اپلیکیشن شبکه سه
دریافت نسخه اندروید

مشاهده محتوا

1402-11-24-حجت الاسلام ماندگاری-جایگاه قرآن در زندگی انسان ( امامت و پیش فرض ها و بایدهای آن )

شریعتی: بسم الله الرحمن الرحیم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم. دنیا که نیست محشر کبراست بی حسین دنیا چقدر بی سرو بی‌پاست بی حسین، از قلب من نپرس که خون است تا ابد، از چشم من مپرس که دریاست بی حسین. اصلاً اگر حسین نباشد کدام عشق دل خون لخته‌ایست که غوغاست بی حسین. بسم الله الذی خلق الحسین. به نام خداوند بزرگ و مهربان آغاز می‌کنیم برنامه سوم شعبان را به همه مخاطبان عزیزم سلام می‌کنم و عید مولای آقایمان مولایمان سید الشهداء علیه الصلاه و السلام را تبریک می‎گویم. آرزو می‌کنم عیدی امروز ما انشاا... زیارت حضرت باشد، هوای بین الحرمین را نفس بکشیم و بر همه شما انشاا... مبارک باشد. به سمت خدای امروز خیلی خیلی خوش‌آمدید، حاج اقای ماندگاری سلام علیکم عیدتان مبارک خیلی خوشحال هستیم که خدمت شما هستیم.


حجت الاسلام ماندگاری: سلام علیکم و رحمت الله. اعوذبالله السمیع العلیم من الشیطان الرجیم. بسم الله الرحمن الرحیم اللهم صل علی فاطمه وابیها و امها و بعلها و بنیها وسرمستوئده فیها به عدد ما احاطه به علمه. من هم خدمت شما و همکاران خوب این برنامه، بینندگان عزیز شبکه افق، شبکه سه ، شبکه جهانی ولایت، شنوندگان عزیز رادیو معارف و همه مخاطبان عزیز عرض سلام و ادب و احترام و تبریک میلادهای نور ماه شعبان را داریم میلاد اقاجان مان امام حسین قمر منیر بنی‌هاشم ابوالفضل العباس وآقا سید الساجدین زین‌العابدین علی ابن الحسین . ویژه به پاسداران عزیز، روز پاسدار را
شریعتی: بله روز پاسدار هم هست.
حجت الاسلام ماندگاری: به جانبازان عزیز روز جانباز را، به آزادگان عزیز روز آزادگان را تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم خدا به آبروی مولودین ماه شعبان فرج آقاجانمان امام زمان را عیدی بر شیعیان وبشریت امضاء بفرماید
شریعتی: انشاا.. دعای سلامتشان را بخوانیم
حجت الاسلام ماندگاری: اللهم کن لولیک الحجه ابن الحسن صلواتک علیک و علی آبائه فیهاالساعه و فی کل ساعه ولی و حافظا و قاعداً وناصرا و دلیل و عینا حتی تسکنه عرضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. و امنن علینا به رضاه و حبلنا رأفته رحمته و دعائه و خیره . دسته گل صلواتی را شادباش قلب نازنین حضرت محضر امام زمان هدیه می‌کنیم.
شریعتی: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. چقدر خوب است آدم امام حسین دارد. یعنی اصلاً دنیای بدون حسین را من نمی‌توانم تصور بکنم.هستی بدون سید الشهداء علیه الصلاه والسلام خالی وتنهاست و انشاا.. سایه لطف او بر همه ما مستدام باشد. برای مشارکت در قربانی ماه شعبان همه شما دعوت هستید به زیر نویس‌ها می‎‌توانید دقت کنید به سایت ما می‌توانید مراجعه بکنید به کانال ما در سروش، ایتا و بله می‌توانید مراجعه بکنید صدقات و هدایا و نذوراتتان را دوستان می‌پذیرند و انشاا.. به دستان افراد عزتمند و آبرومند خواهند رساند خدا از همه شما به بهترین وجه قبول بکند انشا. خدمت شما هستیم بحث‌تان را با دل و جان خواهیم شنید.
حجت الاسلام ماندگاری: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله بحث ما قراردادهای قرآنی با خدای تبارک و تعالی بود. قرارداد مدرسه تربیت، قرارداد استفاده از قرآن و عترت را، قرارداد اقتصادی را و قرارداد نصرت الهی را الحمدالله تا اینجا خدمت بینندگان و شنوندگان عزیز تقدیم کردیم و امیدوارم که مادعا می‌کنیم همه الحمدلله متوجه شوند و عمل کنند آنها هم دعا بکنند که ما خودمان هم اهل عمل باشیم انشاا. ولی مطمئن باشند که این داروها مطمئن مطمئن مطمئن که همه عزیزان همیشه می‌گویند صدق‌اله العلی العظیم . قراردادی که امروز می‌خواهم به مناسبت میلاد امام حسین و میلاد اعیاد شعبانیه محضر عزیزان خودم تقدیم بکنم قرارداد امامت است. خدای تبارک و تعالی یک قراردادی را در قرآن معرفی کرده است، ما اگر سه تا پیش فرض این قرارداد را باور بکنیم. خدای تبارک وتعالی می‌گوید این دنیا، تاریک است. پس شما چه چیزی لازم دارید؟ نور لازم دارید. نور را هم آقای شریعتی پشت سر نمی‌گیرند، نور را جلو می‌گذارند. دیدید معدنچیان عزیز و زحمتکش این نور چراغ قوه جلوی کلاهشان است.
شریعتی: بله که جلو را ببینند.
حجت الاسلام ماندگاری: روشن بکند. خدای تبارک و تعالی پیش فرض اول فرموده که این دنیا ظلمت است. بعد حتی یک آیه دارد ظلماتهم بعضها فوق بعض. ظلمت‌های تو درتو است. در صلوات ماه شعبان هم که توصیه می‌کنم عزیزان حتماً در کانال اعمال ماه شعبان را عزیزان متذکر بشوند صلوات شعبانیه که ظهرها خواندن آن مستحب است، مناجات شعبانیه، ذکرهایی که در ماه شعبان است. صلوات، لااله الاالله، تسبیحاتی که گفتند گفته بشود. احساس می‌کنم معامله‌های خیلی ارزانی از یک جهت است. کم خرج است یک زبان می‌خواهد تکان بخورد. حیف است از این معاملات استفاده نکنیم. پرانتز بسته. در صلوات ماه شعبان بند دوم آن می‌گوییم اللهم صل علی محمد وال محمد و الفلک الجاریه فی اللجج القامیه . نمی‌دانم بینندگان عزیز تا حالا در موج گیر کرده‌اند یا خیر. خدا نکند. خیلی سخت است. موج زمانی که انسان در آب قرار می‌گیرد درتاریکی هم هست. موج‌های تو در تو که روی کله انسان می‌آید،برای همین می‌گویند مرتب انسان پایین وپایین تر می رود ودیگر نمی‌تواند خودش را نجات بدهد. در این صلوات که از لسان امام معصوم به ما رسیده است می‌گوید دنیا مثل دریای طوفانزده موج های تاریک تو در تو است. پس این دنیا تاریک، این پیش فرض اول است. در تاریکی ما نور لازم داریم. یک، این دنیا میدان مین است. در میدان مین ما چه لازم داریم راهنما لازم داریم، راهنما هم باز همه فیلم اخراجی‌ها را دیده‌اند. آن عزیزی که نقش شهید مجید سوزوکی نازنین را بازی می‌کند جلو می‌رود و همه پایشان را جای پای او می‌گذارند. باز در همین صلوات می‌گوییم الفلک الجاریه فی اللج القامره یامن من رکبها. و یغرغ من ترکها المتقدم لهم مارق و المتاخر عنهم ذاهب و لازم لهم لاحق. یعنی درست پشت سر راهنما باید حرکت کرد. پس پیش فرض اول دنیا تاریک است، پیش فرض دوم دنیا میدان مین است. پیش فرض سوم مقاصد متنوع و متعدد است. آدم نمیداند کدامش اصلی است و کدامش قلابی است. خیلی دقیق است. من الان آیه آن را می‌خوانم. اینکه یک بار آیات را خوانده‌ایم  یحسبون انهم یحسنون صنعا. گمان می‎‌کند که مقصد را پیدا کرده است.
