوا عنهم تسمعون وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ قَالُوا سَمِعْنَا وَهُمْ لَا يَسْمَعُونَ (انفال 21) می گفتند ما شنیدیم ولی نمی شنیدند چرا چون اینها توی نقطه ای بودند که ان شر الدواب عند الله الصم البکم الذین لایعقلون اینها کر و گنگ هستند نه سخن حقی را می شنوند و نه زبانی دارند که سخن حق را بگویند اصلا گفتگو از سخن حق نمی شوند و نه می توانند بحث بکنند شما اصلا در تراز آیات الهی سخنی از اینها می شنوید بزرگانشان هم متفکرین و سیاستمداران
بزرگشان سخنی از خدا و قدرت خدا اصلا در این وادی نمی فهمند و نیستند نه می شنوند سمعشان ازشون گرفته شده چرا؟ قرآن می فرماید که اینها الذین لایعقلون هستند در این طراز نمی توانند تعقل کنند حاضر نیستند در این تراز حرف خدا را که می شنوند در این سطح تعقل کنند بعد می فرمایند ولو علم الله فیهم خیرا لاسمعهم اگر خدای متعال خیری در اونها می دید که حرف به سمعشان می رساند می رساند به گوششان می شنیدند حرف را ولی خدای متعال خیری در اونها نمی دید ولو اسمعهم یتولوا و هم معرضون اگر به گوششان هم برسانید پشت می کنند و اعراض می کنند و حواسشان جای دیگر ست و حرف خودشان را می زنند و رویشان را از حرف خدا بر می گردانند ولو مدبرین یک جایی داریم دیگر لتولوا اینجا معرضون است رویشان را بر می گردانند اعراض می کنند خیلی ها اینطور هستند در سوره حجرات دیدید خدای متعال می فرماید لا ترفعوا اصواتهم صدایتان را بالاتر از این نبرید صدایتان را بلند نکنید یک صدا باید در عالم باشد صدای منادی ماست این سخنگوی ماست این حرف ما را می زند بالای حرف خدا حرف نزنید شما همتون گوش بدهید و بعد استفاده کنید اینجا می فرماید یک جوری نباشد لاتظهروا بهم صدایتان را بلند نکنید حرف به این پیغمبر یاد بدهید
پیغمبر همه چیز بلد است اینجا جای گوش دادند است اینجا جای غض صوت است پیغمبر وقتی حرف می زند یک عده ای نمی شنوند بهشون بشنوانید گوش نمی دهند شما هنوز گوش تان را ازتون نگرفتیم مومنین گوش بدهید حرف های پیغمبر را عمل کنید این شرطش است اگر عمل نکردید طبیعی است نصرت هم برداشته می شود و بعد می فرماید استجیبوا لله یا ایها الذین آمنوا استجیبوا لله و للرسوله دعوت حضرت دعوت به حیات است می خواهد شما را وارد یک عالم دیگری کند بحثی دارد پس حیات الدنیا و حیات الآخره حیات دنیا عالم موت است و حیات اون دنیا حیات آخرت است لایستوی الاحیا الاموات یک عده مردند در زمین راه می روند ولی مرده متحرک هستند ما انت بمسمع حرف به گوششان نمی رسد اینها مردند و تمام شدند پیغمبر هم می خواهد زنده کند بروید در این عالم زنده می شوید استجیبوا لله و للرسوله اینها توضیح دارد إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ ۖ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ (انفال، 24) بدانید خدا بین خدا و قلب تان حائل است و حجت را بر شما تمام می کند این روایت ذیل این آیه خواندنی است و بعد می فرمایدو اتقوا الفتنۀ بعد از پیروزی ها فتنه هایی ممکن است پیش بیاید یک ظالم می شوند فتنه می کنند واتقوا فتنتۀ لا تصیبن الذین ظلموا منهم خاصه این فتنه اگر برپا شد فقط ضررش به ظالمینی که فتنه را به پا کردند نمی رسد شما دامن خودتان را جمع کنید و در اون فتنه شریک می شوید بعد از پیروزی می تواند فتنه هایی باشد یک عده ظالم هستند و فتنه می کنند می خواهند مسیر را تغییر بدهند و به جای دیگری ببرند شکل فتنه ها می تواند وساوس باشد
ملایی: و می تواند همین کارهای رسانه ای امروزی باشد و می تواند تو دل مردم را خالی کردن ها باشد
