سلام به روی ماه تان آقایان سلام به محضر شما خانم ها و کوچکترها و بزرگترها به شهر مقدس قم خیلی خوش آمدید و به برنامه سمت خدایی که امروز از اینجا از جوار حرم حضرت معصومه تقدیم شما می شود در دهه ولایت و در آستانه روز بزرگ عید ولایت و عید غدیر خم که از همین جا تبریک به همه شما عرض می کنیم حاج آقای حجت الاسلام رفیعی عزیز و بزرگوار که خدمت شان هستیم بفرمایید برای چند دقیقه یاد گرفتن سلامٌ علیکم اسعد الله ایامکم
بسم الله الرحمن الرحیم سلام و ارادت و ادب و محبت و شاد باش تبریک به همه عزیزان جنابعالی و بینندگان عزیز به دست اندرکاران برنامه سمت خدا که بالاخره پذیرفتند یک روز را در قم باشند شهر اهل بیت شهر حضرت معصومه سلام الله علیها انشاالله خدا به همه شون توفیق بدهد موفق باشند و این ماه ولایت ماه امامت و این مناسبت های فرخنده ای که گذشت و در پیش روست میلاد امام هادی و سایر مناسبت ها الان مباهله را در پیش داریم و روز خانواده سوره هل اتی از همه مهمتر عید الله اکبر و عید غدیر خم بر همه انشاالله مبارک باشد
حجت الاسلام رفیعی: درود خدمت شما حاج آقای حجت الاسلام رفیعی و دوستداران شما پای تلوزیون و اونهایی که بازپخشش را می بینند و شب از رادیو معارف می شنوند منتظر هستند فیض ببرند و ما هم
ملایی: جناب آقای ملایی من چون شما هم در شعرتان اشاره کردید خیلی هم این روزها گفته می شود گله ای یا یک حاشیه ای می خواهم بزنم به این که گفته می شود عید غدیر، عید شیعه نه عید غدیر عید مسلمان هاست ما در روایت داریم تمام انبیاء را همه انبیاء عجیب است هر عیدی یک معنایی دارد مثلاعید فطر معنایش پایان سی روز روزه است عید قربان معنایش دهه ذیحجه و قربانی و اعمال منا است خود ما عید نوروز که یک عیدسنتی و باستانی است پایان یک سال شمسی و بهار طبیعت است اما این عید اکملتُ و اتممتُ و رضیتُ سه تا تعبیر در سوره مائده است کامل شد و تمام شد و خدا راضی شد این را در روایت دارد تأیید خیلی عجیب است تمام انبیاء الهی این روز را عید گرفتند من روایتش را در اینجا آوردم که اگر فرصت شد امام صادق فرمود و هو عید الله اکبر و ما بعث الله نبیاً 124 هزار پیغمبر خدا نفرستاد الا و تأیید فی هذا الیوم و عرف قدره الا اینکه این روز را عید گرفتند و مقامش را شناختند چرا؟ چون انبیاء یک آغازی دارند و پایانی همه شون می دانستند پایان نبوت به امامت است و این هم امامت امیر المومنین است لذا عید سعید غدیر عید مسلمانان است اگر بگوییم عید آزادگان و عید همه معتقدین و انبیا این هم درست است بد نگفتیم ما الان شبکه سه را داریم و برنامه اجرا می کنیم ایرانیان عزیزی که دارند به حرف ما گوش می دهند هم عزیزان اهل تشیع هستند و هم اهل تسنن بنده در زاهدان و زابل و گنبد و سنندج رفتم این برنامه شما را برادران اهل سنت هم دنبال می کنند لذا اجازه بدهید من امروز یک مقداری با این نگاه وارد بشوم سه چهار نکته کلیدی بگویم و بعد هم به بحث خودمان می پردازیم شرح دعای مکارم اگر برسیم فهرست وار می گویم:
1-امروز انکار واقعه غدیر غیر ممکن است مگر کسی تخیلی باشد مگر کسی مثل اینکه بگوید روز نیست و شب نیست و چشمش را ببندد و بگوید غدیر وجود ندارد اصلش را عرض می کنم من آدرسی می دهم خدمت بینندگان عزیز خیلی آقای ملایی من خوشحال هستم و خیلی وقتها که منبر می رویم آیه می خوانیم طرف می زند پیدا می کند و اگر اشتباه بکنیم پیدا می کند و حدیث و کتاب بگوییم این فضای مجازی ضمن مشکلاتی که باید رفع بشود فرصت خوبی است برای کنترل این که من می گویم الان عزیزان اینترنت شان را چک کنند یکی از شخصیت هایی که در صعودی است و الان هم هست یک مصاحبه ای هم شبکه صعودی با ایشان کرده اون مصاحبه هم در فضای مجازی هست بزنند می آید آقایی است به نام عبدالوهاب الطریری ایشان بلند شده رفته منطقه غدیر عکس و تصویر گرفته همه اون منطقه را نگاه کرده یک کتاب ادبی قشنگی نوشته به نام حدیث الغدیر مع سیدنا علی ابن ابیطالب فی غدیر خم این کتاب اخیرا چاپ شده صعودی هم چاپ کرده ما هم چاپ نکردیم عکسش را دوستان لا اقل بزنند ببینند حدیث الغدیر مع سیدنا علی ابن ابیطالب فی غدیر خم، تو اون مصاحبه هم که گوش کردم مجری ازش می پرسد راجع به غدیر نظرت چی است می گوید ما راجع به غدیر کوتاهی کردیم غدیر مال همه است مذهب ایشان چی است؟ وهابی است صعودی است دیگر، من یک مقدار تعبیرهای کتاب را برای شما بخوام ایشان وقتی رسید به غدیر می گوید من 18 ذی حجه و ظهر عید غدیر رفتم اونجا وقفت الغدیر اونجا ایستادم گفتم اهنا کان رسول الله گفتم پیغمبر ما اینجا بوده و اینجا پا گذاشته؟ و اهنا جلس و صلی اینجا نماز خوانده و خطبه خوانده اهذه الجبال آی کوههای اطراف غدیر من حولی آیا شما شنیدید صدای پیغمبر ما را؟ خیلی قشنگ نوشته بعد می گوید پیغمبر ما در اینجا فصلی الظهر نماز ظهر خواند ثم قام فیهم خطبهما بلند شد ثنا و حمد گفت ثم وعظ موعظه کرد و بعد فرمود ایها الناس مردم من آنچه که وظیفه ام بود به شما گفتم؟ گفت بله پیغمبر احکام ناخن گرفتن و حمام رفتن و دستشویی رفتن و آب خوردن می گوید نگاه کن جزئی ترین مسلک بعد فرمود من پایان عمرم است و روزهای آخر عمرم است ثم اخذ بیده علی ایشان نوشته بعد فرمود الستم تعلمون انی اولی بالمومنین شما که می دانید من به شما اولی هستم این اولی معلوم است دیگر حضرت نمی گوید من را دوست بدارید یعنی رهبری و ولایت من انفسهم قالوا بلی سه مرتبه بعد فرمود من کنت مولاه فعلیٌ مولاه من به همین فقط نگفتند بروید الغدیر که علامه امینی عالم شیعه نوشته نگفتند به فلان کتابی که خیلی کتاب نوشته شده اما این کتاب را آقای عبدالوهاب بن ناصر الطریری راجع به غدیر خودش رفته منطقه و این اثر را نوشته لذا اگر یک کسی مثل ابن تیمیه که خدا رحمت کند علامه امینی می گوید ابن تیمیه اصلا کار به شیعه و سنی و اینها ندارد هر کجا ببیند یک فضیلتی از اهل بیت است می گوید دروغ است بابا انصاف داشته باش غدیر یک جریانی است که در اشعار شعرا مرحوم علامه اصلا الغدیر را برای همین نوشته.