شریعتی: فکر می‌کند که راه را پیدا کرده است
حجت الاسلام ماندگاری: یحسبونهم علی شیء یحسبون انهم مهتدون. سه بار این تعبیر یحسبون در قرآن آمده است.
شریعتی: اینها ظن و گمان ما است.
حجت الاسلام ماندگاری: یحسب الظمئان مائا. فکر میکند سراب آب است. الان یک اصطلاحی را من چند روز پیش در یکی از فضاهای مجازی شنیدم. می‌گفت مگر شما روحانیت نمی‌گویید می‌خواهیم به بهشت برویم از گل و بلبل و خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها و لذت‌ها، حتی از همسران لذت ببریم. ما همین جا را بهشت کردیم. این فکر می‌کند این همان است. نمیداند این هم ظاهری است و هم موقت است و هم اصلاً عمق آن را ندارد. مگر ما حیوان هستیم که لذتمان فقظ شهوت و شکم باشد که بگوییم اینجا نخوریم که برویم آنجا بخوریم. بخور بخور راه بیندازیم. نه، لذت بهشت یک چیز دیگری است. همه عزیزان شنیدند که شهدای عزیز را در عالم رؤیا دیده‌اند اگر خواب مطابق این آیه قرآن نباشد من نمی‌گویم. گفتند آنجا چه خبر است، گفتند ما اینجا لذتمان این است که دور امام حسین می‌نشینیم و همه ما به قد و بالای ابی عبدالله نگاه می‌کنیم.
شریعتی: بهشت من تماشای حسین است.
حجت الاسلام ماندگاری: این آیه کدام آیه است؟ آیه 69 سوره نساء. و من یطع الله والرسول فاولئک مع الذین ان عم الله الیهم من انبیین و الصدیقین والشهداء والصالحین و حسن اولئک رفیقا. بهشت ما این است که این طرف نگاه می‌کنم حضرت زهرا سلام الله علیها، آن طرف نگاه کنم حضرت ابی‌عبدالله الحسین سلام الله علیها. این بهشت است. خوردنی و آشامیدنی می‌خواهم چکار کنم. اگر آن باشد در دنیا هم که وجود دارد. بله خدا برای اینکه فهم ما با این دنیاست می‌گوید آنجا جنات تجری من تحت الانهار. ارب و ترابا. تعابیر دنیایی را خدا برای فهم ما می‌گوید از باب لقد یسرن القرآن للذکر . برای اینکه ما بفهمیم بابا آنجا از این نوشیدنی حرام دست بردار، آنجا بهترین نوشیدنی به تو می‌دهیم. از این خوردنی حرام، از این دیدنی حرام، از این پوشیدنی حرام دل بکن، آنجا بهترینش را به تو می‌دهیم ولی لذت آنجا فقط خوردنی و پوشیدنی و دیدنی و نوشیدنی نیست.
شریعتی: اینها را گفته‌اند تا ذهنت نزدیک شود.
حجت الاسلام ماندگاری: ذهن ما نزدیک بشود. لذت آنجا و رضوان من الله اکبر. به مقام قرب الهی برسید. آن لذت است حالا پس سه تا پیش فرض قرارداد امامت دارد. خدا در قرآن می‌فرماید دنیا تاریک است، شما نور لازم دارید، دنیا میدان مین است، شما
شریعتی: بلد را
حجت الاسلام ماندگاری: بلد راه لازم دارید. مقاصد اصلی و فرعی به صورت مخلوط است. حجاب دارد. یکی باید بیایید برای شما این حجاب ها را عقب بزند و شما مقصد اصلی را پیدا بکنید. برای این سه تا خدای تبارک و تعالی امام گذاشته است. گفت یک قرارداد می‌نویسم اگر این سه قاعده را راجع به این امامان رعایت کردید، هم در نور حرکت کردید و هم به مین برخورد نمی‌کنید، بچه‌های ما خیلی مین را خنثی می‌کردند. الان قشنگ می‌گویم. چه شکلی می‌شود مین‌های دنیا را خنثی کرد همانی که حاج قاسم سلیمانی بگذارید همین جا ایشان را یاد بکنیم.
شریعتی: رحمت الله
حجت الاسلام ماندگاری: فرمود چقدر قشنگ می‌شود تهدید ها را به فرصت‌ها تبدیل کرد. ثروت یک مین است شهرت یک مین است، شهوت یک مین است، قدرت و ریاست یک مین است، ولی اگر کسی بتواند آن را خنثی کند استفاده درست ببرد. استفاده آموزشی ببرد، ما وقتی زمان جنگ مین‌ها را خنثی می‌کردند چاشنی آن را در می‌آوردیم خرج آن را هم در می‌آوردیم این مین  تبدی به یک ابزار آموزشی می‌شد. چقدر قشنگ می‌توانند پولدارها به همه مردم نشان بدهند که می‌شود پولدار شد و وابسته نشد . این همانی است که مین را خنثی کرده است. چقدر قشنگ مسئولین می‌توانند به همه نشان بدهند. این جمهوری اسلامی یک امتحانی بود یک عده این کار را کردند یه عده هم نکردند. چقدر قشنگ می‌توانند بگویند آدم به پست نخست وزیری برسد رئیس جمهوری ولی باد نکند این مین منفجرش نکند مست بشود. آن را خنثی بکند به همه بگوید بیان نورانی آقاجانمان امیرالمومنین که این پست‌ها از آن کفش پاره ارزش‌اش کمتر است. خدا رحمت کند علامه مصباح یزدی
شریعتی: رحمت الله علیه
حجت الاسلام ماندگاری: رضوان الله تعالی علیه . چندین بار این تعبیر را از نهج البلاغه می‌فرمودند. که این دنیا یا پست‌های دنیا از آب عطسه بز زکامی تعبیر ایشان خیلی می‌گفتند دیگر بز چیست که عطسه‌اش و آب بینی او زکامی هم باشد. این دنیا ارزش کسی است که این مین را خنثی کرده است. حضرت درمورد دنیا چه فرمود:غری غیری.