حجت الاسلام میرباقری: می تواند دنبال بازی قدرت باشد و روایاتی که ما می دانیم این سوره را در وزان عصر ظهور اگر ببینید روایات ما دعوت ولایت حضرت امیر است حضرت فتوحاتی آوردند و حضرت فتوحات را حضرت می خواهد شما را با ادامه راه با حضرت امیر راه ببرد یک فتنه هایی در راه است نمی گذارند این فتنه دامن همه را می گیرد وذکروا نعمت الله علیکم این هم می فرماید وقتی پیروز شدید نعمت های خدا را یادتان بیاید اذ کنتم قلیل مستضعفون فی الارض اندک بودید داستان مکه را می گوید بعد تَخَافُونَ أَنْ يَتَخَطَّفَكُمُ النَّاسُ هر لحظه نگران این بودید که دشمن شما را از بین ببرد اندک بودند و جمع پراکنده ای در مکه هیچ قدرتی نداشتند و بعد می فرماید فاواکم سه چیز ماوای شما دادیم ایدکم بنصره شما را با نصر خودش پیروز کرد و سه چیز به شما داد این سه چیز خیلی مهم هستند و در جای خودش باید بحث شود می فرماید شما جمعیت اندکی بودید و تاییدتان کرد و نگران دشمن بودید همیشه ماوا بهتون داد و هجرت به مدینه کردید ظاهرش این است تعبیر دارد بعد ایدکم بنصره تاییدتان کرد همین نصری که در جنگ بدر آمده و دیگران و رزقکم من الطیبات طیبات روزی شما کرده که حالا یکی اش همین غنائم فتح است که این غنائم فتح از دست مشرکین که می آید به دست نبی اکرم می خورد پاک می شود این دست ملتهب است این غرضم این است اینها باید تعبیراتش سر جای خودشان خدای متعال روی سه چیز دست می دهد آدم در دوره بعد از پیروزی وقتی به نصرتی رسید ممکن است یادش برود اگر یادش برود دیگر ادامه نصرت ها نیست یک سخنی خدا با کفار دارد ان تعدون مع المومنین برگردید با من طرف هستید حساب اونها سر جایش ولی به ما می گوید شما اطاعت کنید استجابت بکنید مواظب باشید فتنه سر راه است غفلت برایتان ایجاد می کنند و شما را غافل می کنند از روزهای سخت تان این تذکر شاید به ایام الله که مفصل در سوره ابراهیم ازش بحث شده بعد می فرماید که مواظب باشید خیانت نکنید امکاناتی که به دستتان می آید امانات خداست امانات را بعدش بدهید اینها با عموم مردم حرف می زند هم با سران مواظب باشید امانات سر جای خودش بحث دارد
ملایی: و لا تعدوا امانات الی اهلها
حجت الاسلام میرباقری: می گوید اگر این کار را کردید بدانید پیروزی نیست اگر امکاناتی که خدا به شما داد امکانات را خدا داده برای کاری یک کار دیگر باهاش بکنید ببرید در مسیر دیگر نصرت های بعدی دیگر از فتح به فتح قاعده دارد باید اینها رعایت بشوند تا می فرماید که و انتم واعلموا ان ما اموالکم و اولادکم فتنه فتنه فرزند و فتنه مال در راه است تذکر به اینها در لابلای فتوحات جنگ بدر را ادامه اش با پیروزی های بعدی تا عصر ظهور که در این سوره ازش بحث شده توجهات مهمی به امت می دهد نمی خواهید پیروزی های خدا بیاید و خدا با شما باشد دستگیری کند ازتون این کارها باید حواستان باشد بعد هم می فرماید که یا ایها الذین آمنوا ان تتقوا الله یجعل لهم فرقانا این مسیری که شما می روید مسیری است که شبهه دارد و فتنه توش است دشمن تاریکی ایجاد می کندو ضلال ایجاد می کند و یک جایی فضا را برایتان مبهم می کند اگر شما حدود خدارا رعایت کنید و با خدا راه بروید و دامن تان را جمع کنید گرفتار فتنه نشوید فرقان های خدا می رسد و مسیر برایتان روشن می شود کما اینکه در جنگ بدر خدا یک فرقانی نازل کرد یوم الفرقان یوم بدر یوم الفرقان است دیگر فرقانی نازل شد فرقان ها در مسیرها به شما می رسد مسیر خدا مسیر آیات است مسیر فرقان است شما باید دامنت را جمع کنی با خدا راه بروید نگران نباشید شبهه و ابهام و تاریکی است و دشمن فضا را تاریک می کند ولی یجعل لکم فرقانا این دستوراتی است که ما بعضی هایش را عرض کردم باید رعایت کنیم تا بتوانیم مسیر را ادامه بدهیم حالا یک آیه دیگری هم هست اون هم یک تکالیفی