2-نکته دوم عزیزانی که برنامه ما را گوش می دهند به همه شون سلام می کنم از زاهدان گرفته تا بندرعباس و از سنندج گرفته تا گرگان و تهران و اصفهان و قم همه ایرانیان ما و همه گرایش هایی که داریم در یزد یک آقایی جلوی من را گرفت اصرار برویم منزل گفتم من منبر دارم خواهش می کنم بعد گفت من زردتشتی هستم ولی تمام برنامه های سمت خدا را دنبال می کنم و با این برنامه خودم را منطبق می کنم ما الان با همه عزیزان صحبت می کنیم یک سوال اگر کسی بگوید که آقا پس اگر غدیر با این استحکام است چرا بعداً بهش عمل نشده عملاً اتفاق دیگری افتادو امیر المومنین عملاً از اون صحنه کنار زده شد؟ ببینید دو تا شبهه اساسی یا سه تا شبهه اساسی من گفتم یک قدری می خواهم شفاف صحبت کنم در این قصه واقع شده که من اخیراً دیدم این شبکه های مجازی وهابی هم روی اینها خیلی دست گذاشتند مخصوصا شبکه هایی که دنبال القاء شبهه هستند و خیلی از عزیزان در خانه ماهواره دارند و نگاه می کنند اینها را می بینند شبهه اول می گویند صحابه پیغمبر که اون روز بودند و تبریک گفتند و حضور داشتند بعد از رحلت پیامبر این جریان را کنار گذاشتند و رفتند سراغ جریان دیگری ما هم به عملکرد اینها احترام می گذاریم به تعبیر یکی از دوستان مان سپر سازی از صحابه، صحابه بالاخره یاران پیغمبر هستند این افراد این داستان را پذیرفتند، پاسخ این است که چند نفر پذیرفتند و کی ها مخالفت کردند مگر سلمان از صحابه نیست و مگر اباذر از صحابه نیست و مگر مقداد از صحابه نیست مگر خود امیر المومنین از صحابه نیست مگر زهرای مرضیه از صحابه نیست که تا آخر زیر بار این داستان نرفت و بروید مطالعه کنید تاریخ را من خواهش می کنم دوستانی که پای گیرنده نشستید مخصوصا دانشجوها بروید مطالعه کنید تاریخ نقل می کند که چگونه جریان سقیفه شکل گرفت و چه مخالفت هایی که باهاش مبارزه شد و اجازه ندادند آقای ملایی من یک روایتی برای شما بخوانم احمد بن حنبل امام الحنابله کتابی دارد به نام مسند من عکس و تصویرش هم در موبایلم دارم منتهی اینجا نمی شود نشان داد می توانند بروند به قول خودتان جلد دو صفحه 93 می گوید امیر المومنین در کوفه سال 37 تقریبا بوده سقیفه تمام شده بود و خلفا از دنیا رفتند و حضرت رئیس حکومت شده و کوفه هم مقر حکومت ایشان بوده یا قبل از صفین بوده یا بعد صفین می گوید فقام اثنی عشر بدریا دوازده نفر از اصحاب بدر اصحاب بدر آقایان می دانند خیلی مهم هستند چون خدا ازشون تعریف کرده اینها 313 نفر کسانی بودند که کنار پیغمبر جنگیدند ما در زیارت ابالفضل می خواهیم تعریف کنیم می گویند تو ثواب بدریون دارید بلند شدند شهادت دادند گفتند ما شهادت می دهیم ما در غدیر بودیم که پیغمبر فرمود من کنت مولاه فعلی مولاه پس اینهاصحابه هستند دیگر تاریخ را ببینید آقایان این آقای بریده که قبرش هم معلوم است بزنند تصویر قبرش می آید عرض می کنم اسمش می آید بریده مثل بریده نوشته می شود ولی بُریده مسافرت بود وقتی برگشت گفت که چی شده گفتند همچین اتفاقی افتاده گفتند قرار این نبود پیغمبر فرمود من کنت مولاه فعلیٌ مولاه چرا این اتفاق افتاده ما باید این را دقت کنیم پس تصحیح صحابه صد درصد پای این داستان نبوده جوی ایجاد شد جریان غدیر فراموش شد نکته دومی که این روزها شبهه می شود و من هم آدرس دادم اینجا نوشتم خدمت تان عرض می کنم گفتند اصلا می دانید چی است جالب است اخیراً یک خانمی که اخیرا روضه های خانگی می رود و یک خانم آدمی یک زن هیئت علمی دانشگاه یک خانم عادی جلوی من را گرفت گفت حاج آقا این شبهه را من در خانه شنیدم بین زن ها گفتم عجب تا کجا پیش رفته