شریعتی: برو غیر من را فریب بده.
حجت الاسلام ماندگاری:تو نمیتوانی من را فریب بدهی ولی امروز بعضی ها با پنجاه هزارتومان هم منفجر شده‌اند. با پنجاه هزار تومان دین شان را می‌فروشند. با یک میلیون تومان شهادت دروغ می‌دهند. یک میلیون تومان آدم را منفجر کند؟ حالا خدا وجود نازنین مثل امام حسین، مثل چهارده معصوم، مثل 124 هزار پیامبر را برای ما گذاشته است گفته است اولا اینها نور هستند. الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور. اینها نور هستند. حالا اینکه الله ولی الدین آمنوا خوب این آیه 55 سوره مائده هم کنار آن میاید. انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا. الذین یقیمون الصلوه و یؤتون الزکوه و هم راکعون. علاوه بر اینکه خدا نور است پیغمبر هم نور است. امامان هم نور هستند. با این صریح قرآن هنوز روایت نخواندیم. صریح قرآن است. شیعه و سنی می‌گویند مصداق این آیه بعد از خدا و رسول اهلبیت علیه السلام هستند. امیرالمومنین و اهلبیت هستند.
شریعتی: مثل نوره کمشکات
حجت الاسلام ماندگاری: خود امام زمان که مصداق نور است می‌فرماید فالحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی روات حدیثنا. فانهم حجتی علیکم به انا حجت الله . الراد علیهم کالراد علینا. کسی که این نو ر را پس بزند گویا نور اهلبیت را پس زده است. پس خدا برای اینکه این دنیای تاریک برای ما روشن بشود نور برای ما گذاشته است . قرآن نور است امام حسین نور است، اهلبیت و ولایت نور هستند. ذکر نور است عبادت نور است. خدمت نور است. آن داستان عباسقلی خان را همه بلد هستند. داشت به بچه‌اش وصیت می‌کرد. بچه‌اش هم فانوس به دست گرفته بود کاروانسرایی در مشهد داشت. گفت این کاروانسرا را بعد از مرگ من خراب کن مدرسه برای شاگردان مکتب امام صادق سلام الله علیه درست کن. بچه، خیلی بچه فهمیده‌ای بود. خدا از این بچه‌های فهمیده به آنهایی که بچه ندارند، آنهایی که کم دارند و آنهایی که دارند از این بچه‌های فهمیده خیلی زیاد عنایت کن.
شریعتی: الهی آمین.
حجت الاسلام ماندگاری: بچه آهسته این فانوس را پشت سر بابا برد. بابا به او گفت پسرم برای چه همچنین کاری کردی؟ گفت بابا می‌خواستم از تو بپرسم نور پشت سر به چه دردی می‌خورد. این وصیت تو نور است من تازه بعد از تو انجام بدهم  نور پشت سر می‌شود.
شریعتی:نور باید جلوی راه باشد.
حجت الاسلام ماندگاری: اینجا دیگر من  به این داستان اضافه می‌کنم. که بگوییم چه بسا بچه‌هایی که وصیت نامه را بابارا چکار کردند، پاره کردند. گم کردند. در چاه انداختند به ما چه؟ اینجا آن روایت نورانی پیغمبر اکرم صلوات الله علیه  را اضافه می‌کنم که بارها در این برنامه خوانده شده است. که حضرت کسی که طبق طبق خرما خیرات کرده بود وصیت کرده بود یک دانه را با دست مبارک برداشتند. نور است دیگر. فرمودند این وصیت‌ حالا تعبیر من است، این را اگر خودش می‌فرستاد ارزش یک دانه خرما را به دست خودش می‌فرستاد از این همه نوری که از پشت سر فرستاده بیشتر است. حالا خدا در این دنیای تاریک برای ما نور گذاشته است. امام حسین نور است. آفریقا را روشن کرده است. آمریکا را روشن کرده است، گاندی هند را روشن کرده است. دلهای همه عالم را روشن کرده است، آقای شریعتی شما در اربعین بوده‌اید شیعه می‌آید، اهل سنت می‌آید، مسیحی می‌آید، کلیمی می‌آید، ارمنی می‌آید، لائیک می‌آید، امام حسین  با دل‌های مردم چه کار کرده است.
شریعتی: جاذبه‌ای که اینها رو می‌کشاند.
حجت الاسلام ماندگاری: این آهنربای حسین سلام الله علیه این نور ابی عبدالله الحسین شما هرجای نور جذابی ببینید همه سروقت آن می‌روند
شریعتی: جذب آن می‌شوید.
حجت الاسلام ماندگاری: امام حسین نور است که خدا به ما داده است. آدم با این نور باز هم در تاریکی حرکت کند به خودش ظلم نکرده است؟
شریعتی: ان الحسین مصباح الهدی.
حجت الاسلام ماندگاری: مصباح الهدی و سفینه النجاه
شریعتی: چراغ هدایت هستند.
حجت الاسلام ماندگاری: خدا می‌گوید من برای تاریکی شما نور گذاشتم. ولایت و امامت نور شماست. هرکس از این نور استفاده نکند به خودش ضرر زده است به نور ضرر نزده است. حضرت آیت الله جوادی آملی یک موقعی درس می‌فرمودند منکر خورشید، منکر خودش شده است، منکر خورشید که نمی‌تواند باشد. خورشید دارد نورافشانی‌اش را می‌کند. امام حسین دارد نورافشانی‌اش را می‌کند. امام حسین دارد 1400 سال است درعالم ، چرا می‌گویم 1400 سال، از خلقت حضرت آدم دارد نورافشانی می‌کند. حضرت أدم را امام حسین توبه داد. حضرت آدم را توبه داد. فتلقی آدم ربه اگر تعبیر را درست بگویم
شریعتی: کلمات
حجت الاسلام ماندگاری: به حضرت آدم نور داد. حضرت در تاریکی افتاد. فعسی آدم ربه فقوا . درتاریکی افتاد. هر کسی گناه بکند در تاریکی می‌رود. و این نور اینقدر زیباست کسی هم که خودش در تاریکی می‌افتد باز این نور میرود دستش را می‌گیرد. من در تاریکی بیفتم من باید دنبال نور بگردم این نور دارد دنبال من می‌گردد. در رابطه با حر می‌گویند: ما تو را دادیم پای آمدن     ما تو را دادیم دست در زدن  توبه را ما یاد آدم داده‌ایم
اینها چه کسی هستند/
شریعتی: که همه چیزش را برای همین دست گرفتن داد.
حجت الاسلام ماندگاری: گفت خیلی عجیب است. من گاهی وقت‌ها شب عاشورا تعبیر را می‌گویم این هم برای بینندگان یادگاری باشد. شب عاشورا وقتی منبر می‌روم می‌گویم معروف است که امام حسین (ع) برای سه تا کار از دشمن مهلت خواست. معروف است. عصر تاسوعا به ابوالفضل العباس سلام اله علیهما فرمودند برو از این قوم برای من مهلت بگیر برای چه؟ برای نماز و قرآن و مناجات. من می‌گویم یک کار دیگر هم بود یک چیز دیگر هم بود. ولی در تاریخ ننوشتند. دل من می‌گوید این خبرچهارم هم بود. می‌پرسند چه بود؟ می‌گویم امام حسین شب عاشورا نشست دعا کرد توبه حر برگردد. دوست نداشت حر در تاریکی بسوزد. گم بشود. چرا چون به مادرش زهرا احترام کرده بود.