برای ما معین می کند تکالیف بعد از پیروزی تکالیف در وسط فتنه است که فتنه ها به خصوص با اهل کتاب این آیات هم مکرر ملاحظه فرمودید آیه سوره آل عمرا هست که خطاب به اهل کتاب می گوید یا اهل الکتاب لم تصدون الله آمن شما اهل کتاب هستید چرا مومنین وقتی می خواهند راه خدار ا ببنندند شما خودتان نمی خواهید بروید لم تصدون عن سبیل الله ان آمن تبغونها عوجا می خواهید راه خدارا منحرف کنید و انتم شهداء شما شاهد هستید و شما اهل کتاب هستید و کتب اسمانی دستتان بوده نمی گذارید با این پیغمبر راه بروند
ملایی: شما که نشانه ها را بهتون داده بودیم و گفته بودیم
حجت الاسلام میرباقری: خدای متعال از کار شما غافل است حواستان باشد زیر نظر خدا هستید پیداست یک طرحی اهل کتاب پیاده می کنند می خواهند مردم را از راهی که با نبی اکرم در عالم گشوده شده باز دارند می خواهند این راه را منحرف کنند با خود نبی اکرم گشوده شده و با اهل بیت ادامه پیدا کند هر دو جا می خواهند سد کنند هم مردم را از دور پیغمبر پراکنده کنند اگر نشد از دور اوصیا پراکنده کنند خدای متعال در مقابل این طرح می فرماید یا ایها الذین آمنوا ان تطیعوا فریقا یردوکم بعد ایمانکم کافرین یک دسته ای از اهل کتاب اینطوری هستند خدای متعال اهل کتاب را دو دسته می کنند یک فریق شان و یک گروهشان اینطوری هستند اگر دنبالشان بروید بعد ازا یمان کافرتان می کنند کما اینکه این بلا را سر امت خودشان آوردند این انحراف را ایجاد کردند هم در دین حضرت یهود و مسیح این کار را می کنند یردون بعد ایمانکم کافرین کتاب خیلی خوبی است حواستان باشد یک طایفه ای از این حرکت ها بروید دنبالشان کافی هستند و همه امکانات را ازتون می گیرند بعد می فرماید که در دو مرحله وَكَيْفَ تَكْفُرُونَ وَأَنْتُمْ تُتْلَىٰ عَلَيْكُمْ آيَاتُ اللَّهِ وَفِيكُمْ رَسُولُهُ (آل عمران، 101) و کیف تکفرون و انتم تطلا علیکم آیات الله و فیکم رسولا با وجود پیغمبر و قرانی که این پیامبر برای شما می خواند جا ندارد شما بروید دنبال سر او یک موقع نیست این پیامبر و این کتاب نیست اهل کتاب حرفی می زنند و یک بیراهه ای درست می کنند شما این بیراهه را می روید وقتی این پیامبر هست دیگر وجهی ندارد شما کفر بورزید و دنبال سر اونها حرکت کنید و من یعتصم بالله فقد نودی علی صراط مستقیم این کتاب و رسول رشته الهی است شما به این کتاب و رسول متوسل شوید معتصم بالله هستید دشمن بتواند برسد راه نجات از اون فتنه و از اون سد سبیل اعتصام به رسول است بعد می فرمایدواتقوا یا ایها الذین آمنوا تقوا الله حق تقاته اینجا جای حق تقواست تقوای حقیقی اینجاست اونجایی که دشمن می خواهد شما را از رسول خدا و دین خدا جدا کند محکم بچسبید نگذارید جدایتان کند الان داستان همین است الان دقیقا قصه همین است دشمن می خواهد ما را از امام معین می فرمودند شما اگر از اسلام دست بردارید باهاتون کاری ندارم که درسته؟ و لن ترضی عنک الیهودو نصارا حتی تتبع ملته اگر تابع آینه شما شدید راهی که اونها برای جهان معرفی می کنند و طرحی که برای جهان دارند طرح آخر الزمانی می گویند رستاخیز و در مقابل عصر ظهور دنبال میکنند با شما کاری دارند؟ نه پس دعوا سر این است که شما می خواهید بایستید پای دین حق اینها میگویند نه می خواهند اعوجاج در مسیر عالم ایجاد کنند با این پیامبر یک صراط مستقیمی در عالم آمده و کتابی آمده و صراط مستقیمی گشوده شده می خواهند شما او را راه ندهید اینجا خدا هشدار میدهد یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله حق تقاته حق تقوا یعنی همین تقوای در فروع این است آدم روزه بگیردو غیبت نکند و گناه نکند و حق مردم را نخورد اینها تقواست اصل تقوا اینجاست وقتی پیامبری آمده و کتابی آورده و راهی باز کرده یک جریانی می خواهد شما را بکشد سمت خودش و شما را از مسیری باز بدارد باید دامن تان را جمع کنید با این پیغمبران و لا تموتن الا و انتم مسلمون مواظب باشید یک جوری راه بروید وقتی از این عالم می روید به عالم بزرخ با این پیغمبر باشید مسلم باشید تسلیم این پیامبر باشید