ملایی: شبهه مخصوص فضای علمی نیست
حجت الاسلام رفیعی: احسنتم تا اینجا پیش رفته در آنجا دارد که عرض می کنم که می گویند که خوب امیر المومنین به یمن رفته بود یک غنائمی اینها از یمن گرفته بودند بین خودشان تقسیم کردند حضرت علی هم عصبانی و ناراحت شد حضرت علی برای خدا ناراحت می شد غضب برای خدا اشکالی ندارد ازشون گفت یک کدورتی بین امیر المومنین و این اصحاب پیدا شد اومدند به پیغمبر گفتند برای این که این کدورتها برطرف شود و رفاقت ها با هم برقرار شود در منطقه غدیر همه را جمع کرد فرمود من کنت مولاه فعلی با این علی رفیق باشید و دوست باشید ولش کنید و تمام شد هر چی بوده بود آیا این است؟ من اینجا نوشتم احمد زیلی دهلان احمد زیلی دهلان باز در موبایلم دارم تصویر این را کتابی دارد به نام السیرۀ النبویه در اون کتاب می گوید این جریان اختلاف امیر المومنین با این ها در سال هشتم هجری بوده غدیر دهم هجری است اصلا هیچ ربطی به هم ندارد سه بار امیر المومنین یمن رفته بود هشتم هجری بعد از فتح مکه حجۀ الوداع این قصه گله در مدینه بوده در غدیر نبوده و در مکه نبوده دو سال قبل از جریان غدیر بود نکته سومی که در واقع اینجا مطرح است باز روی همین بحث است که خیلی هم علامه امینی بحث کرده روی کلمه مولا که از همین جا ناشی می شود شبهه سوم که اعلام کنیم به معنای دوستی و محبت که ما اعتقادمان از معنای امامت و ولایت است شواهد هم زیاد داریم و غدیر آغاز ولایت امیر المومنین و اعلامش نیست غدیر در واقع اعلام یک جریانی است که از قبل اتفاق افتاده این طبری است 310 از دنیا رفته دیدم حاج آقای حسینی قمی هم اسم بردند و گفتند هزار و خورده ای سال فاصله است کتابی دارد به نام تاریخ طبری می گوید رسول خدا بستگانشان چهل نفر جمع کرد در منزل وقتی این آیه نازل شد و انظر عشیرتک الاقربین فامیل های نزدیک ات را اول بگو من پیغمبر هستم اول غذا را خوردند به هم زدند مهمانی را به هم زدند امیر المومنین سیزده سالش بود گفت یا رسول الله چه کنم فرمود یک بار دیگر دعوت کن گفتم باز هم بهشون غذا بدهیم گفتند بده این هم معلوم می شود که جلسه بدون غذا نباشد غدیر اطعام کنند جلسه دوم پیغمبر فرمود شما که من را می شناسید چهل سال بین شما بودم من یک مقاله ای نوشتم در این قصه دادم دانشگاه کاشان مجله حدیث پژوهی اونجا چاپ بشود شاید هم شده یا می شود مال همین یوم الانظار نوشتیم که مقاله علمی و پژوهشی است و آقایان می دانند مقاله علمی پژوهشی یعنی چی یعنی به این سادگی ها پذیرفته نمی شود باید پشتوانه علمی داشته باشیم نوشتند این را اسمش هم عرض کردم مهمانی دوم را پیغمبر خودش را معرفی کرد که کی به من ایمان می آورد حضرت امیر بلند شد