شریعتی: یک شب دیگر وقت بگیر تا حر هم به ما بپیوندد.
حجت الاسلام ماندگاری:حر هم برگردد. من همیشه شب عاشورا می‌گویم آی جوان ها بیایید به امام حسین بگویید نمی‌شود دعا کنید ما هم برگردیم. آی پدر مادرانی که اشک می‌ریزید و می‌گویید بچه‌ام نماز نمی‌خواند دینش را کنار گذاشته است. حجابش را کنار گذاشته است. بیایید دعا کنیم بیایید امروز به امام حسین بگوییم دعای آقا عیدی ما به حق ابوالفضل‌ات ، دعا کن بچه‌ام برگردد. ما نان حلال به او دادیم. خیلی پدرمادرها می‌آیند و می‌گویند حاج آقا به خدا نان حلال به او دادیم دستش را گرفتیم بردیم مسجد، بسیج بوده ،راهیان نور میامده هیات میامده، منتها الان همه چیز را کنار گذاشته است. اشک می‌ریزد. یاد آن داستانی افتادم که یک نفر آمد محضر امیرالمؤمنین گریه می‌کرد آقا من عاشق شما هستم بچه‌ام دشمن شماست. حضرت فرمودند: می‌شود اورا یک جایی سر راه من بیاوری. روایت آن موجود است. با دوتا از رفقایش اسب سوار آمدند از جایی که امیرالمومین عبور می‌کند آنها هم عبور کردند و جسارت هم کردند. حضرت یک نگاه ولایتی کردند. دروجودش تصرف کردند. نور است دیگر. نور وقتی در یک جایی برود آنجا را روشن می‌کند. قلبش را روشن کردند فهمید علی معدن نور است معدن رحمت است و رحمت الموصوله است. از اسب به زمین افتاد، به روی قدم‎های امیرالمومنین جهت معذرت خواهی افتاد. همان طور که حر افتاد. همان طور که چندین نفر افتادند. به قدم‌های اهلبیت برای معذرت خواهی افتادند.پدر خوشحال شد. حضرت یک نگاهی کردند، خوب شد؟ من همیشه بعد از دعای ندبه‌هایم می‌گویم، می‌گویم به امام زمان بگویید یا ابن الصراط المستقیم تو هم پسر همان آقا هستی. می‌شود یک نگاه ولایتی به دل ما بکنی. به دل بچه‌هایمان، به دل مسئولین ما. به دل پولدارهایمان ، به دل جمال‌دارهایمان، بعضی‌هاپایشان رفته روی مین جمال و زیبایی، منفجر شدند می‌شود یک نگاهی به آنها بکنی، دلمان می‌سوزد که اینها  بی‌حیایی می‌کنند. بعضی‌ها پایشان رفته روی مین ثروت، دارند مستی می‌کنند، آقا می‌شود یک نگاهی به آنها بکنی؟ تو رسول ترک را نگاه کردی، حر را نگاه کردی طیب حاج رضایی را نگاه کردی، شاهرخ ضرغام را نگاه کردی،
شریعتی: یا توانا استغفر لهم
حجت الاسلام ماندگاری: بیا یک نور به قلب اینها بتابان. اینها قلبشان روشن بشود فطرت اقای شریعتی پاک است. فطرت الله اللتی فطرالناس علیها. قلب هرکسی این حجاب‌ها به کنار برود حتما نور خدا و اهلبیت را می‌بیند. والتماس کنیم یا ایهالعزیز واحسناو احسن السر. پدرمادرها خواهش می‌کنم امروز بنشینید اگر یک کمی نماز امام حسین سخت است می‌ترسم معرفی کنم یک کمی سخت است ولی اگر بتوانند بخوانند خیلی عالی است. عزیزان اگر می‌توانند زیر نویس کنند. نماز ابی عبداله الحسین . اخر نماز صورتتان را روی خاک بگذارید مادر پدر دعای پدر مادر مستجاب می‌شود چون خیلی افراد التماس دعا می‌گویند. پسرم دخترم خواهرم ، بچه می‌آید می‌گویدپدرم .بچه می‌آید می‌گوید مادرم دارد گناه می‌کند. مادرم نمازش را کنار گذاشته است، حجابش را کنار گذاشته است.
شریعتی: چقدر این دلسوزی‌ها قشنگ است.
حجت الاسلام ماندگاری:اینقدر دلم کیف می‌کند این بچه‌ها را این شکلی می‌بینم.. برای پدرش، برای مادرش برای عمو، برای خاله، برای دایی و می‌بینیم دارد گریه می‌کند.
شریعتی: این نگرانی یعنی ما هنوز زنده‌ایم داریم نفس می‌کشیم.
حجت الاسلام ماندگاری: خیلی قشنگ است. بعد به امام حسین بگوییم تو نوری تو سفیه النجاه هستی تو مصباح الهدا هستی آقا ما سابقه شما را هم داریم. شما حتی یکی می‌گفت که آقا شما دست بدتر از ما رو هم گرفتید  ما که . من می‌ترسم این را بگویم ولی می‌گویم آقا ما که سر راه شما را نگرفتیم حر سر راه شما را گرفت. حر دل زینبت را لرزاند. ولی شما دستش را گرفتی. ما هرجا روضه مادرت بوده آمدیم. هرجا مجلس شما بوده آمدیم. ما هم عیدی می‌خواهیم .
شریعتی: فاطمیه سیاه پوشیدیم.
حجت الاسلام ماندگاری: ما هم عیدی می‌خواهیم آقا. هرکس گرفتار است امروز دست آقا را بگیرد. و واقعاً استاد بزرگواری داشتیم می‌گفت گداهای زرنگ در شادی می‌آیند گدایی می‌کنند. می‌گوید حالا که شما شادید من را هم شاد کنید. امروز بیا به حضرت زهرا بگو شما شادید من را هم شاد کنید.
شریعتی: و امشب که شب باب الحوائج است.
حجت الاسلام ماندگاری: بگو امیرالمومنین شما امشب با آمدن ابوالفضل و حسین‌تان شادهستید ما را هم شاد کنید. ما دنیا از شما نمی‌خواهیم هدایت بچه‌هایمان را می‌خواهیم هدایت جوانانمان را می‌خواهیم، غصه می‌خوریم نسل جوان ما بعضی‌هایشان دختر و پسر ما رفته پایش را روی مین گناه، مین شهوت ، ثروت، قدرت، ریاست گذاشته است. برای مسئولینی که مسخ شدند تعدادشان زیاد نیست ولی غصه می‌خوریم. چرا نباید مسئولین مثل شهید رجایی باشند. شهید رجایی در همین خیابان انقلاب تهران راننده‌اش می‌گوید ترافیک بود. آن موقع که هنوز خط ویژه نبود. ترافیک بود. گفت از این کوچه برو. گفت آقا شاید کوچه بن بست باشد، گفتم اینقدر در این کوچه‌ها دستفروشی کردم.