ملایی:در چه مقطعی از تاریخ می خواستم عرض کنم قرار گرفتیم ما
حجت الاسلام میرباقری: الان دشمن کارش هم این است می خواهد این راه را ببندد و اسلام را جمع کند اگر اسلامی بماند به تعبیر حضرت امام اسلام امپراطوری اموی یک قرائت دیگری از اسلام نه اینکه اون اسلام اهل بیت و اسلام مومنین و موحدین عالم بعد می فرماید که واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا این تکلیف است می فرماید که به همه تون با هم دیگر دور هم حب الله جمع شوید که حبل الله هم قرآن است هم امام است به هر دو هم تاویل شده در روایت با امیر المومنین راه بروید و دور او جمع شوید جمیعا و لا تفرقوا از درون پراکنده نشوید دشمن می خواهد شما را منحرف کند از نبی اکرم اتقوا الله حق تقاته و لاتموت الا انتم الاعلون می خواهد از مسیر نبی اکرم جدایتان کند اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا
ملایی: این اعتصموا معنا را کامل می رساند باز می گوید و لا تفرقوا ناظر به اختلاف امت است اختلاف داخلی
حجت الاسلام میرباقری: اختلاف نکنید که اگر به او معتصم شدید اعتصام شما را به عصمت می رساند خطایتان کم می شود و اشتباهتان کم می شود و پاک و طاهر می شوید این حبل الله است رشته الوهیت است در عالم بهش وصل شوید معصوم تان می کند امام خودش معصوم بالله است و معتصم بالله ان جمیع محارم الله معتصم بحبل الله می شویم و مستقیم می شوید و درست می شوید و انحراف ازتون گرفته می شود و تفرق هم نکنید واذکروا نعمت الله یک تذکر می دهید شما یادتان است قبل از وجود مقدس نبی اکرم اذ کنتم اعدا نعمت خدا برایتان نازل شد در لحظه ای که اعداء می کردی و دشمنی می کردید یک نعمتی از عالم بالا آمد فاصبحتم فالف بین قلوبکم عداوت تبدیل به الفت شد و بعد از الفت چی شد؟ فاصبحتم بنعمته اخوانا حول این پدر امت اخوت بین تان درست شد المومن اخ المومن من ابیهم از اخوت پدر و مادری بالاتر این اخوت است که بر محور رسول و امام پیدا می شود خیلی مهم تر است در روایات ما تاکید شده یادتان باشد شما با هم دشمن بودید عداوت بین تان بود یک نعمتی از عالم بالا آمد با این نعمت الفت و اخوت پیدا شد حول این رسول همتون شدید او شد پدر امت انا و علی ابواه و اخوت با هم اخوت حقیقی اخوانا حول این رشته رحمت حول این نعمت، این نعمت کی است همه می گویند نبی اکرم صلی الله علیه وآله و سلم این نعمت آمد اخوت شد و الفت شد و عداوت تبدیل شد و بل کنتم علی شفا حرفتا من النار و اعتصموا منها شما در لبه جهنم بودید پس از لبه آتش جمع تان کرد برد در بهشت اذکروا حواستان باشد اگر بعد از حضرت به اون راهی که حضرت گذاشته به حبل الله معتصم نشوید متفرق شوید بر میگردید به وادی عداوت و جهنم الم تر الی الذین نعمت الله کفرا و ان دار البوار جهنم بردند به جهنم این نعمت می فرماید حواستان باشد این درس همیشه ماست وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ (آل عمران، 103) دوباره بر می گردید این تذکرات خدا تذکرات مهمی است در لحظه به آدم می دهد که ببینید من چطوری جمع تان کردم و چطوری عداوت ها را بردم نمی شد جز با نبی اکرم مگر همینطوری عداوت تبدیل به اخوت و رحمت می شود باید یک رشته رحمت بیاید اعتصموا بالله جمیعا ولا تفرقوا و بعد می فرماید که فاصبحتم و کنتم کذلک لیبین الله لکم آیاته ببینید چقدر