طبری می گوید پیغمبر فرمود ایشان خلیعه و وصی من است بیست سال بعد از واقعه غدیر یک جمع بندی کنم چرا این بحث ها را می کنید می خواهید چیکار کنید می خواهید مذهب دیگران را تغییر بدهید نه والله کاری نداریم هر کس هر دینی دارد برای خودش دارد لکم دینکم و ولی الدین باید فردای قیامت بین خودش و خدا حجت داشته باشد جلوی آقای ملایی را می گیرند روز قیامت می گویند شما چه کردی و چه مذهبی داشتی می گوید من معتقد به امامت دوازده امام هستم می گویند به چه دلیل؟ حالا یک دلیل بیاورید که اونجا گیر نکنید شما اونجا لا اقل گیر نکنید عرض می کنم که کتابی است به نام فرائد السبطین این کتاب مال جوینی است اینها را کاش زیر نویس هم می کردند
ملایی: حتما در کانال ها گذاشته می شود
حجت الاسلام رفیعی: جوینی 740 از دنیا رفته یعنی هفتصد سال پیش استاد ذهبی بوده این کتاب فرائد مال ایشان است و خیلی هم به آثار ما نزدیک است این کتاب را راجع به فضائل پیغمبرو اهل بیت نوشته فرائد جوینی، این را ایشان نوشته در اونجا من آدرس هم نوشتم اگر حالا چشمم یاری نکند مجبورم می خواستم بگویم پیر شدم
ملایی: نه حاج آقا از پیری نیست ما عینکی ها رو می گویند چون کثرت مطالعه دارند از چشم زیاد استفاده می کنند
حجت الاسلام رفیعی: عرض می کنم که جلد 2 صفحه 213 رسول خدا فرمود من سید انبیاء هستم انا سید مرسلین و علی سید الاوصیاء جوینی متوفای 730 این را به شما گفتم که گیر نکنید بعد می گوید رسول خدا فرمود انا اوصیائی بعدی اثنا عشر اولهم علی ابن ابیطالب و آخرهم القائم حجت ابن الحسن من می گویم اونجا فقط القائم است روشن تر از این؟ ما در این عالم جناب آقای ملایی صدها رقم مذهب داریم ما کاری با دیگران نداریم ما فقط می خواهیم در اینجا تغییر مذهب در دیگران ایجاد کنیم من فقط اینجا یک کلمه بگویم هر کسی باید روز قیامت برای خودش حجت داشته باشد من اگر بت پرسیدم این دلیل است اگر خدا پرستیدم این دلیلم است اگر چهار تا امام قائل هستم این دلیل من است اگر شش تا امام قائل هستم این دلیل من است اگر امام های دوازده گانه را قبول ندارم و علی را خلیفه چهارم می دانم این دلیلم است باید جوابگو باشید من این را می گویم یک غدیر واقع شده یا نه؟ بله کار پیغمبر ما بوده یا نه؟ بله وقتی همچین اتفاقی به این زیبایی پیش می آید عید هست یا نه؟ بله چه بفرمایید پیغمبر خواست بگوید به علی محبت کنید چه ما که می گوییم بگویید ولایت و امامت آیا در هر دو صورت نباید جشن بگیریم؟ چرا دیگر پس چقدر خوب است یادم است یک سال در مکه دانشمندان اهل سنت و بزرگان اهل سنت که هر سال می آیند روحانی کاروان اون موقع یکی از دوستان ما مسئول این عزیزان بودند و مسئول بعثه بود حاج آقای زمانی که الان عوض شده و یکی دیگر اونجا هست ایشان اونجا گفت امسال برعکس عمل می کنیم گفتند چی؟ گفت شما جشن بگیرید ما شرکت می کنیم دانشمندان زاهدان بودند و جای دیگر بله غدیر باید در همه جا تبریک و جشن باشد چه شما بفرمایید مولا به معنای محبت است و آقا پیغمبر ما بالاخره در مقابل صدها نفر و هزاران نفر این مطلب را فرموده یا نه؟ و چه بگویید که ما لذا این نکته ای بود که من خواستم راجع به غدیر محضر شما عرض کنم نمی دانم فرصت هم هست؟