شریعتی: همه جارا می‌شناسم.
حجت الاسلام ماندگاری: اصلاً برایش دستفروشی با نخست وزیر و ریاست جمهوری هیچ فرقی نمیکرد. چون همان عطسه بز زکام است. پست‌های دنیا برای او فرقی ندارد. یک روز دستفروش بوده یک روز معلم بوده یک روز معاون وزیر آموزش و پرورش بوده، یک روز شده نخست وزیر و یک روز هم شده رئیس جمهور، همه اینها خیلی کوچک است. آنهایی که نمی‌فهمند پایشان روی مین رفته است. حالا اگر باور کردیم دنیا تاریک است با تمام وجود باید دنبال نور بگردیم که من اعرض عن ذکری فان له معیشتا زنکا اگر از این نور اگر از این ذکر جدا بشویم قرآن و نماز و دعا و مناجات و خیرات و اهلبیت و ولایت جدا بشویم خودمان زندگیمان کلاف سردرگم می‌شود. اگر از این نورها جدا بشویم، بلدهای را جدا بشویم خودمان پایمان روی مین می‌رود. من همیشه گفتم، البته از قرآن گرفتم همیشه نعمت‌های سکه دو روی است، بالاترین نعمت، قرآن است. آیه‌ای را بخوانید جایزه میدهم. شما سابقه جایزه دادن من را دارید.
شریعتی: بله جایزه تان را دارم.
حجت الاسلام ماندگاری: جلسه قشنگی داشتید و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمومنین و لایزید الظالمین الا خسارا. همین قرآن نقمت می‌شود؟ بله. وقتی راه بلد نداشته باشی. وقتی نور نداشته باشی بلد نداشته باشی همین قرآن برای تو خسارت می‌شود. ثروت می‌تواند نعمت باشد می‌تواند نقمت باشد. میتواند تجارت باشد می‌تواند خسارت باشد. جمال می‌تواند تجارت باشد، می‌تواند خسارت باشد. شهرت می‌تواند تجارت باشد می‌تواند خسارت باشد.
شریعتی: مصداق قرآن بی امام خوارج بودند.
حجت الاسلام ماندگاری: تمام شد.
شریعتی: لا حکم الا لله.
حجت الاسلام ماندگاری: خیلی دردناک است پیشانی پینه بسته باشد سر زانوها پینه بسته باشد حافظ قرآن باشند چون فرمودید کمیل می‌گوید دستم در دستان آقا امیرالمومنین بود. داشتم در کوچه‌های کوفه راه می‌رفتم. صدای صوت قرآنی من را میخکوب کرد. ام من هو قانتن اناء الیل. آیه 9 سوره زمر. ساجدا او قائما اگر تعبیر را درست بگویم. یعنی ایستادم به امیرالمومنین گفتم اقا شما صدا به این قشنگی قرآن را چه صدایی دارید
شریعتی: چه قشنگ می‌خواند
حجت الاسلام ماندگاری: دل من را برد. حضرت من را کشید به قول ما بیا برویم. نفهمیدم، در جنگ خوارج نهروان یک وقت امیرالمومنین من را صدا زدند کمیل بیا شمشیر را روی یک سر بریده گذاشتند و فرمودند امن هو قانتن آناء اللیل . این همانی است که آن شب داشت؟
شریعتی: آن زمزمه یادت میاید؟
حجت الاسلام ماندگاری: خیلی به قرآن خسارت است. آدم حافظ قرآن باشد این شکلی قرآن بخواند ولی بلد نداشته باشد. بلد راه نداشته باشد.
شریعتی: و مقابل علی بایستد.
حجت الاسلام ماندگاری: مقابل علی بایستد. پس دنیا تاریک است، نور می‌خواهیم، دنیا میدان مین است، بلد می‌خواهیم، دنیا مقاصدش سراب و آب باهم قاطی است یک راهنما می‌خواهیم. یک سنگ محک می‌خواهیم.سکه قلابی با سکه اصلی قابل تشخیص نیست، سنگ محک می‌خواهیم خدا می‌گوید ولایت را گذشتم، قرآن و عترت و ولایت را گذاشتم برای همین پیغمبر فرمودند ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا. و این دوتا از هم جدا نمی‌شوند لن یفترقا حتی یردا علی الحوض. یعنی اگر یک روزی دیدید در جنگ صفین قرآن را از علی جد کردند علی را که نمی‌شود قلابی درست کرد پس قرآن قلابی است. مواظب باشید. قرآن با علی یک حقیقت‌اند در دو جلوه .
شریعتی: قرآن ناطق منم.
حجت الاسلام ماندگاری: قرآن ناطق امام حسین است. علی ابن ابیطالب است. حالا آن قرارداد امامت چیست. خدا گفته است شما برای اینکه از این نور از این بلد، از این راهنما و سنگ محک استفاده کنید باید سه تا کار را بکنید نیت کردم از امروز انشاا.. در هفته یک قرارداد را ببندم که دیگر کش پیدا نکند که به نتیجه برسیم .
شریعتی: انشاا.. در هر جلسه یک قرارداد.
حجت الاسلام ماندگاری: هر جلسه یک قرارداد . من به نماز جماعت مثال زدم. همه مردم ما الحمدلله اهل نماز جماعت هستند. یک شوخی هم بکنم. صد بار بدی کردم و دیدم ثمرش را  خوبی چه بدی داشت که اشتباه شاید گفته  خوبی چه بدی داشت که تکرار نکردم. مردم حتماً یک بار نماز جماعت خواندند.
مجری چرا تکرار نکردیم .
حجت الاسلام ماندگاری: یک بار اربعین آمدند یک بار راهیان نور آمدند. یک بار روضه آمدند. یک بار ندبه آمدند. یک بار نماز جمعه امدند مسجد، چرا تکرار نمی‌کنید؟ نماز جماعت نماد قرارداد امامت است. سه تا کار به ما گفتند در قرارداد امامت انجام بدهید. یک، امام باید اَمام باشد. در زیارت جامعه در ایه 71 سوره صاد، یوم ندعوا کل اناث
شریعتی: به امامهم.
حجت الاسلام ماندگاری: این امام را امام هادی در زیارت جامعه برای ما ترجمه کردند. و مقدمکم امام طلبتی و حوائجی و ارادتی فی کل احوالی و اموری. امام هر قشری باید جلو بایستد. مربی جلو حرکت می‌کند، ورزشکارها پشت سر او. کارگردان جلو می‌ایستد حرکات را می‌گوید . رهبر گروه سرود و ارکستر جلو ایستاده است. فرمانده جلو است. امام هم جلو است. امام را روی طاقچه نمی‌گذارند. اینجا می‌خواهم یک تلنگر بزنم. دو دسته ظروف در بعضی خانه‌ها وجود دارد آقای شریعتی یک ظروف عتیقه‌ای یک بشقابی، کاسه‎‌ای از زمان قاجار و صفویه و نمیدانم مانده د رگنجه گذاشتید گردگیری می‌کنید ولی در آن غذا نمی‌خوریم، به آن هم افتخار می‌کنیم. یک روز مبادا اگر گیر کردیم خواستیم ورشکسته بشویم آن را می‌فروشیم. ولی یک بشقاب و کاسه ملامین روحی یا مسی چینی غذایمان را می‌خوریم خیلی هم آن را دوست نداریم.