روشن برایتان حرف ها را می زنیم ونشانه های راه را بهتون می گوییم لعلکم تهتدون شاید راه را پیدا کنید و شاید در راه راه بروید هشدار است دیگر دشمن یک گروهی از اهل کتاب هم در ماجرای نبی اکرم و هم در ماجرای اوصیا اومدند انحراف ایجاد کردندو این مفصل در قرآن بحثش شده و بعد می فرماید که والتکن منکم امتٌ یک امتی از بین شما باید دعوت به خیر کنند و یامرون عن المعروف و ینهون عن المنکر و الا مسیر کج می شود پیداست یک اتفاقاتی می خواهد بیفتد خدا هشدار میدهد شاید مصداق ا ین والتکن منکم عاشورا وقتی نشدیم حول حضرت خدای متعال می فرماید و لا تکون شما مواظب باشید مثل اونهایی نباشید که تفرق کردند و حق روشن شود امم گذشته وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ ۚ (آل عمران، 105) حرف های روشن زده شد بعد از بینتات تفرق کردند شما تفرق کردید ببینید چه حرف روشنی باهاتون می زنم شما اگر از حول حبل الله پراکنده شویدو از حول اعتصام به خدا پراکنده شوید عداوت و دشمنی و جهنم درست میش ود شما مثل دیگران نباشید بعد از آیات روشن تفرق کردند و اولئک لهم اصحاب دچار رنج عظیم شدند و عذاب عظیم شدند می فرماید دو دسته می شوند یک چهره هایی نورانی هستند یک عده تاریک شدند یک عده رفتند در وادی ظلمات یک عده نورانی شدند و یک عده تاریک شدند تفرق این بلا را سرتان می آورد فاما الذین تودت وجوهم و کفرت بین ایمانکم مومن بودند و پراکنده شدند این ممکن است پیش بیاید وذواقوا العذاب بما کنتم تکفرون بعد می فرمود اونهایی که درست راه رفتند تفرق نکردند ولو اونها تفرق کنند شما هم مسیرتان را به نتیجه ای می رسید وَأَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَةِ اللَّهِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ ۗ (ال عمران، 107 و 108) تا می رسد به اینجا می رود به سراغ اهل کتاب می خواستند این قسمت را بخوانند می فرماید که ولو آمن اهل الکتاب آیه 110 نکاتی این بین هست گفتگو هست اگر اهل کتاب به این پیغمبر و این مسیر ایمان می آوردند لکان خیرا لها به نفعشان بود با این پیغمبر راه می رفتید دیگر حبل الله رشته رحمت خداست شما را هم ارد بهشت می کرد اگر لشکر ابن زیاد روز عاشورا همشون دور امام حسین جمع می شدند همشون می شدند نور نمی شدند؟ حضرت که ظهر عاشورا صدا می زد هل من ناصر اگر هزار نفر از اون لشکر می آمد اگر هزار نفر از اون لشکر می آمد همشون نور می شدند یا نمی شدند؟ این پیغمبر شما هم حاضر به
ملایی: خاصیت تبعیت این است
حجت الاسلام میرباقری: این پیغمبر ظرفیت دارد شما را هم ببرد به بهشت راهی که پیامبر باز کرده شما هم می توانید داشته باشید اینطور نیست که سبیلی با پیغمبر نیست شما اهل کتاب اگر می آمدید به نفعتان بود ولی می فرماید که منهم المومنون یک عده شون هم می روند اتفاقا همانجایی که می گفتم خدا تقسیم می کند و اکثرهم الفاسقون ولی اکثریتشان از مدار خارج می شدند فسق خروج از عهد و پیمان است و قطع کردن رشته هاست این پیامبر آمده عهد و قراری دارد عهدهایشان را پاره می کنند و رشته های رحمت پیامبر را پاره می کنندو از دین پیغمبر خارج می شوند من آیه را از اینجا خواندم لن یضروکم الا ابه اینها ایذاء می کنند و به تو ضرر نمی زنند اذیت می کنند این ایذاء است ولی آسیبی به شما نمی رسد شما اگر با این پیغمبر برویدو راهتان را درست بروید ایذاء است ضرر نیست لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى ۖ وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ (آل عمران، 111) با شما وارد میدان درگیری می شوند همین است که در بدر توضیح دادیم اهل کتاب هم همینطور هستند وارد میدان درگیری شدند مجبور هستند به شما