ملایی: بله فرصت است من یک استفاده ای کنم از فرصتی که در اختیارمان است با اجازه شما و بینندگان عزیز دو تا نکته سریع بگویم بعد برویم سراغ بحث، شما این کتاب را دیدی؟
حجت الاسلام رفیعی: بله حاج آقای فرحزاد به من دادند کتاب خوبی است
ملایی: دوستان نمی دانم کدام دوربین می تواند یک بسته ازش بدهد غدیر برترین پیام آسمانی این کتابی است که شما بینندگان گرامی به عنوان هدیه از طرف برنامه سمت خدا می توانید داشته باشید و یک کم نور می افتد روی جلدش الان بهتر پیداست غدیر برترین پیام آسمانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فرحزاد عزیز اگر می خواهید تهیه کنید کتاب را پیام بدهید به برنامه خودتان 20000303 کتاب خیلی خوبی است من چند روزی امانت پیشم است این کتاب را با اجازه حاج آقای فرحزاد اگر زورم برسد زنگ می زنم به آقای فرحزاد و نگه می دارم اگر هم نشد که تقدیم کنم نکته دومی که ثبت نام فرزندان غدیر از فردا در برنامه سمت خدا اتفاق می افتد طرحی که خودتان می دانید هجدهم هر ماه است کسانی که دوست دارید از تسهیلات برنامه سمت خدا برای درمان ناباروری زوج های نابارور بهره مند شوید لطفا به کانال های برنامه مراجعه بفرمایید و بحث بعدی که در فرمایش حاج آقای حجت الاسلام رفیعی آمد و هزار و هزار بار باید بگوییم ارزش و فضیلت اطعام غدیر است هر اندازه که از دستمان بر می آید خواهش می کنم آقای حجت الاسلام رفیعی یک حدیث و نکته ای راجع به فضیلت اطعام و ویژه بگویند و منتقل شویم به بحث دعای مکارم الاخلاق دوازده را اگر ارسال بفرمایید بیست هزار و سیصد و سه قصه مشارکت در اطعام غدیر هم برایتان اونجا روان و روشن توضیح داده می شود زیر نویس ها را دقت بفرمایید قم هستیم سمت خدا با حاج آقای حجت الاسلام رفیعی حاج آقا اطعام غدیر خودتان اطعام می دهید یا جایی سخنرانی دارید؟
حجت الاسلام رفیعی: بعضی از عزیزان بانی شدند دو هزار غذا بنده هم نمکی بر این آتش قرار دادم و در واقع وظیفه توزیعش را که گفتیم بین طلاب و خانواده های خارجی شان که در اینجا هستند جامعۀ المصطفی انشاالله این کار خواهد شد مومن باید زرنگ و کیث باشد آقای قرائتی می فرمودند رفتم استخر گفتند بپر تو آب گفتم صبر کنید برای چی بیخودی بپرم تو آب بگذار نیتی کنم به نیت همه غسل های مستحبی که ازم فوت شده در این هفتاد سال قربۀ الی الله پریدم زیر آب پس بگذار وقتی می آیم بالا ثواب صدها غسل مستحبی یک وقتی عرفه و جمعه بوده نتوانستم مومن باید زرنگ باشد اطعام که خوب است این را غدیر انجام بدهید به منزله اطعام 124 هزار پیغمبر است آزادی زندانیان که خوب است اینها را غدیر انجام بدهید که ثوابش چند برابر بشود من بارها عرض کردم جناب آقای ملایی دیشب هم نائب الزیاره شما حرم امام رضا تو صحن پیامبر اعظم گفتند، گفتند که خیلی از این کارهایی که ما در نوروز بردیم و اشکالی هم ندارد ما با نوروز مخالف نیستیم باید سر جای خودش باشد باستانی و سنتی است و از قدیم بوده حضرت امام از همان اول که آمدند مخالفتی نکردند و خودشان هم لباسنو پوشیدند و منظم و مرتب تبریک گفتند.