شریعتی: دم دستی هستند.
حجت الاسلام ماندگاری: می‎‌ترسم امام ما هم دودسته باشد. امام حسین امام عتیقه‌ای‌مان باشد که لب طاقچه گذاشته‌ایم گرد گیری می‌کنیم دوستش هم داریم ولی زندگی با آن نمی‌کنیم. امام زندگی ما کیست؟ حالا گاهی وقت‌ها ورزشکار است، گاهی وقت‌ها هنرپیشه است گاهی مجری است گاهی وقت‌ها خواننده است، گاهی وقت‌ها یک صاحب شهرتی صاحب ثروتی صاحب
شریعتی: یک جاهایی بدون اینکه بفهمیم خودمان پشت سر آنها راه افتادیم.
حجت الاسلام ماندگاری:داریم حرکت می‌کنیم. و روز قیامت که امام صادق فرمودند: اگر شیعیان ما اهل نجات هستند هم امیرالمومنین همه اهلبیت فرمودند شیعیان، ما خوشحال هستیم می‌گوییم این که کاری ندارد بچه پنج ساله هم بلد است بگوید امام اول علی، امام دوم حسن. من این آیه را می‌خوانم الیوم نختم علی افواههم . روز قیامت دهان بسته است. از رنگ زندگی‌مان می‌فهمند که چه کسی امام من است. و من کان فی هذه اعماء فهو فی الاخره اعماء کسی که اینجا کور بوده امامش را درست انتخاب نکرده آنجا هم کور وارد محشر می‌شود. من دوستان طرفداران تیم های آبی و قرمز که ورزشگاه می‌روند می‌گویم بارک اله می‌گویند برای چی؟ میگویم نصف ورزشگاه آبی می‌پوشند نصف ورزشگاه قرمز، اینها صداهایشان را هم ببندی می‌فهمی که طرفدار آبی هستند یا قرمز. به خودم می‌گویم اگر دهان من را ببندند از نظرزندگی، رنگ زندگی‌ام فهمیده می‌شود من طرفدار امام حسین هستم؟ یک عزیزی در حرم امام رضا به من گفت حاج آقا چرا امام رضا هرچه داد میزنم جواب من را نمی‎دهد، گفتم خوب لباست رنگ تیم امام رضا نیست. گفت یعنی چی؟ گفتم اینها رنگ خدا هستند. صبغه‌اله قرآن می‌گوید.
شریعتی: هواداری تو باید معلوم باشد.
حجت الاسلام ماندگاری: گفتم یکی از مصادیق رنگ خدا حیا و عفت است. لباس تو رنگ حیا و عفت ندارد. گریه کرد. همین مثال را برایش زدم. اقا اگر امام رضا جلوی ماست اگر امام حسین جلوی ماست. امام حسین که جلوی ما است خیلی باید حواس ما جمع باشد. امام صادق فرمودند: هرجا می‌خواهید بدانید دیدنی، شنیدنی، خوردنی مهمانی ما را حاضر غایب کنید ببینید ما آنجا جلوی شما حرکت می‌کنیم یا نه. اگر ما نیستیم آن کار حرام است. آن مهمانی حرام است. آن مکان حرام است، آن دیدنی حرام است نکنید. دیگر ما آنجاامام شما نیستیم و اگر همان لحظه عزرائیل سراغ ما بیاید ما بی امام از دنیا رفته‌ایم.
شریعتی: یعنی آن لحظه از آن ولایت خارج شده‌ایم.
حجت الاسلام ماندگاری: هرلحظه که من گناه بکنم از ولایت خارج شدم. و من اعرض من ذکری معنایش این است.
شریعتی:آن چتر دیگر بالای سر ما نیست.
حجت الاسلام ماندگاری:نیست. آن چتر حمایتی آن نور نیست. آن بلده نیست. پس باید امام اَمام ما باشد. حالا حضرت عباسی امام اگر اَمام ما باشد پوشش ما این می‌شود؟ مدیریت‌های ما این می‌شود؟ مردم‌داری‌های ما این می‌شود؟ خدمت‌گذاری‌های ما این می‌شود؟ همسایه‌داریمان آن پنجاه نکته‌ای که آقا در سبک زندگی فرمودند در پنجاه نمونه‌ای که اگر امام حسین جلوی من باشد این می‌شوم؟ الان فقط دادم می‌زنم. خدا نکند مصداق این آیه بشوم. ومن الناس من یعبد الله الا حرف. در سوره حج است. فقط حرف بزنم؟ پس امام باید اَمام من باشد یک، دو اتصال در نماز جماعت باید برقرار باشد.اتصال باید از اول نماز از تکبیره‌الاحرام تا سلام نماز باید اتصال برقرار باشد. اتصال قطع بشود نماز من دیگر جماعت نیست. حضرت عباسی زندگی‌های ما همه‌اش متصل است؟ یا قطع و وصل می‌شویم؟ قرآن می‌گوید قطع و وصل می‌شویم. فاما الانسان اذا مابتلاه ربه که یک بار دیگر هم خواندم. فاذا رکبوا فی الفلک که یک بار دیگر خواندم. به سختی می‌رسیم به گرفتاری می‌رسیم خدا را صدا می‌زنیم به آسایش می‌رسیم خدا را یادمان می‌رود. اتصالمان قطع نشود. بابا یخچال هم برقش قطع و وصل بشود می‌سوزد. به خدا برق ما با امام حسین قطع بشود می‌سوزیم. و بعضی‌ها سوخته هستند که دارند خرابکاری می‌کنند. سه، اقتدا باید بکنیم اقتدا یعنی امام به رکوع رفت من هم به رکوع بروم. امام به سجده رفت . اسم اقتدا را دیدم شباهت بگذارم. هرچه شباهت بیشتر شفاعت بیشتر. هدایت هم بیشتر. دختر خانمی در حرم امام رضا به من گفت حاج آقا من چادری نیستم چادر را به خاطر حرم من پوشیدم گفتم این منطق را قبول داری هرچه شباهت بیشتر شفاعت هم بیشتر؟ ان مثال ورزشگاه را هم زدم. گفتم تو با چادر به حضرت زهرا شبیه‌تر هستی یا بی‌چادر؟ قرار است روز قیامت از شفاعتش بهره‌مند بشوی. گفت حاج اقا دیگر چادرم را در نمی‌آورم. قرارداد امامت سه تا کلمه شد. خیلی حرف دارد. ولی خواهش می‌کنم عزیزان روی آن فکر کنند: 1- امام اَمام باشد این نور باید جلو باشد این بلده باید جلو باشد این محک باید جلو باشد و الا در تاریکی می‌روم روی مین می‌روم قلابی را به جای اصلی به من قالب می‌کنند. به همین سادگی. 2-اتصال باید برقرار باشد. نکند در عروسی‌ها امام حسین را بیرون بگذاریم. خدا بر درجات شهید مصطفی ردانی‌پور بیفزاید.