پشت کنند و کمک و نصرت خدا طرف اونها نیست خدا شما را نصرت می کند در عالم می گوید نصرت های خدا را ببینید که چطوری جبهه مومنین نصرت شدند و چطوری ضرباتی که اونها خوردند ما صحنه را با الهیات خودمان روایت کنیم و نگذاریم دشمن با مبانی خودش روایت کند این یعنی خدای متعال اسماء خدای متعال و قدرت خدای متعال و طرح خدای متعال و حضور حضرت حق را در صحنه ببینیم او با ماست به شرطی که ما با خدا باشیم ان تنصروا الله ینصرکم به شرطی که این دستوراتی که خدا فرمود اطیعوا و اسمعوا و استجیبوا اعتنا نکنید اینها می شود و اعتصموا یک جریان اهل کتابی هست این جریان می خواهد راه خدا را ببندد و این راه به اندازه اونها هم باز است که اونها هم بیایند در این راه چرا راه خدا را می بندید شما هم در راه بیایید چرا مقابل امام حسین در عاشورا می ایستید همتون بیاید کنار امام حسین همتون به مقصد می رسید الان هر لشکری که مقابل امام حسین ایستادند اینها بردند سلام الله علیه مسلم بردند همه نگاه می کنند می گویند برنده صحنه اینها هستند و هر آدم حق بینی می فهمد شما هم بیایید چرا می ایستید راه امام حسین را می بندید عنایت می کنید داستان اهل کتاب اینطوری هستند و دعوتی که پیغمبر دارد برای شما نیست این کافۀ للناس است حضرت موسی در آیات قرآن استفاده می شود رسولا علی بنی اسرائیل ولی پیغمبر ما کافۀً للناس است اینطور نیست که به شما بگوید نیایید شما از نسل حضرت شما بازی در می آورید می گویید فرزند اسماعیل حق طرف ماست نباید برود اون طرف این خط کش را شما می گذارید این پیغمبر رحمتش عام است رحتما للناس رحمتا للعالمین این پیغمبر شما را دعوت می کند راه امت هم هست چرا اهل کتاب شما نمی آیید ولی به مومنین بر می گردد می فرماید اکثرشان نمی آیند ولی ضرر به شما نمی زنند ایذاء می کنند و بعد هم می فرماید که اگر تو میدان شما هم بیایند نصرت با شماست نصرت با اونها نیست ضُرِبَت عَلَيهِمُ الذِّلَّةُ أَينَ ما ثُقِفوا إِلّا بِحَبلٍ مِنَ اللَّهِ (آل عمران، 112) هر کجا باشند ذلت برایشان نازل می شود الا بحبل من الله و حبل من الناس دو تا رشته است اگر به این دو تا رشته آویخته شدند که روایت ما می گوید کتاب و امام یک رشته ای خدا دارد از عالم یک رشته هم بین مردم است و رشته خداست او مردم را به خدا وصل می کند امام جز این دو جا پناه دیگری نیست اهل کتاب اگر آمدند اینجا اضلۀ می آید بیرون اگر نه ضربت وَحَبْلٍ مِنَ النَّاسِ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ . الله یک بار آیه شصت سوره بقره را جلسه قبل خدمت تان خواندم که خدا چرا اینها را گرفتار کرده گرفتار غضب شدند غضب خدا شامل شد ضربت علیهم المسکنه اینها مسکین و زمین گیر هستند حالا چشمی می خواهد این مسکنت را ببیند بعضی ها این مسکنت را نمی بینند می گویند این چه مسکینی است دست برتر هستند این توضیح می خواهد بعد می فرماید ذلک بانهم کانوا یکفرون بایات الله آیات خدا می آمد و روشن می شد برایشان ولی کفر می ورزیدند و پشت می کردند به آیات و یقتلون انبیاء الله بغیر حق چهار تا خصوصیت است کفر به آیات و قتل انبیا و وقتی چشمشان را به آیات خدا می بستند با چراغ های راه همدیگر رادسته دسته می کشتند و بعد می فرماید و ذلک بما عسوا کانوا عصیانا اعتدال و قتل و کفر به آیات بعد البته می فرماید اهل کتاب دو دسته هستند لَيْسُوا سَوَاءً ۗ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ أُمَّةٌ قَائِمَةٌ يَتْلُونَ آيَاتِ اللَّهِ آنَاءَ اللَّيْلِ وَهُمْ يَسْجُدُونَ يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ (آل عمران، 113 و 114)
یک عده شان می آیند و به پیغمبر خدا ملحق می شوند اونهایی که می ایستند داستانش این است