اما مبنای روایی ندارد اونجا اما در غدیر مبنای روایی دارد اطعام، هدیه دادن، عطر دادن، شاد کردن کودکان، تبسم، اینها تمام چیزهایی است که من اجازه می خواهم دو تا عبارت از مقام معظم رهبری راجع به غدیر بخوانم ایشان در این سال هایی که درباره غدیر صحبت کردند اگر مجموعه اینها جمع بشود یک کتاب می شود و تحلیل خوبی می شود من همیشه در بحثی که دارم سعی می کنم در سایت و کانال شان فرمایشات ایشان را ببینم راجع به اون موضوع انصافا جناب آقای ملایی در هر زمینه ای وارد می شوی نکته قابل توجهی ایشان دارند ببینید اگر آن روز امت اسلامی نسل پیامبر را درست و حقیقی درک می کرد و دنبال علی ابن ابیطالب راه می افتاد این ترتیب بند استمرار پیدا می کرد و بشریت به آن نقطه ای می رسید که امروز نرسیده یعنی اگر غدیر را پذیرفته بودند طبیعتا بعد می شد امام حسن نه امامت امامت به جای خودش است اداره حکومت ما امامت امیر المومنین را از آغاز می دانیم بلکه معتقد هستیم تا صورت امکان جهان بود علی بود اما اگر اجازه داده بودند امام صادق در رأس باشد امام باقر در رأس باشد انتخاب درست شده بود بشریت به نقطه ای می رسید که امروز نرسیده در بخش دیگری مسئله غدیر جزو مسائلی است که فکر کردن پیرامون آن امروز به جامعه اسلامی ما و مردم و کشور ما کمک می کند راه درست را گم نکنند این چی می خواهد بگوید؟ آقا غدیر که تمام شده نمی خواهیم دوباره این حادثه را برگردانیم من و شما پنجاه تا و صد تا کتاب بنویسیم اون اتفاق افتاد امروز می گوید راه را گم نکنند امروز شما نگاه کنید در کشورهای اسلامی سرپرستی با کی است و اداره با کی است و کی دارد خط می دهد من دیشب باز در مشهد گفتم شما این داستان فلسطین را ببینید این داستان فلسطین یمن، لبنان، عراق، ایران، چهار مجموعه شیعی کمک می کنند کو کمک اردن و عربستان اینها انسان نیستند حتی در داخل خود ما انسان می بیند گاهی خیلی از شخصیت ها و بزرگانی که به اندک چیزی اظهار نظر کردند در اغتشاشات و حوادث فریاد و داد زدند و فضای مجازی ایجاد کردند امروز در مقابل کودکی که دیروز در بغل مادرش تیر خورد و شهید شد چه کردند؟ سکوت کردند چهل هزار این همه کودک و نوجوان لذا آقا چرا می فرماید به درد امروز ما می خورد که امروز ما ولایت نانیاهو را نپذیریم اینها پذیرفتند یک گذرگاه را باز نمی کنند از ترس نتانیاهو این نکته دوم.