شریعتی: خدا رحمتشان کند.
حجت الاسلام ماندگاری: در مجلس عروسی‌اش هم کارت دعوت برای حضرت معصومه و برای حضرت زهرا در ضریح حضرت معصومه انداخت امام زمان امام رضا فرستاده بود وبزرگانی که در مجلس دامادی او در قم شرکت کرده بودند گفتند عطر عجیبی بوده است. من ادعایی نمی‌کنم خوابی هم که خودش یا خواهرش دیده، دیده حضرت زهرا سلام علیها دارند لباس مهمانی می‌پوشند. میگویند کجا می‌گویند دامادی آقا مصطفی است ما را دعوت کرده . ولی بعضی‌ها در مجالس عروسی‌شان امام حسین را می‌گویند آقا ببخشید ما شرمنده‌ایم . ما به یک بنده خدایی گفتیم چرا ما را دیگر در عروسی‌هایتان دعوت نمی‌کنید گفت حاج آقا به درد شما نمی‌خورد. به امام حسین می‌گویند شما اذیت می‌شوید بگذارید ما حالمان را بکنیم شما می‌آید مزاحم ما می‌شوید. این قطع و وصل است. امام نور و بلد و خط کش و محک باید جلو باشد. باید متصل باشیم باید اقتدا کنیم. حالا اقتدا یک جلسه دیگر شاید بخواهم باز هم صحبت کنم چون حیفم میآید این را رها کنم.
شریعتی: چشم. چرا که نه.
حجت الاسلام ماندگاری: با اینکه وعده کردم زود تمام کنم ولی حیفم می‌آید
شریعتی: ماه، ماه امامت است.
حجت الاسلام ماندگاری: یاد بکنیم از بچه‌های ولفجر هشت چون سالگردش است.
شریعتی: خداوند همه را رحمت کند.
حجت الاسلام ماندگاری: اقای شریعتی، مثالی که هفته قبل گفتم می‌خواهم یک بار دیگر بگویم. بنده خدا روی بند راه رفت. گفت اعتقاد پیدا کردی که من بلدم گفت بله. گفت بچه‌تان را بدهید کسی نداد. گفت شما به من اعتقاد دارید ولی اعتماد ندارید. بچه‌ها در والفجر هشت به خدا اعتماد کردند به حضرت زهرا اعتماد کردند. در رودخانه وحشی رفتند که هیچ کس نمی‌رود. در آن همه آتش رفتند که هیچ کس نمی‌رود. ونتیجه‌اش را هم دیدند. ما هم به خدا اعتماد بکنیم. امام حسین به ما یاد داد خدا خودش اولین نور است. اهلبیت از نور خدا گرفتند که به ما می‎‌دهند. اولین راهنما و بلد است. اولین محک است. امام حسین آدرس اینها را دارد به ما می‌دهد. حیف است خدا را جلوی زندگیمان نگذاریم حیف است امام حسین را نگذاریم. حیف است که از این نور استفاده نکنیم. و حیف است که اقتدا نکنیم و حیف است که اتصال ما به هم بخورد.
شریعتی: وانشاا.. دست دردست امام حسین برسیم به آنجا
حجت الاسلام ماندگاری: بعد حیاتمان حسینی بشود
شریعتی: مماتمام هم حسینی بشود
حجت الاسلام ماندگاری:مماتمان هم حسینی. بعد ممات حسینی همان تعبیری است که آقا فرمودند مرگ تاجرانه. ان اله الشتری من المومنین انفسهم به اموالهم به ان لهم الجنه .
شریعتی: الله اجعل الحیا محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد. خیلی ممنونم هستم از نگاه پرمهرتان. از حاج آقای حجت الاسلام ماندگاری هم صمیمانه ممنون ومتشکر هستم. برای مشارکت در قربانی ماه شعبان به زیر نویس‌ها می‌تونید دقت بکنید به کانال ما می‌توانید مراجعه بکنید. به سایت ما هم می‌توانید مراجعه کنید و انشاا.. قربانی این ماه با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شود به عشق امام زمانمان که میدانیم نیمه شعبان را هم درپیش داریم و اوج قله این ماه است. وهمین طور ماه مبارک رمضان که انشا.. این ایام بر همه شما مبارک ومهنا باشد صفحه 579 را باهم تلاوت می‌کنیم آیات آشنایی است آیاتی که امروز تلاوت خواهد شد آیات نورانی سوره مبارکه انسان . بعد از تلاوت قران با احترام همراه شما هستیم ودرکنار شما.
صفحه579 قرآن کریم
شریعتی:خیلی مبارک باشد این ایام واین اعیاد انشاا... که همه ما زیر سایه اهلبیت باشیم میلاد حضرت سید الشهداء علیه الصلات و السلام و میلاد قمر بنی هاشم میلاد امام سجاد انشاا. در این ایام مبارکتان باشد. این شب‌ها ما حسینه معلی همراه شما هستیم حاصل تلاش جمعی از دوستان و عزیزانمان خواستیم شب‌هایی شاد برای شما در شادی اهلبیت رقم بخورد. از نگاه پر مهرتان صمیمانه ممنونم  ومتشکر هستم. حوالی ساعت هشت انشاا.. از شبکه سه خدمت شما خواهیم رسید و به شما سلام خواهیم کرد. حاج آقای حجت الاسلام ماندگاری وقت در اختیار شماست. و اشاره قرآنی و نکته‌های پایانی.
حجت الاسلام ماندگاری: خوب اگر قرار شد از قرارداد امامت استفاده بکنیم امام حسین اَمام ما باشد جلوی ما باشد به او نگاه کنیم. من اَمام را هم ترجمه بکنم. کسانی که قالی می‌بافند دقت کردید نقشه قالی را جلوی چشمشان می‌گذارند یک چشم شان به قالی است یک چشم شان به تارهایی که درحال بافتن هستند. اگر واقعا بخواهیم ما از این نور از این بلد از این محک استفاده کنیم دائما باید یک چشم ما به قرآن وعترت باشد در هر موضوعی که در قرارداد اولی گفتیم. اینها ما را تربیت می‌کنند. باید دائما بپرسیم این فسئلو اهل الذکر هیچ وقت یادمان نرود. دائما بپرسیم. من ازچه کسی کمک بگیرم به چه کسی اعتماد بکنم. الان ما در عالم به همه اعتماد داریم جز خدا.
شریعتی: به تعبیر شما اعتقاد داریم ولی آن اعتماد نیست.
حجت الاسلام ماندگاری: ما سه تا جمله را بارها گفته‌ام خدا بر درجات حاج اقا مجتبی تهران اعلی الله مقامه الشریف بیفزاید
شریعتی: اعلی الله مقامه.
حجت الاسلام ماندگاری:فرمود اعتقاد به خدا پله اول. اعتماد به خدا پله دوم. اعتماد یعنی همه چیز ریش و قیچی را به قول ما به دست او بدهند. بگویند تو برای من برنامه‌ریزی کن.
شریعتی:یا ایهاالذین آمنوا آمِنوا.