ملایی: چند تا نکته و بعد دیگر پایانی با حاج آقای میر باقری باشیم نکته اول اینکه قرآن که صفحه 476 را در برنامه تلاوت کنیم انشاالله هرکس سهم خودش بعد برنامه تلاوت می کنیم ثوابش باشد برای سلامتی رهبر عزیزمان نکته ی بعدی قربانی ماه برنامه سمت خدا را هر کی دوست دارد مشارکت بکند عدد 14 را به 200000303 ارسال کند یک نکته ای است محضر حاج آقا برسم اگر فرمایشی داشتند اضافه کنند بهش خبر هم بهتون بدهم امروز برای نهمین سال متوالی به همت همکاران ما در معانت صدای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در رادیو معارف برای نهمین سال متوالی به ویژه برای رفقا از امروز بعد از ظهر حوالی ساعت 5 عزای اباعبدالله الحسین در حسینه ای به وسعت دلها به اسم رادیو محرم آغاز می کنند نود و پنجمین مگا هرت موج اف ام فرکانس رادیو محرم هستش حاج آقا یک نمازی را توصیه فرمودند به عنوان آخرین روز از ذی الحجه و آخرین روز از سال قمری اون را اگر نکته ای اشاره بفرمایید
حجت الاسلام میرباقری: مراجعه بفرمایید به مفاتیح الجنان محدث قمی برکاتی خوبی برایش گفتند
ملایی: دعایی که بعدش است خیلی دعایش خوب است هم خودش فوق العاده است لذا امروز فراموش نشود این نماز خوانده بشود خیلی هم زمان نمی برد دو رکعت است آیت الکرسی ببیید نماز را
حجت الاسلام میرباقری: جزئیاتش را در کانال گذاشتیم دو رکعت نماز است یک بار حمد و ده بار سوره توحید و ده بار آیت الکرسی سلام دادید یک دعاست که به کانال ما مراجعه کنید انشاالله ببینید
ملایی: آثار خوبی هم داشت شیطان خیلی نگران می شود و اگر کسی این نماز را بخواند گویا خدای متعال تدارک ضعف سالهایش را می کند
حجت الاسلام میرباقری: چون آغاز سال قمری هم هستیم سال قمری ما با محرم شروع می شود وارد محرم می شویم ببینید من مکرر عرض کردم ماه محرم ماه تصمیم های بزرگ است انسان کنار سفره امام حسین می تواند تصمیم های بزرگ را ببیند و از سر دنیا پاشد و به امام حسین ملحق شود این بشارتی که امام رضا به ما دادند که در حدیث ریان بن شبیب هفت هشت تا دستور مال محرم است یکی اش این است که ان سرت ان یکون لک مال ماست شهد ان حسین علیه السلام اگر دوست داری ثوابی که خدا به شهدای امام حسین داده بهش برسی هر وقت یاد امام حسین افتادی فقل از حضرت تقاضا کن از امام حسین که یا لیت لی کنت معهم فافوز فوزا عظیما که درا ین یا لیت چند چیز است: 1- ندامت کأنه آدم یک احساس ندامتی می کند که نتوانسته خودش را برساند و بعد هم استمداد و استغاثه است و استنصار است که انشاالله دست ما را بگیرند و ما را به اصحاب خودشان ملحق کنند ماه محرم است امسال از هر سال بیشتر نیازمندیم که از پرتو امامت امام حسین و از پرتو نور عاشورا استفاده کنیم برای استقامت و استواری و بیش از همیشه احتیاج داریم امیدواریم همه بیش از گذشته به محرم و عاشورا بپردازیم و عنایت امام حسین شامل حال ما بشود و این پیروزیها به قله های خودش برسد
ملایی: حاج آقا چند ثانیه ای هم ما به اتاق شما میهمان پیام تصویری حضرت آقا بودیم اگر نکته ای فکرمی کنید لازم است یک یادآوری بشود دوباره و این تبریک های مقام معظم رهبری و نصرت های ایران اسلامی این سه تا نکته را اگر مطلبی هست بفرمایید