مطلب سوم از ایشان است حقیقتا مسلمانان عالم می توانند از همین حادثه غدیر وسیله ای برای رشد و هدایت وافی و کامل همه جهان اسلام پیدا کنند هیچ کس هم من اولش گفتم هیچ کس هم وقوع این حادثه را در صدر اسلام منکر نشده است نمی تواند منکر شود مگر کسی غرض داشته باشد خدا رحمت کند آقای مطهری را می فرمود غدیر رمز وحدت است این ور اون ور نزنید علی حالا چشم ما بگویید محبت علی چه ما بگوییم امامت علی من هی تاکید می کنم این دو تا دیدگاهی که هست الان ما نمی خواهیم دو تا دیدگاه را مورد بحث قرار بدهیم در لجنه های علمی باید مورد بحث قرار بگیرد می نشینند دانشجوها و اساتید مختلف گفتگو کنید خدا رحمت کند علامه سید شرف الدین 112 تا نامه رد و بدل کرد با شیخ سلیم در مصر چاپ شده دیگر کتاب المراجعات را دوستان بخوانند یا شب های مرحوم سلطان الواعظین المراجعات با تحقیق چاپ شده خیلی روان اونها در لجنه های علمی باید بحث بشود بحث فنی است ما بحث عمومی کوچه و خیابان را داریم که این حادثه باید تبدیل بشود به یک جشن فراگیر بین همه فرقه های مسلمان.
ملایی: حاج آقا من بحث را دوباره بردم این سمت و شما فرمایشات نازنین آقای خانه ای حفظه الله تعالی برایمان را گفتید دیگر وقت رسید به زمان تلاوت قرآن بگذارید برای هفته آینده به نظرم کاممان شیرین است به نام امیر المومنین است و انشاالله چند تا دعا به حق امیر المومنین خدا را قسم بدهید برایمان بشود حسن ختام و بعد انشاالله محضر بینندگان و شنوندگان عزیز خواهیم بود با تلاوت صفحه 108 سوره قرآن جالب است آیاتی که بر حسب اتفاق الان در سمت خدا دارد خوانده می شود آیات سوره مائده است و دقیقا الیوم اکملت لکم دینکم فکر می کنم امروز است یا فرداست.
صفحه108 قرآن کریم
حجت الاسلام رفیعی: در قرآن کریم چند جا داریم نعمت تمام شد یکی در فتح مکه است و یکی در تغییر قبله است و یکی در بحث وضو در همین مائده آیه شش راجع به وضو است همان نگاه کنند آیه شش است سوره مائده اگر اشتباه نکنم می گوید اگر آب پیدا نکردید لیتمموا سعید تیمم کنید بعد می گوید نعمت بر شما تمام شد آب نیست با خاک در تغییر قبله هم می گوید نعمت تمام شد خودتان قبله پیدا کردید در فتح مکه می گوید نعمت تمام شد انافتحنا لک فتحا مبینا اما تنها جایی که سه تا کلمه دارد اتممت و اکملت و رضیت در مورد غدیر است
ملایی: دو تا دعا حاج آقا
حجت الاسلام رفیعی: خدایا به حق امیر المومنین علیه السلام قسمت می دهم ما و نسل ما و خاندان ما را با محبت اهل بیت اش زنده بدار و بمیران خدایا شر تمام دشمنان اسلام و دین و پیامبر و اهل بیت به ویژه این صهیونیست ها را به خودشان برگردان.
ملایی: خیلی ممنون آقای حجت الاسلام رفیعی شما که روز عید غدیر خم ظاهرا جایی هستید من ناهار می روم خدمت آقای فرحزاد ایشان پرچم دار غدیر هستند آقای فرحزاد خیلی ممنون و متشکرم خانم ها و آقایان بینندگان جان و شنوندگان گرامی متشکر از همراهی تان با برنامه خودتان و التماس دعا و خدا نگهدار.