حجت الاسلام ماندگاری: آیه 136 سوره نساء. بعد افوض امری تفویض . پله سوم.
شریعتی: دیگر به دست خودش بسپارید.
حجت الاسلام ماندگاری: بسپری به دست او هرچه برای تو تصمیم گرفت دیگر دبه درنیاوری. ببینید فردی که آمد . این را بارها مردم شنیده‌اند. فردی که محضر امام صادق (ع) آمد و اظهار علاقه کرد به امامت امام صادق اعتقاد دارد ولی اعتماد ندارد. امام صادق فرمودند برو در تنور. اقا چرا من را می‌خواهی بسوزانی؟ تو خبر نداری که امام صادق از تو به تو مهربان‌تر است؟ گفتم مادر موسی اعتماد کردکه خدا از او به موسی مهربان‌تر است. پس بسپر. فکرت را بسپار. قلبت را بسپر . همه دارائی‌ات راهم بسپر بگو شما برای من برنامه‌ریزی کنید. یک بار یک تعبیری رایک جایی عرض کردم گفتم همه داراها مدیر برنامه دارند. خدا گفته است می‌خواهید من مدیر برنامه‌تان باشم؟ تازه من که باشم انبیاء هم می‌آیند کمک می‌کنند. می‌آیند مدیر برنامه‌تان می‌شوند. امام حسین هم می‌آید مدیر برنامه‎‌تان می‌شود. امام رضا هم می‌آید. چه از این بالاتر اقای شریعتی؟
شریعتی: آدم دیگر چه می‌خواهد/
حجت الاسلام ماندگاری: این را باز سه تا عبارت دیگر در زیارت جامعه ورائی لکم تبعا. فکرم را به شما سپردم. و قلبی لکم مسلم. قلبم را هم به شما سپردم. و نصرتی لکم معده. همه دارایی هایم را هم دراختیار شما گذاشتم. اصلا روایت داریم اگردارایی‌های ما در مسیر هدایت ولایت و در مسیر بندگی مصرف نشود خسارت می‌شود. یک هدیه دیگر می‌خواهم به مردم عزیزمان روز عید بدهم. این آیه لتسئلن یومئذ ان النعیم که همه بلد هستند. همه میدانند در روز قیامت از نعمت‌ها سوال می‌شود. چه سوالی می‌شود؟ امام صادق (ع) فرمودند یک سوال بیشتر نمی‌شود. آن سوال چیست که از این حتی گل مصنوعی، از این آب از این موبایل از این قرآن از چشم وگوش همه اینها سوال است. در بحث قرارداد امامت است. خدا می‌پرسد آیا از این نعمت از این نعمت از این نعمت با هدایت ولایت با این نوره با این بلده با این محکه در مسیر بندگی خدا استفاده کردی؟ که اگر از این دارایی که به تو دادم نعمت است با هدایت امام حسین در مسیر بندگی استفاده کنی ولو یک روز اقای شریعتی خیلی مطلب قابل تأمل است. حر یک روز در مدرسه امامت آمد صبح آمد ظهر فارغ التحصیل شد.
شریعتی: کشتی امام حسین زود آدم ها را می‌رساند.
حجت الاسلام ماندگاری: خیلی عجیب است. این مدرسه شش ماهه هم استخدام می‌کند. می‌پذیرد. من و شما برویم. فقط وقتی رفتیم در این مدرسه قوانین آن را نمی‌شود کنار گذاشت. این مدرسه می‌گوید هرکاری می‌خواهی بکنی بپرس، امام جلوی شماست باید بپرسی در هر زمانی تو امام داری. در عصر نبوت امامت پیغمبران هستند. در عصر امامت ، امامت ، امامان هستند ودر عصر غیبت هم امامت فقها هستند. درعصر ظهور هم انشاا.. باز وجود نازنین امام زمان است. پس بپرس که از این امام هدایت بگیری بلد بشوی بعد از او هم باز محک بگیر که این نتیجه، نتیجه اصلی یا قلابی است. من یک کلمه راجع به انتخابات بگویم و عرضم را تمام کنم.
شریعتی: بفرمایید.
حجت الاسلام ماندگاری: همه مردم می‌گویند اللهم عجل لولیک الفرج. فرج قدرت می‌خواهد یا نه آقای شریعتی؟
شریعتی: حتما می‌خواهد.
حجت الاسلام ماندگاری: اگر این نظام قوی بشود فرج تعجیل می‌شود یا نه. چون نظام مقدمه‌ساز ظهور است. گفتند چه جوری با این همه مشکلاتش مقدمه ساز ظهور است/ گفتم با همین که فرهنگ مقاومت را در همه دنیا پخش کرده با همه مشکلاتش. فرهنگ ظلم ستیزی و فرهنگ مظلوم یاوری را، فرهنگ حسین حسین را و فرهنگ مهدی مهدی را در همه دنیا پخش کردیم اینها همه مقدمه ظهور است. پس اگر می‌خواهیم این نظام مقدمه ظهور بشود و زودتر اتفاق بیفتد این نظام باید تقویت بشود به آیه واعدولهم ماستطعم من قوه . و شرکت درانتخابات قوت ایران قوت اسلام، قوت قران ، قوت اشهد ان امیرالمومنین علی ولی اله است . و هر عاقلی این را می‌فهمد. در قطار اگر با مهماندار مشکل پیدا کردیم ترمز قطار عاقلانه نیست بکشیم. بنشینیم حل کنیم. ولی اگر خدای نکرده در این انتخابات شرکت نکردیم و دیگران را هم منصرف کردیم این نظام ضعیف می‌شود. ظهور عقب می‌افتد دشمن حریص می‌شود. یک کم فکر کنیم. پس بیاییم همه باهم دست بدهیم مشکلات با شرکت در انتخابات و انتخاب درست، مجلس قوی، مجریه قوی، مقننه قوی انشاا.. مشکلات حل خواهد شد.
شریعتی:انشا..  خیلی از شما ممنون هستم و متشکر. دعا بفرمایید و انشاا.. خداحافظی.
حجت الاسلام ماندگاری: اللهم صل علی محمد و آل محمد. وعجل فرجهم خدایا به مولودین ماه مبارک شعبان امام حسین اباالفضل امام سجاد، علی اکبر اقاجانمان امام زمان سلام الله علیهم اجمعین حاجات امام زمانمان، حاجات رهبرمان حاجات مجاهدان فی سبیل الله حاجات مومنین و مومنات حاجات همه بینندگان عزیز حاجت دارد همسر، حاجت دارد اولاد، حاجت برای اصلاح، حاجت برای خانه، برای شغل برای ازدواج ، حاجت برای نزول باران، حاجت برای پیروزی اسلام و مسلمین فرج امام زمان طول عمر رهبر عاقبت به خیری حاجات همه را فوق رغبت عنایت بفرما. به برکت صلوات بر محمد و آل محمد.
شریعتی: اللهم صل علی محمد و ال محمد وعجل فرجهم. ممنون از نگاه پر مهرتان هرکجای خاک من بوی شهادت میدهد عشقم ایران است ایران حسین ابن علی. تا فردا و تا سلامی دوباره خیلی از شما ممنون.