حجت الاسلام میرباقری: بیان ایشان معمولا اینقدر واضح است که خودش احتیاج به توضیح ندارد ایشان حتی در پیچیده ترین فرمایش شان کاملا فصیح است بعدا باید مورد دقت و تحلیل قرار بگیرد سه نکته ای که ایشان ازش یاد کردند پیروزی نظامی به یک معنا قوای نظامی ما به یک نقطه ای در موازنه رسیدند که دستگاه محاسباتی دشمن تغییر کرد که در موازنه با اسرائیل بود با یهود و دوم در موازنه با آمریکا و سوم هم این وفاق ملی و برادری و اخوتی که در نود میلیون ملت ایران ایجاد شد و خدای متعال ایجاد کرد این هم سومین دستاوردی است که حضرت آقا به عنوان تبریک فرمودند هر کدام از اینها تحلیل است که ما دستاوردمان با موازنه نظامی با دشمن چی بوده و دستاوردمان در غلبه با آمریکا چی بوده آمریکا خودش را داور این صحنه می داندو از افق بالا به صحنه نگاه می کند در حالی که خودش طرف دعوا بوده بعد از این که ضربه خورده تغییر موضع داده آمده به داوری بین اسرائیل و ایران ایستاده و خودش طرف اسرائیل است و حق داوری ندارد که کسی را طرف خودش بگیرد این سه نکته ای که حاج آقا فرمودند احتیاج به تحلیل دارد خود عبارات احتیاج به بیان ندارد کاملا شفاف و واضح است به خصوص نکته آخری که آمریکا ما را دعوت به تسلیم می کرد می گفت بیایید فردای حادثه می گفت بیایید تسلیم شوید از مواضع خودش هم عقب نشینی کرد عنایت می فرمایید این به خاطر دستاوردهایی است که ما داشتیم حالا انشاالله احتیاج به توضیح دارد در فضای مناسبی باید هر کدام از اینها رویش بحث بشود
ملایی: سه تا نکته ی پیام پیروزی بر اسرائیل و پیروزی بر آمریکا و اخوت ملی برادری و اخوت و اعتلای ملی که در صحنه ظهور پیدا کرد هم آوایی و هم فکری و هم زبانی و هم فکری مردم در این موضوع یک نعمت خدا بود واقعا دشمن روی این حساب نکرده بود عرض کردم جایی که این اتفاق می افتد شوکتی اظهار می شود از مردم وقتی حول دین خدا و حول کلمه خدا و حول حق جمع می شوند یک شوکتی ازشون پیدا می شود که این شوکت در دشمن اثر می گذارد کما اینکه بالعکس اگر تفرق کردند سستی و بعد هم اون هیمنه انسان در مقابل دشمن از بین می رود انشاالله که خدا توفیق بدهد این راه را با قوت بیشتر ادامه بدهیم من عرض کردم پیروزی این پیروزی را ما از خدا تلقی کنیم و شکر کنیم و قدر دانی کنیم تا انشاالله نصرت های بعدی هم هست انشاالله
ملایی: حاج آقا دعایمان کنید همه دوستان آمین بگویند
حجت الاسلام میرباقری: خدایا به محمد و آل محمد ظهور امام زمان را نزدیک بگردان، جبهه حق حضرت را در عالم پیروز بفرما، ریشه جبهه دشمنان حضرت به خصوص یهود و حامیانشان و آمریکا برکن مردم عزیز ایران را به دشمنشان پیروز کن بهشون توفیق استقامت و صبر و گام برداشتن در راه خودت را عنایت کن و خدایا به محمد و آل محمد ما را از برکات ماه محرم برخوردار بفرما شهدای ما را با شهدای عزیز محشور بفرما و امام و انبیا را با اولیاء خودت محشور بفرما به محمد و آل محمد به مردم عزیز ایران توفیق بهره مندی بیش از سال های گذشته از فرصت ماه محرم را که فرصت استثنایی است شب قدر است برای مومنین می شود انسان یک جوری حرکت کند که روز عاشورا واقعا خودش را در جبهه امام حسین در روز عاشورا ببیند و احساس کند موانع را کنار زده ملحق شده خدایا به ملت عزیز ایران توفیق بهره مندی بیشتراز این فرصت و تهذیب نفس و دستگیری از عاشورا و استقامت درس استقامت از عاشورا گرفتن را عنایت کن
ملایی: الهی آمین خیلی متشکرم حاج آقای میر باقری سلامت باشید و تندرست دوستان عزیزم همراهان خوب برنامه سمت خدا حسن ختام برنامه ی امروز مان شد این درواقع پیام مقام معظم رهبری و نکاتی که حاج آقای میر باقری عزیز ونازنین اضافه فرمودند و بیایید کار را تمام کنیم برای سلامتی امام زمان سلامت الله علیه و برای شادی قلب نازنینشان و برای سلامتی نائب بر حقشان حضرت آیت الله امام خامنه ای حفظه الله تعالی یک صلوات بفرستیم و دفتر سمت خدای امروز را ببندیم به امید اینکه شنبه زنده باشیم و دوباره خدمت شما برسیم رفقا پشت دوربین ها و اتفاق فرمان دوستانم در پخش مردم همه با هم اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.